خانه » پیشنهاد سردبیر » تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در صحن علنی شورای شهر بر ضرورت خروج افراطیون سیاسی از حوزه سلامت/سلامت را چپ و راست نکنید

تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در صحن علنی شورای شهر بر ضرورت خروج افراطیون سیاسی از حوزه سلامت/سلامت را چپ و راست نکنید

سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۵

شماره ۳۳۶

سلامت یکی از حوزه های مهم اجتماعی و مربوط به عموم مردم می باشد، لذا در طول چند دهه اخیر برای اولین بار است که با تاکید مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاستهای کلی سلامت، نظام سلامت در زمره اولویتهای دولت قرار گرفته و طرح تحول سلامت جهت پاسخ گویی به نیازهای مردم و مطالبات بر زمین مانده حوزه سلامت تصویب و اجرایی شده است و امروز دولت توجه خاصی به حوزه سلامت دارد و اعتبارات زیادی را صرف نموده که این مسئله نشان می دهد نظام اسلامی برای سلامت مردم ارزش زیادی قائل است. اما نکته مورد تاکید این است که نگاه به این حوزه باید فراجناحی باشد، چرا ارتقاء سطح سلامت جامعه با رویکرد فراجناحی محقق خواهد شد.
در همین راستا نیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در صحن رسمی شورای کلانشهر اراک برای تبریک روز شورا حاضر و با تبریک روز شورا و تقدیر از عملکرد فراجناحی شورای اسلامی دور چهارم کلانشهر اراک گفت: رفع مشکلات و کمبودهای حوزه بهداشت و درمان و ارتقای سطح سلامت استان با تعامل و همکاری فراجناحی اعضای شورای شهر و مدیران دستگاه ها و نهادها رفع می شود.
دکتر حسن طاهر احمدی افزود: با انتقاد از اینکه جریانات تند سیاسی همواره بیشترین آسیب را به کشور وارد کرده اند گفت: رویکرد فرا جناحی این دوره شورای کلانشهر اراک جای تقدیر دارد.
وی با تاکید بر اینکه اجازه نداده ایم دانشگاه علوم پزشکی محل تاخت و تاز جریانات سیاسی باشد گفت: البته در طول این مدت مورد حملات جریانات افراطی و فرصت طلب بوده ایم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بر ضرورت خروج جریانات تند سیاسی استان به عنوان افراطیون از صحنه تاکید کرد و بیان داشت: باید دست در دست هم دهیم تا اعتدالیون بدور از افراط شهر را آباد کنند.
دکتر طاهر احمدی در ادامه با بیان اینکه تعامل با حوزه سلامت بسیاری از مشکلات را حل می کند اظهار داشت: از اعضای شورای کلانشهر اراک درخواست دارم در فرصت باقیمانده از عمر چهار ساله شورا در کنار حوزه سلامت باشند چرا که این حوزه ارتباط مستقیم با حیات و زندگی مردم دارد.
سیاسیون افراطی که جواب رد شنیدند به حوزه سلامت آسیب می زنند
وی ادامه داد: برخی از دوستان سیاسی که می خواستند از قِبَلِ ساخت و ساز بیمارستان ولی عصر سوء استفاده کنند متاسفانه امروز بیشترین آسیبها را به حوزه سلامت استان می زنند و اجازه نمی دهند کشتی سلامت به سلامتی مسیر خود را طی کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: این افراد سیاسی افراطی که تلاش داشتند پیمانکاری ساخت بیمارستان ولی عصر را بگیرند ولی جواب رد دانشگاه علوم پزشکی را شنیدند اکنون عملکرد دانشگاه را مورد حملات سیاسی خود قرار می دهند.
وی با تاکید بر اینکه مراکز درمانی اراک با کمبود تخت‌های درمانی به منظور رفع مشکلات بیماران مواجه است بیان داشت: اصلی‌ترین مشکل سلامت استان کمبود تخت‌های بستری ویژه بیماران است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خواستار در اولویت قرار گرفتن تکمیل بیمارستان ولی عصر(عج) به عنوان مطالبه اصلی مردم استان در سفر ریاست جمهوری شد و اظهار داشت: استان مرکزی به لحاظ تعداد نیروهای متخصص کمبودی ندارد و جزو استان های مطلوب است اما فضاهای درمانی فرسوده ای دارد.
هجمه شدید به دانشگاه برای قصور فردی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه نظام سلامت نسبت به کوچکترین سهل انگاری در خدمات حساس است، گفت: رویکرد حوزه سلامت، قصور از خطا نیست و اگر در موردی پس از بررسی سهل انگاری ثابت شود ، برخورد قاطع می شود.
دکتر طاهراحمدی با اشاره به مسئله قصور پزشکی در بیمارستان ولی عصر (عج) اراک گفت: در سال ۹۴ بیش از ۲۴ هزار عمل ارتوپدی موفق در این بیمارستان انجام شده که این اقدام ها دیده نشده اما قصور ناخواسته یک پزشک این دانشگاه را چندین روز مورد حملات و هجمه های شدید قرار داده است.
