خانه » جدیدترین » تولیدات دانش بنیان آواپزشک عمده نیاز کشور را تامین کرده است

تولیدات دانش بنیان آواپزشک عمده نیاز کشور را تامین کرده است

شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱   شماره ۱۵۷۱

روز دوشنبه هیات مدیره شرکت آواپزشک، اعضای هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت، حسابرس کل هیات حسابرسی بهداشت دیوان محاسبات کشور و نماینده مردم تفرش، آشتیان، فراهان در مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید و انبارها و آزمایشگاه های کارخانه شرکت گروه آواپزشک در شهرستان آشتیان بازدید کردند. به گزارش وقایع استان شرکت تولیدى و صنعتى آواپزشـک در حال حاضر در فضایى به مسـاحت ١٣هکتـار و زیربنـاى بیش از ٢۴٠٠٠مترمربـع در شـهرک صنعتـى آشـتیان بـه تولیـد تجهیـزات پزشـکى یکبار مصـرف مى پـردازد. تأمیـن نزدیک بـه ٨۵ درصـد نیـاز کشـور بـه سرسـوزن یکبـار مصـرف پزشـکى و صـادرات سرسـوزن بـه کشـورهاى اروپایى و آسـیایى، توسـعه محصـولات در حـوزه هـاى مختلف پزشـکى حاصل فـن آورى هاى بـه روز و نیروهـاى متخصـص و کارآمـد این شرکت بوده اسـت.

راه اندازی خط تولید آنژیوکت برای اولین بار در کشور ظرف یک ماه آینده
احد نورمحمدی اصل مدیرعامل شرکت گروه آواپزشک در اختتامیه این آیین ضمن تشکر از حضور مدیران و مسئولان ذی ربط گفت: شرکت آواپزشک در طول فعالیت ۲۶ ساله خود کارهای بسیاری را در حوزه تولید تجهیزات پزشکی رقم زده و بزرگترین تولیدکننده سرسوزن یک بار مصرف پزشکی در کشور محسـوب می شود که نقشی راهبردی در زمینه تامین نیاز تولیدکنندگان دارد. این شرکت با توسعه بیش از ۲۰ محصول یک بار مصرف پزشکی در فاصله زمانی ۵ ساله توانسته سبد تولیدات خود را در حوزه های تزریق، دیابت، آزمایشگاهی، پوست و زیبایی، دندانپزشکی، دامپزشکی، چشم پزشکی، قلب و عروق، گوارش و محصولات نیم ساخته تنوع ببخشد.
وی افزود: امروز به اتفاق مدیران و مسئولان حاضر در جلسه بازدیدی از خطوط تولید شرکت داشتیم که یکی از این خطوط، خط تخصصی تولید لوله های خونگیری بود که به جرات می توان گفت تنها خط تولیدی است که به طور کامل مونتاژ لوله های خون گیری تحت خلا در ایران را انجام می دهد.
مدیرعامل شرکت آواپزشک اظهار کرد: خط تولید آنژیوکت نیز از پروژه های ملی شرکت است که تا کنون شرکتی در کشور موفق به تولید این محصول نشده و خوشبختانه توانستیم مجوز و پروانه استاندارد این خط تولید را در اردیبهشت ماه اخذ کنیم و ظرف یک ماه آینده فرآیند تولید را شروع خواهیم کرد و از این طریق ۷۰ تا ۸۰ نفر از مردم آشتیان مشغول به کار خواهند شد.

