خانه » جدیدترین » تعبیر یک رویا

تعبیر یک رویا

چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸  شماره ۱۲۰۲

گفتگو با رییس هیات بدمینتون استان و سرمربی تیم بدمینتون اراک به بهانه صعود تیم بدمینتون اراک به لیگ برتر کشور

تعبیر یک رویا

صنایع یاریگر بدمینتون اراک برای قهرمانی در لیگ برتر باشند

طاهره قهیه ای

تیم بدمینتون اراک به نمایندگی از استان مرکزی بعد از ۲۵ سال موفق به صعود در لیگ برتر کشور شد؛ خبر خوشحال کننده ای برای ورزشکاران، ورزش دوستان و بدمینتون بازان استان مرکزی که در این روزهای بی رمقی ورزش استان، امید را در دل ورزش دوستان زنده کرد، حالا همه بدمینتون دوستان رویای صعود را کنار گذاشته و در آرزوی قهرمانی در لیگ برتر هستند.
مسابقات لیگ بدمینتون دسته یک مردان کشور با حضور ١٠ تیم و در دو گروه، در دو مرحله مقدماتی و نهایی به صورت رفت و برگشت در شهرهای اراک و بجنورد برگزار شد. دور رفت این رقابت‌ها هفتم آذر به میزبانی اراک برگزار شد و به مرحله نهایی دو تیم خراسان شمالی و قائم شهر از گروه الف و اراک و قم از گروه ب صعود کردند. تیم بدمینتون استان با ۸ نفر از ورزشکاران در دور برگشت مسابقات نهایی دسته یک بدمینتون مردان کشور شرکت کرده بود و تیم استان‌های قم و خراسان شمالی نیز تا مرحله آخر حضور داشتند.
در این رقابت‌ها تیم‌های اراک، قم، قائم شهر و بجنورد به ترتیب به نمایندگی از استان‌های مرکزی، قم، مازندران و خراسان شمالی به مصاف هم رفتند. در مرحله نهایی تیم‌های اراک، قم و خراسان شمالی موفق به کسب عناوین اول تا سوم شدند و در نهایت تیم‌های اراک و قم جواز صعود به لیگ برتر را به دست آوردند. به همین مناسبت گفتگویی را با رییس هیات بدمینتون استان و سرمربی تیم بدمینتون اراک انجام دادیم که در ادامه می خوانید.
سیدمحمد عبدی رییس هیات بدمینتون استان مرکزی به خبرنگار وقایع گفت: در مدت ۱۰ ماهی که به عنوان سرپرست هیات بودم و دو ماهی که در سمت رییس هیات بدمینتون در حال فعالیت هستم تمام تلاشمان را در راستای فعال کردن ۱۲ شهرستان استان در این رشته داشته ایم.
وی با بیان اینکه قبلا ۵ شهرستان استان در رشته بدمینتون فعال بود اما در این مدت هر ۱۲ شهرستان در این رشته فعال شده اند، افزود: هیات نیز سالن، توپ، راکت و تور را در اختیار شهرستان ها قرار داده و یکی دو تیمی که فعلا در آموزش و پرورش تمـرین می کنند نیز به زودی و در هفته های آتی سالن های آنها خط کشی شده در اختیارشان قرار خواهد گرفت تا شاهد رشد و توسعه همه جانبه بدمینتون در استان مرکزی باشیم.
وی همگانی کردن بدمینتون در بین خانواده ها را از برنامه های مهم این هیات برشمرد و ابراز کرد: در طول یک سال اخیر با اقدامات انجام شده از قبیل میزبانی برگزاری مسابقات و مقام‌های کسب شده توسط ورزشکاران بدمینتون استان، رتبه استان از ۲۱ به رتبه ۱۱ در کشور ارتقا پیدا کرده است.
رییس هیات بدمینتون استان مرکزی ادامه داد: تیم بدمینتون اراک در سال ۹۷و با برنامه ریزی های صورت گرفته در لیگ دسته دوم شرکت کرد و موفق به کسب مقام قهرمانی و صعود به لیگ دسته اول کشور شد، ضمن اینکه در مسابقات لیگ دسته دوم میزبانی مرحله آخر مسابقات با اراک بود.
