خانه » اخبار » تاسیس خیریه امدادگران عاشورا اقدام مثبتی در استان است

تاسیس خیریه امدادگران عاشورا اقدام مثبتی در استان است

دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸   شماره ۱۱۶۸

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی:

تاسیس خیریه امدادگران عاشورا اقدام مثبتی در استان است

مدیر عامل امدادگران عاشورا در استان مرکزی به همراه دکتر سیدمحمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، هیات امنا و رییس هیات مدیره امدادگران عاشورا به دیدار حضرت آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک رفتند. آیت الله دری در این دیدار اظهار کرد: باید تدبیری شودکه تعداد بیماران صعب العلاج و سرطانی در استان نسبت به گذشته کاهش پیدا کند و این انتظار می رود که متولیان حوزه بهداشت و درمــان بـــا همفکری و هم افزایی یکدیگر شاخص های سلامت را در استان افزایش داده تا در نهایت استان مرکزی در زمینه شاخص های سلامت در رتبه اول کشور قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تاسیس خیریه امدادگران عاشورا در استان اقدام مثبتی است، بیان کرد: هر چه در این عرصه خدمت کنیم، اگر ردیف اول از لحاظ خدمات اجتماعی نباشد، در ردیف دوم قرار دارد.باید به سلامت جامعه حساس بود، خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اقدامات و سیاستگذاری های مناسب در زمینه بهداشت و درمان کشور صورت گرفته است.تاسیس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جز بهترین خدماتی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور انجام گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: اگر چه خود وزارت علوم با تاسیس این وزارتخـانه مخــالفت می کرد، ولی با پیگیری های که صورت گرفت، خوشبختانه این وزارتخانه تاسیس و مشکل پزشکی کشور، که مشکل حادی در اول انقلاب بود، برطرف شد. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کشور دارای ۷ الی ۸ هزار پزشک وارداتی بود، آن هم نه پزشک واقعی. به عنوان مثال از پاکستان که پزشک به کشور وارد می شد، یک دوره ۵ ساله را در دانشگاه می گذراند و این طور نبود که این تعداد پزشک متخصص و دارای بورد تخصصی بـاشد.
دری نجف آبادی اظهار کرد: سطح دانشگاه پزشکی در کشور قبل از انقلاب پایین بود، به همین جهت تعداد بالایی از افراد برای آموزش پزشکی به خارج از کشور مهاجرت می کردند و بعد از اتمام تحصیل برای خدمت به کشور بر نمی گشتند، علاوه بر اینکه کشور برای کارهای درمانی و پایلوت دارای مشکلات عدیده ای بود.
وی گفت: خوشبختانه امروز وضع پزشکی کشور، در وضعیت مطلوبی قرار دارد، با همه بیماری های عفونی، بیماری هایی که ممکن است شبکه بهداشت و درمان ما را تهدید کند و… در تمام عرصه ها با قدرت برخورد و مقابله شده است، حتی وقتی شرایط بهداشت و درمانی کشورمان را با بسیاری از کشورهای منطقه بــررسی می کنیم، در شرایط بسیار مطلوب تر کشور ما قرار دارد، که این نشان می دهد برای رسیدن به این وضعیت و جایگاه خرج ها و زحمات فراوانی صورت گرفته است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: به سادگی نبوده که میانگین عمر از ۵۴ سال به ۸۴ سال افزایش پیدا کرده است، وضع آموزش سواد عمومی جامعه به همین منوال، بطوریکه نزدیک به ۹۰ درصد جمعیت کشور ما با سواد هستند در صورتیکه قبل از انقلاب با وجود جمعیت ۳۰ میلیونی ۴۷ درصد آن باسواد بودند. قبل از پیروزی انقلاب کل شبکه گازرسانی ۲۱۳ هزار شعبه انشعاب بود، ولی هم اکنون شبکه گازرسانی کشور بیش از ۱۰ الی ۱۲ میلیون انشعاب دارد.
دری نجف آبادی تصریح کرد: افرادی که به عملکرد انقلاب انتقاد دارند، کافی است به کارنامه اقدامات در کشور بعد از انقلاب نگاهی بیندازند، تا دریابند چه کارهای عظیمی بعد از پیروزی انقلاب در کشور صورت گرفته است، که بخش مهم آن اقدامات در حوزه بهداشت، درمان و سلامت جامعه بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دولت به تنهایی از پس تامین مخارج حوزه بهداشت و درمان بر نمی آید، گفت: کاری که دکتر قاضی زاده با عنوان طرح تحول سلامت در کشور انجام داد، اشتباه زیاد داشت، ما نمی خواستیم با این طرح مقابله کنیم، ولی اشکالات این طرح را بارها دوستانه به ایشـان اعــلام کردیم و می دانستیم این طرح در پایان به بن بست خاتمه پیدا می کند.