خانه » جدیدترین » توسعه فضای سبز شهری و بهبود عبور مرور، از اولویت های شهرداری و دوره ششم شورای اسلامی شهر داودآباد است

توسعه فضای سبز شهری و بهبود عبور مرور، از اولویت های شهرداری و دوره ششم شورای اسلامی شهر داودآباد است

یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱   شماره ۱۵۸۱

نیره یوسفی راد: شهرداودآباد طبق مصوبه ۶۲۰۶۷/ت مورخ ۱۲/۶/۸۱ کمیسیون سیاسی دفاعی هیات محترم دولت، از روستا به شهر ارتقاء یافت وبا افتتاح رسمی در تاریخ ۱۹/۳/۸۲عملا شهرداری کار خودرا جهت تحقق اهداف ارزشمند توسعه وارائه خدمات مطلوب به شهروندان آغاز نمود.
این شهر در ۳۲کیلومتری شمال شرقی اراک ودر بخش مرکزی واقع گردیده است وارتفاع آن از سطح دریا ۱۶۷۵وجمعیت آن بالغ بر۸۰۰۰ نفر می باشد و از لحاظ جغرافیایی با فاصله ۳کیلومتری از کویر وتالاب زیبای میقان در منطقه کویری واقع گردیده است.
این شهر دارای ۶ مسجد، یک واحد کتابخانه عمومی ومـرکز پژوهش فکری کودکان ونوجوانان می باشدکه در سطح علمی وفرهنگی جوانان ونوجوانان و از جمله افزایش تعداد دانشجویان در رشته های مختلف تحصیلی تاثیر به سزایی داشته است.با شروع جنگ تحمیلی ودوران دفاع مقدس شهرداودآباد با اهدای بیش از ۱۳۴شهید گرانقدر دین خودرا به انقلاب اداء نموده است که لزوم حراست از قداست مکتب ودستاوردهای انقلاب اسلامی ودفاع از میهن اسلامی را گواهی نمودند وعزت وشرف را همراه با کارنامه ای روشن برای مردمان این ناحیه به یادگار گذاشتند. عمده صنایع دستی وهنری این شهر صنعت فرش بافی می باشد که اکثر بافندگان را بانوان زحمت کـش تشکیــل می دهند وعمدتا در کارگاه های کوچک مشغول به فعالیت می باشند که پس از تولید به بازارهای داخلی وخارجی صادر می گردد. شغل اکثریت مردم شهر کشاورزی ودامپروری می باشد وعدهای نیز به کار در کارگاه های کوچک صنعتی از جمله :ریخته گری چدن و آلومینیوم مشغول می باشند.در حال حاضر شهرداودآباد با پتانسیل بالا در قسمت دامپروری یکی از مهم ترین قطب های تولید گوشت وشیر در استان مرکزی به شمار می آید.
وقایع استان در گفتگو با مسعود ایرانشاهی شهردار شهر داودآباد درخصوص طرح های توسعه پایدار این شهر به گفتگو پرداخته است.
وی با اشاره به اینکه طرح توسعه شهر داودآباد مدت مان ده ساله خود را طی کرده و زمان بازنگری آن فرا رسیده است، اظهار کرد: پیگیری بازنگری و تهیه طرح جدید جامع و تکمیلی این شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
ایرانشاهی تصریح کرد: در سال جاری، در راستای احداث ۲۰۰ واحد طرح ملی مسکن و همچنین احداث طرح ۱۲۰ واحد مسکن محرومین ثبت نام از متقاضیان و تخصیص زمین آغاز شده است.
شهردار داود آباد ادامه داد: افتتاح تعداد چهار پارک محلی به نام های شهید گمنام، شریعتی، مقدسی، شهید محمود و همچنین تجهیز و بازسازی پارک سید جمال، نصب لوازم ورزشی و نورپردازی فضای سبز در تمام پارک ها اجرا شده و احداث دو میدان به نام های شهدا و کارآفرینی به همراه المان، اجرای اسکلت پل ده نمک (که در سیل ســـال ۹۸ تخریب شده بود) و اجرای حدود یک و نیم کیلومتر جدول گذاری تا پایان سال ۱۴۰۰در سطح شهر به بهره برداری رسیده است.
وی بهسازی عبور و مرور و نگهداری توسعه فضای سبز شهری را از مهمترین اولویت های شهرداری برشمرد و گفت: مبلمان شهری و زیبا سازی شهر در اولویت شهرداری قرار داشته که این امر نیاز به توجه ویژه مسئولین و نیز تامین اعتبار را در پی دارد.
