خانه » اخبار » تسریع در پروژه دره گردو در انتظار پاسخ اداره کل راه و شهرسازی برای واگذاری زمین ها به شهرداری است

تسریع در پروژه دره گردو در انتظار پاسخ اداره کل راه و شهرسازی برای واگذاری زمین ها به شهرداری است

شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱   شماره ۱۵۷۱

شهردار اراک همراه با مدیر کل دفتر فنی استانداری مرکزی و جمعی از معاونان و مدیران شهرداری از روند اجرای پروژه تفریحی گردشگری دره گردو بازدید کردند. علیرضا کریمی شهردار اراک در گفت و گو با خبرنگار روزنامه وقایع استان گفت: عملیات اجرایی بخشی از پروژه دره گردو در رودکنار به سرعت و با کیفیتی مطلوب در حال انجام است اما برای اجرای پروژه در بخش های دیگر منتظر واگذاری زمین های اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری هستیم. وی ادامه داد: در واقع اجرای پروژه دره گردو از سال ۸۵ در دستور کار قرار گرفته بود، اما به دلیل موانع مختلفی که وجود داشت این پروژه به مرحله اجرا نرسیده بود. با شروع فعالیت مدیریت شهری جدید و دوره ششم شورای اسلامی شهر اراک، رفع موانع این پروژه در اولویت ما قرار گرفت و خوشبختانه محقق شد.
شهردار اراک خاطرنشان کرد: تنها مانع اصلی که در حال حاضر سر راه اجرای این پروژه قرار گرفته واگذاری زمین های مورد تقاضا از اداره کل راه و شهرسازی به سازمان شهرداری است که امیدواریم هر چه سریع تر به انجام برسد تا پروژه در زمان مقرر به بهره برداری برسد و رضایتمندی مردم در این زمینه حاصل شود.

تسریع عملیات اجرایی پروژه در گرو همکاری اداره کل راه و شهرسازی و دستگاه های خدمات رسان است
وی ادمه داد: در حال حاضر زمین ها برای واگذاری قیمت گذاری شده اما هنوز چیزی به شهرداری ابلاغ نشده است و از آن جا که اجرای عملیات قبل از واگذاری زمین ها امکان پذیر نیست باید گفت که تسریع پروژه تفریحی گردشگری دره گردو در گرو پاسخ اداره کل راه و شهرسازی در خصوص واگذاری زمین ها به سازمان شهرداری اراک است. علاوه بر آن در زمینه انتقال آب نیازمند همکاری دستگاه های خدمات رسانی چون دستگاه های امور آب و شرکت توزیع برق هستیم و امیدواریم این دستگاه ها شهرداری را برای تسریع در پروژه یاری کنند.

اجرای پروژه در منطقه رودکنار با سرعت و کیفیتی مطلوب در حال انجام است
کریمی اظهار کرد: پروژه دره گردو گستردگی بسیاری دارد و به چندین بخش تقسیم می شود که گذشته از بخشی که در انتظار واگذاری زمین های راه و شهرسازی است و با جذب سرمایه گذار اجرایی خواهد شد، بخش دیگری از عملیات در رودکنار منطقه با اعتباری بالغ بر هفتاد میلیارد تومان توسط اکیپ شهرداری در حال اجرا و پیگیری است و برای بخشی از آن نیز در صدد جذب پیمانکار هستیم و خدا را شکر روند اجرا پروژه با کیفیت و سرعت مطلوبی در حال پیگیری است.

پروژه با پایبندی کامل به پیوست زیست محیطی اجرا می شود
وی تاکید کرد: از آن جا که محدوده پروژه یک منطقه بکر و طبیعی است ما در اجرای آن توجـه ویژه ای به پیوست زیست محیطی طرح داشته ایم و منظر طبیعی دره گردو کاملا در پروژه حفظ خواهد شد و آسیبی در این خصوص به طبیعت منطقه و منظر آن وارد نخواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.