عبدی افزود: در لیگ دسته یک نیز مسابقات در ۴ مرحله انجام شد و میزبانی مرحله ماقبل فینال برعهده اراک بود که در این مسابقات و در مرحله آخر سه تیم قم، اراک و بجنورد به میزبانی بجنورد مسابقات را برگزار کردند و تیم اراک با کسب مقام قهرمانی موفق به صعود در لیگ برتر بدمینتون کشور شد.
وی با تشکر از حمایت های اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی از تیم بدمینتون گفت: به دلیل کمبود بودجه هنوز نتوانستیم پاداش قهرمانی ورزشکارانمان را پرداخت کنیم و به همین منظور و برای حضوری قدرتمند در لیگ برتر به دنبال جذب اسپانسر هستیم هرچند تاکنون و در مراحلی که میزبانی مسابقات کشوری را عهده دار بودیم هیچ کارخانه و صنایعی حاضر به حمایت هرچند کم و اندک از بدمینتون استان نشد و این دغدغه ای است که با آن مواجه هستیم.
عبدی در خصوص فعالیت بانوان در رشته بدمینتون بیان کرد: شهرستان های ساوه، محلات و دلیجان از فعال ترین شهرستان ها در بخش بانوان و در رشته بدمینتون هستند که امیدوارم شهرستان های دیگر نیز مانند این شهرستان ها در بخش بانوان فعال شوند.
در ادامه جواد فراهانی سرمربی تیم بدمینتون اراک به خبرنگار وقایع گفت: تیم بدمینتون اراک بعد از قهرمانی در لیگ دسته دوم به بیست و پنجمین دوره لیگ دسته اول صعود و در این دور از مسابقات که با حضور ۱۰ تیم در دو گروه ۵ تیمی برگزار شد شرکت کرد.
وی افزود: این مسابقات به صورت رفت و برگشت انجام شد و دو تیم اول از هر گروه بالا آمدند که اراک و قم از گروه یک و خراسان شمالی و قائم شهر از گروه دوم به مرحله بعدی صعود کردند و در مرحله آخر اراک در بجنورد موفق به کسب مقام قهرمانی با ۱۲ امتیاز و صعود به لیگ برتر بعد از بیست و پنج سال شد.
فراهانی ابراز کرد: هدفمان استفاده بیشتر از جوانان در تیم بدمینتون با توجه به اینکه در رده سنی نونهالان و نوجوانان ملی پوش داریم و با هدف سرمایه گذاری برای تیم های پایه بوده است و به همین دلیل نیز در تیم بدمینتون اراک از سه بازیکن غیربومی، سه بازیکن از جوانان و یک بازیکن بزرگسالان استفاده کردیم.
سرمربی تیم بدمینتون اراک ادامه داد: در اراک مشکلی بابت سالن اختصاصی نداریم و مشکل ما این است که سالن تمام وقت در اختیارمان نیست و با توجه به اینکه نیمی از تایم سالن در اختیار سپک تاکرا ونیمی از تایم در اختیار بدمینتون است انتظار می رود برای بازی های بهتر در لیگ برتر سالنی تمام وقت را در اختیارمان بگذارند، ضمن اینکه کف پوش سالن فعلی نیاز به بازسازی دارد؛ چرا که در لیگ برتر حتما باید مرحله ای از مسابقات را میزبان باشیم.
وی بیان کرد: اگر می خواهیم تیم بدمینتون اراک نیز مانند زنجان و تهران باشد و بازی های خوبی را در لیگ برتر ارائه دهد باید ضمن رعایت این موارد سالن در اختیارمان برای تمرین از ۳ کورت به ۶ کورت افزایش یابد.
فراهانی در پایان تاکید کرد: اگر اسپانسر خوبی برای حضور در لیگ برتر پیدا کنیم حتما در لیگ برتر نیز به مقام قهرمانی خواهیم رسید؛ چرا که حضور در لیگ برتر با توپ های پر انجام می شود و هزینه تامین این توپ ها هم بالا است؛ لذا وجود اسپانسر برای تیم ضروری است و با توجه به اینکه هزینه بدمینتون از تیم هایی مثل فوتبال بسیار کمتر است انتظار می رود صنایع استان و شهر اراک از این تیم در لیگ برتر حمایت کنند تا شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران و جوانان شهر و استانمان در لیگ برتر کشور نیز باشیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.