حمایت صددرصدی هیات امنای صرفه جویی ارزی از فعالیت های تولیدی شرکت آواپزشک
در آیین اختتامیه مراسم بازدید از خطوط تولید کشور سید حسین صفوی رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی بیماران وزارت بهداشت ضمن اشاره به فعالیت شرکت با حداکثر ظرفیت و انگیزه بالا گفت: امروز آوا پزشک به عنوان یکی از شرکت های مهم کشور و استان، همچنین از شرکت های مهمی که هیات امنای صرفه جویی ارزی مسئولیت آن را به عهده دارد به شمــــار می رود، ما در این شرکت حضور پیدا کردیم و وضعیت شرکت را از نزدیک مورد بررسی قرار دادیم و می توان شهادت داد که خوشبختانه وضعیت تولید سرسوزن به شکل مطلوبی دنبال می شود و شرکت آواپزشک توانسته نیاز کشور را به خوبی تامین کند.
وی ادامه داد: این شرکت وابسته به هیات امنـای صرفه جویی ارزی است که بخشی از وزارت بهـداشت می باشد و این وزارتخانه مسئول تامین کالاهای سلامت محور و تجهیزات پزشکی مثل دارو است و در این زمینه هیچ گونه قصوری نخواهد شد، آواپزشک علاوه بر تامین نیاز کشور به عنوان پشتوانه ای برای دیگر شرکت های تولیدی در حوزه مواد اولیه و قطعات سرنگ مطرح می شود و شرکت های سراسر کشور وابسته به محصولات تولیدی آن هستند که خوشبختانه آواپزشک توانسته محصولات با کیفیتی که به محصولات خارجی برند برتر تنه می زند را به بازار ارائه دهد.
صفوی اظهار کرد: مدیران حاضر در این جلسه در این مدت افت و خیزهای بسیاری را از سرگذارنده اند ما اعضای هیات مدیره شرکت در آغاز فعالیت خود عهد بستیم که علیرغم اینکه کار سخت است و دارای پیچیدگی های زیادی است تمام تلاش خود را به کار بگیریم که مجموعه را چند قدم به پیش برانیم و این امانت را به مدیران بعدی تحویل دهیم.
رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی ادامه داد: شفافیت هرچه بیشتر در صورت های مالی کشور در دستور کار هیات مدیره قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم با همکاری دوستان مجرب در این زمینه این امر را محقق کنیم و اسناد مالی و خروجی های خوبی را ارائه دهیم.
وی با اشاره به شعار سال «تولید، اشتغالزایی و دانش بنیان» عنوان کرد: شرکت آواپزشک در راستای شعار سال حرکت می کند. حجم انبوه تولیدات شرکت آوا پزشک که ارزش افزوده بسیار زیادی را ایجاد می کند کشور را از واردات حجم زیادی کالا بی نیاز کرده است. همچنین محصولات این شرکت دانش محور است و ما باید قدردان دانشی که در بدنه شرکت وجود دارد باشیم ضمن اینکه شرکت در حوزه اشتغالزایی در منطقه نیز قدم های موثری برداشته و امیدواریم با راه اندازی خط تولید آنژیوکت خدمترسانی در این زمینه بیش از این هم افزایش داشته باشد.
صفوی خاطرنشان شد: سال ها است با اینکه محصولات زیادی در کشور تولید می شود تقریبا ۶۰ درصد از نیاز مصرفی در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی از طریق واردات و ۴۰ درصد از تولیدات تامین شده است. اما در حوزه محصول آنژیوکت ما صد درصد به واردات وابسته هستیم اما اگر با حمایت سایر نهادهای ذی ربط خط تولید این محصول در شرکت آواپـزشک راه اندازی شود اولین قدم برای خودکفایی در این حوزه برداشته خواهد شد که صرفه جویی ارزی بسیاری را ایجاد می کند و این موارد جز با هم افزایی بین مجلس، نهادهای نظارتی، سازمان محاسبات و تلاش پرسنل شرکت قابل تحقق نیست. وی درپایان تاکید کرد: من به عنوان مسئول هیات امنای صرفه جویی ارزی می گویم که کاملا از فعالیت های تولیدی شرکت آواپزشک حمایت داریم و تا جای ممکن سعی داریم مسیر سخت پیش رو را تسهیل نماییم.

