خانه » جدیدترین » تجلی صنعت در هنر

تجلی صنعت در هنر

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲  شماره ۱۷۹۴

گفت و گوی وقایع استان با سعید فارسی مبتکـر روش قلمسـابی روی فلزات رنگیـن به بهانه حضورش در هفدهمین نمایشگاه بین المللی تهران

سعید فارسی یکی از صنعتگران به نام استان مرکزی است که پس از ۵۰ سال فعالیت در عرصه تولید سازه های فلزی دریایی، گریتینگ و ترانسفورماتورهای منبع تغذیه به دلیل فشار تحریم ها و تورم اقتصادی مجبور به کناره گیری از فعالیت های صنعتی شده و پا در عرصه هنر قلمسابی گذاشته است، وی که در صنعت، ذهن خود را پرورده بود فن را به خدمت هنر درآورد و با قوه تحلیل بصری توانسته بناهای تاریخی جهان را به روش نوین قلمسابی روی فلزات رنگین برجسته کند. آثار وی پیش از این در نمایشگاه های متعددی در معرض بازدید اساتید فن قرار گرفته و این بار هم در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران به معرض نمایش درخواهد آمد.
این هنرمند در گفت و گو با خبرنگار وقایع استان می گوید: از جمله مهمترین وجوه تمایز کاری من استفاده از انواع رنگ ها در آثارم است که وقتی با تکنیک پرسپکتیو همراه می شود نتیجه اش تابلوهایی خواهد بود که فوق العاده زنده و باورپذیرند.
فارسی در ادامه با اشاره به علاقه اش به بناهای تاریخی جهان، می افزاید: جهان دارای جاذبه ها و مناظر تاریخی و گردشگری فراوانی است، ظرفیت های بکر و مقاصد کمتر شناخته شده ای در هر یک از کشورها از جمله ایران وجود دارد که مردم نسبت به آن ناآگاهند، من از روی خلاقیت شخصی خود این بناها را بر صفحه فلزات رنگین نقش زده ام و تابلوهایی پدید آورده ام که در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران به نمایش درخواهند آمد.
وی توضیح می دهد: روش قلمسابی سبک نوین و خلاقانه ای است که پیش از این هیچ کس به آن نپرداخته، به گونه ای که من شخصا ابزار کارم را طراحی کرده و ساخته ام که در این زمینه تجربه ۵۰ ساله کار فنی به کمک من آمد.
این صنعتگر هنرمند اظهار می کند: برای این که آثارم را در برابر نگاه اساتید فن هنر محک بزنم در نمایشگاه های مختلفی از جمله نمایشگاه های اصفهان شرکت کردم که تجربه خوبی بود و با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شد و این بار نیز با حضور در نمایشگاه بین المللی تهران بار دیگر لذت ارائه آثارم به علاقمندان را تجربه خواهم کرد، هدف من از دنبال کردن این راه به جا گذاشتن هنری جاودانه است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.