استدلال وزارت بهداشت برای طرح تحول سلامت این بود، که با اجرای آن دولت موظف می شود که اعتبار اجرای این طرح را تامین کند، ولی وقتی دولت در تامین اعتبار طرح ها و مواردی که انجام آن برای کشور ضروری است، درمانده است و با کمبود اعتبار مواجهه است، چگونه انتظار داریم که اعتبار این طرح را تامین کند. وی در ادامه گفت: همه ما چه افراد جامعه، چه نهادها و دستگاه ها و… در یک کشتی سوار هستیم، وقتی کشتی سوراخ شود همه ما غرق خواهیم شد، این درست نیست که فکر کنیم با تحمیل هزینه و اعتبار به دولت، بخواهیم طرحی اجرا شود، زیرا همه ما عواقب این تحمیل را خواهیم دید.زمان دولت آقای احمدی نژاد، بالغ بر ۷۰۰ میلیارد دلار نفت فروخته شد، ولی به دلیل تحریم ها هم اکنون نمی توانیم همچون گذشته بشکه های نفت را به فروش برسانیم، قطعا دولت با کمبود اعتبار مواجه خواهد شد، پس نباید هزینه زیاد به دولت تحمیل کرد.
دری نجف آبادی گفت: به جای اینکه پول برای انجام پروژه ها و طرح های حیاتی و مورد نیاز کشور هزینه شود، متاسفانه این پول بابت فساد، مسافرت خارج از کشور، سیگار، فرار سرمایه از کشور و… خرج می شود.باید سرمایه گذاری روی فعالیت و کار واجب صورت گیرد که بازدهی بالایی برای کشور داشته باشد، در طرح سلامت هم همینطور باید باشد، باید اقداماتی انجام داد که بازدهی آن برای کشور، برای پیشگیری، برای درمان، برای توانمند سازی و سلامت جامعه و…بالا باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به مشکلات آذرآب گفت: به دنبال این هستیم در تهاتر با چینی ها مشکلات این شرکت بزرگ حل شود، این پیشنهاد را به آقای شمخانی پیشنهاد داده ایم و استاندار مرکزی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و… دنبال انجام این کار است.
وی با قول مساعدت و کمک بیمارستان آیت الله خوانساری برای کمک به خیریه امدادگران عاشورا، گفت: نیاز است طرح جامعه ای دانشگاه علوم پزشکی اراک تدوین کند، و مشخص کند که بخش خصوصی، دولتی، بهداشت و درمان و… چه وظایف داشته و اقداماتی باید انجام دهند، که شاخص های بهداشتی و درمانی استان افزایش یابد.
دری نجف آبادی بیان کرد: خیرین به جای اهدا مواد خوراکی به نیازمندان می توانند، داروها این افراد را تامین کنند، در واقع یک کار زیر بنایی و ریشه دار انجام داد. باید درحوزه بهداشت و درمان، سلامت عمومی جامعه و… کار ریشه دار صورت گیرد، اگر سلامت عمومی جامعه تضمین شود، جلوی مصرف بسیاری از داروها و درمان های پزشکی گرفته خواهد شد.
سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه این دیدار گفت: کنگره ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی دارای برکات زیادی برای استان بود که می توان به آغاز فعالیت خیریه امدادگران عاشورا اشاره کرد. سردار سرتیپ پاسدار نصرالله فتحیان رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در سفری که به استان مرکزی داشت، در جلسه ای عنوان کرد: مرکز خیریه امدادگران عاشورا در سایر استان ها به غیر از استان مرکزی فعال و در حال انجام فعالیت است، به همین جهت همان روز جلسه ای در دانشگاه علوم پزشکی اراک تشکیل شد و اعضای هیات مدیره این خیریه در استان مرکزی انتخاب و مقرر شد این مرکز با جدیت فعالیت خود را آغاز کند.
وی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی که در جامعه حاکم است، بحث های معیش-تی مردم با مشکلات جدی روبرواست، و وجود و حضور خیرین سلامت نقش به سزایی در رفع مشکلات افراد نیازمند داشته است و وجود و تعداد بالای خیرین باعث می شود آسایش بهتری برای مردم به ارمغان آورد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان بیان کرد: در بحث بیماری صعب العلاج و مبتلا به سرطان با توجه به اینکه میزان مددکاری های مرکز خیریه بیمارستان آیت الله خوانساری و دانشگاه علوم پزشکی اراک افزایش پیدا کرده بود، احساس نیاز به آغاز فعالیت مرکز خیریه امدادگران عاشورا می شد، به همین جهت مقرر شد در بیمارستان آیت الله خوانساری در کنار مراکز خیریه دیگر این مرکز فعالیت خود را آغاز و به بیماران صعب العلاج و سرطانی ارائه خدمت کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.