خانه » پیشنهاد سردبیر » تایید خبر انتخاب اعضای هیات نظارت بر شوراها برخی بازی ها را به هم ریخت/کیش در حرکت اول

تایید خبر انتخاب اعضای هیات نظارت بر شوراها برخی بازی ها را به هم ریخت/کیش در حرکت اول

پنجشنبه ۴ آذر ۹۵ شماره ۴۷۰

علی امیدی-وقایع استان:
انتشار خبر انتخاب هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر استان توسط محمدابراهیم رضایی حاشیه ساز شد. محمدابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در رای‌گیری که در مجمع نمایندگان استان انجام شد، اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای استان مرکزی انتخاب شدند. رضایی افزود: علیرضا سلیمی نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی و علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی توسط مجمع نمایندگان استان با اکثریت آرا به منظور نظارت بر انتخابات شوراهای استان انتخاب شدند.
ساعتی بعد اما در واکنش به این خبر یکی از رسانه های اصولگرایان در مصاحبه با محمد حسینی نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان و البته رییس دوره ای مجمع نمایندگان استان خبر را کامل ندانست و گفت: خبر مربوط به انتخاب اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای استان مرکزی کامل و صحیح نیست و نهایی شدن نتایج این جلسه را تکذیب می‌کنم.
حسینی افزود: در این جلسه تنها کاندیدا‌های منتخب مشخص شدند و به سبب حضور نداشتن مقدسی و سلیمی مقرر شد فردا صبح مجدد صحبت‌هایی انجام و نظر نهایی اعلام شود.
رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی تنها چند ساعت بعد از این سخنان در گفتگویی با ایرنا، مُهر تاییدی بر تشکیل هیات نظارت بر انتخابات زد و گفت: اعضای سه گانه هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی این استان با رای گیری مخفی نمایندگان خانه ملت انتخاب شدند. محمد حسینی افزود: بر اساس قانون وظیفه نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر عهده نمایندگان مجلس است که در این راستا روز گذشته در مجمع نمایندگان استان رای گیری انجام اما به دلیل غیبت برخی از اعضا صورتجلسه نهایی امروز امضاء و هیات نظارت استان به شکل قانونی انتخاب شد.
وی بیان کرد: علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه و علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان به عنوان اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی برگزیده شدند.
حسینی یادآور شد: هفته گذشته کار تعیین اعضای هیات نظارت مرکزی انتخابات شوراهای اسلامی کشور در خانه ملت انجام شد و پنج عضوآن تعیین شدند.
وی توضیح داد: اعضای هیات نظارت استان ها در صورت تفاهم در مجمع نمایندگان با رای گیری تعیین می شوند و در غیراین صورت انتخاب آنان با اعضای هیات مرکزی تظارت انتخابات شوراهای اسلامی خواهد بود.
وی یادآور شد: منتخبان هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در بدو گزینش وحدت و همدلی را منشور کار خود می دانند.
نماینده مردم فراهان، تفرش و آشتیان بیان کرد: هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مطابق قانون پس از ثبت نام نامزدها و اعمال نظر هیات های اجرایی برای صلاحیت داوطلبان وظیفه دارد بر اساس نظرات و مستندهای موجود از مراجع چهارگانه در خصوص صلاحیت داوطلبان اعمال نظر کند.
وی عنوان کرد: نظارت بر مراحل مختلف انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، مراحل رای گیری و تایید نهایی انتخابات برعهده هیات نظارت بر انتخابات است.
حسینی البته اشاره ای هم به تغییرات اخیر مدیریتی در استان هم اشاره می کند و می گوید: استاندار مرکزی بدون مشورت با نمایندگان دست به تغییر نمی‌زند.
وی تاکید می کند: نمایندگان به دنبال دخالت در انتصاب فرمانداران نیستند، شخص استاندار هم بدون مشورت با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای انتخاب فرمانداران اقدامی انجام نمی‌دهد.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس بیان داشت: رعایت حقوق بین نمایندگان و سایر مقامات استانی در استان مرکزی به بهترین نحو انجام می‌شود، در انتصاب فرماندارن و مدیران کل نظر نمایندگان دخیل است اما تصویب نهایی به عهده استاندار قرار دارد.
این در حالی است که حسینی در مصاحبه ای با یک سایت اصولگرای دیگر با اشاره به عملکرد مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان خواستار تغییر وی می شود. محمد حسینی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان از عملکرد مدیرکل محیط زیست استان مرکزی رضایت ندارد گفت: حمیدرضا جلالوندی از سوی مجمع نمایندگان استان برای تصدی پست مدیرکلی به سازمان معرفی شده است.
به گزارش وقایع به نقل از تابناک رییس مجمع نمایندگان استان ادامه داد: عملکرد ابراهیمی کارنامی رضایت مجمع را در پی نداشته است و کتبا به خانم ابتکار رییس سازمان حفاظت از محیط زیست این نارضایتی را اعلام کرده ایم.
حسینی افزود: لازم است فردی توانمندتر به عنوان مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی معرفی شود و از طرف مجمع نمایندگان حمید رضا جلالوندی که در حال حاضر مدیر کل دفتر ارزیابی و اثرات زیست محیطی سازمان محیط زیست است برای این سمت پیشنهاد شده است.
حاشیه ها درخصوص انتخاب اعضای هیات نظارت بر انتخابات شورا همچنان ادامه داشت تا خبر آمد که محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس و یکی از اعضای هیات نظارت انتخابات اعلام کرده است: در جلسه امروز مجمع نمایندگان اعضا به آقایان کریمی، بنده و حجت الاسلام سلیمی به عنوان اعضا ناظر بر انتخابات شوراهای استان مرکزی رای دادند.
منصوری افزود: اتحاد و وحدت بین نمایندگان در تمامی عرصه ها باید نمود پیدا کند و قطعا این در این جلسه هم تفاوت چندانی نداشت چه کسانی انتخاب میشوند چون تمام هفت نفر یک تیم متحد و واحد هستند.
وی ادامه داد: با رای گیری صورت گرفته حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب و بنده به عنوان اعضا ناظر بر انتخابات شوراهای استان مرکزی انتخاب شدیم.
نماینده مردم ساوه و زرندیه با تاکید بر اینکه مدت فعالیت این وظیفه محوله تنها محدود به دوران انتخابات است و چندان موضوع مهمی نمی تواند باشد بیان کرد: این قبیل مسائل نباید بر روند وحدت و اتحاد مجمع نمایندگان استان مرکزی تاثیرگذار باشد.
حال با تایید انتخاب کریمی، سلیمی و منصوری به عنوان هیات نظارت بر انتخابات استان در انتخابات شورای شهر و بیشتر بودن وزن اصولگرایان در این هیات باید دید واکنش اصلاح طلبان چگونه خواهد بود هر چند مطمئنا با همین ترکیب اوضاع برای حامیان دولت در مجموع خوب خواهد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.