وی اظهار کرد: پس از این حادثه پزشک خطا کار از کار برکنار شد و بر این امر اعتقاد داریم که در حوزه بهداشت و درمان کوچکترین خطایی نباید صورت گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: بیمارستان آیت الله خوانساری اراک نیازمند حمایت های جدی شورای شهر و شهرداری اراک است .
گفتنی است درخواست تصویب صدور مجوز تراکم ۸۰ درصد برای ساختمان خوابگاه خیابان شهید شیرودی به منظور افزایش انگیزه سرمایه گذاران، همکاری در صدور محور مکان پیشنهادی بیمارستان هزار تختخوابی، صدور مجوز ساخت دو باب کلینیک درمانی ویژه واقع در مرکز بهداشت اراک، تصویب و طی مراحل قانونی مسیرراه دسترسی از میدان بسیج تا ورودی بیمارستان امیرالمومنین، همکاری در تکمیل محوطه سازی و آسفالت فضای خوابگاه جدید دانشجویی، صدور مجوز ساخت انبار دارویی و … از جمله درخواستهای دانشگاه علوم پزشکی جهت همکاری شورای شهر و شهرداری با این حوزه سلامت استان بود.
مانعی برای شروع کار پروژه های بزرگ حوزه سلامت وجود ندارد
رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه اعضای شورای کلانشهر اراک عهد بسته اند که در جو همدلی و رفاقت پیگر مطالبات مردم باشند و از مسئولین و مدیران توقع تقدیر ندارند گفت:هیچ مانعی از جانب شهرداری و شورای شهر برای حوزه ساخت پروژه های بزرگ سلامت استان وجود ندارد.
اسماعیل تاج آباد افزود: تعاملات شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی معضلات حوزه سلامت را مرتفع می کند.
وی تاکید کرد: شورای شهر در دوره چهارم به لحاظ حساسیتی که به حوزه سلامت دارد تلاش می کند با حمایت از پروژه های حوزه سلامت معضلات بخش سلامت شهر مرتفع شود.
رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: از دانشگاه علوم پزشکی انتظار می رود در دوران شورای دور چهارم با حمایت شورا اقدامات مطلوبی را در حوزه سلامت به ثمر برسانند
وی خواستار پیگیری مجدانه دانشگاه علوم پزشکی در ساخت بیمارستان هزار تختخوابی، خوابگاه حضرت معصومه، بیمارستان ولی عصر و کلینیک هسته ای به عنوان مطالبه مردم شد.
تاج آباد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان مرکزی نسبت به برخی از استانها بیشتر نیازمند امکانات درمانی و بهداشتی است گفت: استان مرکزی از حیث توسعه مراکز درمانی دچار یک عقب ماندگی تاریخی است.
وی اظهار داشت: البته تلاشهای زیادی در این حوزه در حال پیگیری است ولی می توان ظرفیتهای موجود را در کنار هم قرار داد و. مشکلات حوزه سلامت و بهداشت را در سفر قریب الوقوع رییس جمهور به استان پیگیری کرد.
ضرورت رعایت اخلاق مداری و اخلاق محوری در طبابت
دکتر علیرضا فقهی عضو شورای کلانشهر اراک نیز در ادامه این نشست با گلایه از برخی از رفتارها و عدم تکریم بیماران در مطب پزشکان خواستار مورد توجه قرار گرفتن تکریم بیماران در مراجعه به مراکز درمانی و اخلاق مداری و اخلاق محوری پزشکان در طبابت شد.
وی تاکید کرد: اعضای شورای شهر در حوزه های امنیت و سلامت تمام تلاش خود را بکار گرفته و تا جایی که امکان داشته باشد تسهیلات را فراهم می کنند.
وی با بیان اینکه بخش اعظمی از سلامت ارتباط مستقیمی با سبک زندگی دارد بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی برنامه ای راهبردی را برای اصلاح سبک زندگی تدوین کند و این اقدام بین نهادی را به عنوان متولی امر پیگیری نماید.
رعایت عدالت در توسعه مراکز درمانی
محمد شریفی عضو دیگر شورای شهر نیز با تاکید بر ضرورت رعایت عدالت در توسعه مراکز درمانی گفت: اگر درمانگاه های شبانه روزی در حاشیه شهر فعال شود دیگر نیاز نیست بیماران به مراکز درمانی مرکز شهر مراجعه کند.
وی اظهار داشت: پیگیری در تسریع ساخت شهرک سلامت به عنوان نیاز شهر ضروری است چرا که ساخت شهرک سلامت در تمرکز زدایی از مرکز شهر نقش موثری دارد.
گفتنی است در این نشست پس از بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان کلانشهر مقرر شد کارگروهی متشکل از نماینده شهرداری، شورای شهر و دانشگاه علوم پزشکی درخواستهای دانشگاه را بررسی و پیگیری های لازم انجام شود.
تصویب گزارش حسابرسی سازمان میادین میوه و تره بار، واگذاری حسابرسی سال ۹۵ و حین دوره شهرداری ، مناطق، ۱۴ سازمان وابسته ، باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری و شورای اسلامی شهر به موسسه حسابرسی سامان پندار با رقم ۱٫۲ میلیارد ریال و موافقت با فرصت سه ماهه به شهرداری جهت تهیه و ارائه دفتر چه بهای خدمات خود به صورت مدون و همراه با جدول آنالیز قیمت بهای تمام شده خدمات از مهمترین مصوبات این نشست بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.