ایرانشاهی جدول گذاری و اجرای آسفالت را خواسته اصلی و مهم مردم این شهر عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه حدود ۶۰ درصد از معابر شهر داود آباد فاقد جدول و ۷۰ درصد آن هم فاقد آسفالت می باشند، شهرداری درصدد پیگیری اجرای آسفالت و جدول گذاری این شهر برآمده که خوشبختانه بخش قابل توجهی از آن به بهره برداری رسیده است.
شهردار داودآباد درخصوص پروژه های در دست اجرا، اظهار کرد: اجرای ۶ کیلومتر جدول گذاری، اجرای توسعه فضای سبز شهری (از سمت بلوار ورودی جعفرآباد و بلوار ۱۵ خرداد) و همچنین میزان ۳ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت ریزی در سطح شهر تا پایان فصل تابستان به اتمام خواهد رسید.
وی در خصوص ایجاد درآمدهای پایدار شهرداری داودآباد خاطر نشان کرد: مقدمات طرح گردشگری کویر میقان در شهر داود آباد به اجرا درآمده است تا ضمن ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری، بتوانیم این شهر را به یک منطقه گردشگری تبدیل نماییم.
ایرانشاهی در خصوص دیگر پروژه های عمرانی این شهر بیان کرد: اجرای پروژه بهسازی عبور و مرور در پیاده رو های سراسر شهر، اجرای سنگ فرش و همچنین سیمان کاری خیابان های بهشتی، مقدسی، امام و امیرکبیر به بهره برداری رسیده و پیاده روسازی خیابان های رجایی و رضوی با قراردادی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان در دست اقدام می باشد.
شهردار این شهر افزود: پیگیری اسناد مالکیت به تعویق افتاده شهر داود آباد و اخذ تعداد ۱۸۰ سند از ۱۲۰۰ واحد مسکونی این شهر همچنین پیگیری سندهای مالکیت کشاورزان در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی این منطقه، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و نیز جمع آوری ۳۰۰ حلقه سگ ولگرد از دیگر عملکرد های شهرداری در این یک سال اخیر می باشد.
وی تاکید کرد: خوشبختانه با همکاری شورای شهر، شهرداری و اداره برق استان مرکزی، حدود ۱۰ کیلومتر توسعه و بهسازی شبکه برق را داشته ایم و همچنین با همکاری اداره آب و فاضلاب شهرستان اراک و با استفاده از اعتبارات تنش آبی اصلاح، شبکه آبرسانی این شهر در دست اقدام می باشد.
ایرانشاهی ضمن درخواست مساعدت و همکاری از اداره ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار کرد: باشگاه کشتی و همچنین سوله ورزشی ۹ دی را با همکاری سپاه پاسداران و شهرداری راه اندازی و افتتاح کرده ایم، خوشبختانه این باشگاه به ورزشکاران تحویل داده شده و با استقبال زیاد مردم در ورزش های رزمی و کشتی مواجه شده است.
وی با بیــان اینکه توسعه ورزش بدنسازی در اولویت های شهرداری داود آباد قرار دارد گفت: با حمایت دوره ششم شورای اسلامی شهر داودآباد در توسعه ورزش بدنسازی، در سال گذشته بالغ بر ۱۲ مدال در سطح استانی و ملی در مسابقات ورزشی رزمی و بدنسازی داشته ایم.
شهردار داود آباد در خصوص دامپروری این شهر اشاره کرد: در راستای ارتقاء سطح دامپروری شهر داودآباد، در سال گذشته مراحل طراحی و اخذ مجوزات لازم و کلنگ زنی افتتاح بزرگترین گشتارگاه صنعتی منطقه مرکزی کشور در شهرداود آباد با همکاری شورای اسلامی شهر، شهردار، مسئولین استانی و حمایت سرمایه گذار خصوصی به زمین زده که موجب مرتفع شدن مشکلات مربوط به کشتارهای دام سبک و سنگین در این منطقه خواهد شد.
ایرانشاهی در پایان، ضمن قدردانی از شورای اسلامی دوره ششم شهر داود آباد خاطر نشان کرد: خوشبختانه با حمایت ها و پیگیری های دوره ششم شورای اسلامی شهر داود آباد بودجه شهرداری این شهر نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.