آواپزشک با به کارگیری ۴۰۰ نفر نیروی کار، در حوزه اشتغال آفرینی نقش آفرین بوده است
ولی الله بیاتی نماینده مردم تفرش، آشتیان، فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز در اختتامیه این بازدید گفت: طبق مشاهدات عینی که از شرکت داشتیم، محوطه کارگاه ها و آزمایشگاه ها و همچنین محوطه خارجی از نظر بهداشتی دارای کیفیت مطلوبی است و این شرکت توانسته با به کارگیری ۴۰۰ نفر نیروی کار، در حوزه اشتغال آفرینی فعالیت شاخصی داشته باشد که این امر جای تقدیر دارد و ما نمایندگان مــردم در موقعیت های لازم از هیچ گونه حمایتی از شرکت دریغ نخواهیم کرد.
وی افزود: این سومین بازدید شخص بنده از شرکت بوده است چرا که از موفقیت مجموعه ای که توانسته برای جوانان شهرستان آشتیان اشتغالزایی کند بسیار خرسندم زیرا ایجاد شغل همراه خود تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از مفاسد اجتماعی را به همراه خواهد آورد.
بیاتی اظهار کرد: ما در ۴۳ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدام از طرف دشمنان مورد تحریم قرار گرفته ایم اما در زمان جنگ تحمیلی جمهوری اسلامی ایران یک تنه در برابر تمام دنیا جنگید. پیروزی در این دوران حاصل حمایت های مردم در جبهه و پشت جبهه بود و در حال حاضر نیز در یک جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم و باید پیرو راه شهدا باشیم و این به این معنی است که اگر روزی جوانان کشور در جنگ تحمیلی با همدلی کشور را حمایت کردند امروز نیز باید با همان روحیه جهادی در راه نجات کشور قدم برداریم. ایجاد اشتغال در صحنه تولید نیز باید با روحیه ای جهادی دنبال شود.
وی ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم ارتباط با کارگران و کارمندان است و من از مدیرعامل شرکت خواهش دارم فضایی ایجاد کنند که نیروی کار به راحتی حرف های خود را با هیات مدیره در میان بگذارد و از انتقادات استقبال کنید چرا که در غیر این صورت کارگران مشکلات خود را به استانداری و.. خواهند برد.
سیدجمال هاشمی دهکردی حسابرس کل هیات حسابرسی بهداشت دیوان محاسبات کشور هم در این آیین گفت: شرکت عظیم آواپزشک خط تولید خوبی در کشور دارد و به عنوان یک برند درجه یک در خاورمیانه محسوب می شود و ظرفیت رقابت با شرکت های درجه یک در سطح دنیا را دارد چرا که در غیر این صورت ما شاهد استقبال کادر پزشکی کشور از محصولات این شرکت نبودیم و امیدوار هستیم با توسعه خط های تولید بازار صادرات را هم در کنار فعالیت های خود داشته باشند تا از این طریق در اقتصاد کشور تاثیر بسزایی را اعمال کنند.
وی افزود: ما با کمیسیون برنامه و بودجه و همچنین کمیسیون بهداشت در مجلس هماهنگ هستیم و آمادگی این را داریم که آنچه را باید به سمع و نظر تصمیم گیران حوزه بهداشت برسانیم و در حوزه های مشاوره های فنی و تخصصی حسابرسی در راستای تهیه صورت های مالی در هیات امنای صورت های ارزی از هیچ گونه کمکی مضایقه نخواهیم کرد.
هاشمی دهکردی ضمن تاکید بر لزوم حمایت از شرکت های صنعتی موفق در شرایط تحریم خاطرنشان کرد: مردم پایگی در دیوان محاسبات اهمیت بسیاری دارد در همین راستا یکی از محورهای مهمی که در دستور کار قرار گرفته بهینه سازی قیمت تمام شده در ارائه گزارشات حسابرسی به مجلس است، تا امکان تهیه محصول برای مردم با کمترین هزینه ممکن فراهم شود و در عین حال کیفیت محصول تولیدی هم حفظ شود و قابل رقابت با محصولات صادراتی در سایر کشورها نیز باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.