خانه » اخبار » بیش از ۳۰ برنامه در هفته هلال احمر در استان مرکزی اجرا می شود

بیش از ۳۰ برنامه در هفته هلال احمر در استان مرکزی اجرا می شود

چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰  شماره ۱۴۱۹

بیش از ۳۰ برنامه در هفته هلال احمر در استان مرکزی اجرا می شود

علیرضا محمودی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزیدر گفتگو با وقایع استان از افتتاح ۱۳ خانه هلال هم‌زمان باهفته هلال‌احمر خبر داد و گفت: ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه بهعنوان هفته هلال احمر نامگذاری شده که به همین مناسبت،در هر روز از این هفته خدماتی از سوی هلال احمر استانبه هم استانی ها ارائه می شود.

وی گفت: در طول یکسال گذشته در سطح کشور ۵هزار خانههلال افتتاح شد که سهم استان مرکزی در این بین دویست وپنجاه خانه هلال بود که در این هفته ۱۸ خانه هلال به افتتاحخواهد رسید.

محمودی گفت: در سال جاری هفته هلال‌احمر با شعار ملی«یک قرن خدمات داوطلبانه مقایسه‌نشدنی» و شعاربین‌المللی «توقف ناشدنی، شکست‌ناپذیر، مقایسه نشدنی»در استان مرکزی برگزار و برنامه‌های مختلفی به همینمناسبت اجرایی شده است.

وی افزود: در روز شنبه، ۱۸ اردیبهشت، با شعار «خانه‌هایهلال، جامعه تاب آور»، برنامه‌هایی همچون گل‌باران وعطرافشانی قبور مطهر شهدای گمنام با رعایت پروتکل‌هایبهداشتی و برپایی نمایشگاه عکس با عنوان «یک سال باکرونا، یک قرن با مردم» در استان مرکزی اجرا شد، در ایننمایشگاه  ۷۰ عکس‌ از خدمات ارائه شده توسط جمعیتهلال احمر استان به اقشار مختلف در زمینه‌های گوناگونقبل از دوران کرونا و در زمان کرونا به معرض دید عموم قرارگرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی اظهار کرد: درروز یکشنبه، ۱۹ اردیبهشت ماه هم با شعار «همدلیمهربانانه»، عللاوه بر تقدیر از اعضای همکاری کننده درمقابله با ویروس کرونا و اعضای باشگاه خبرنگاران داوطلب،اهدای خون (بعد از افطار)، اعزام کاروان‌های سلامت بهروستاهای محروم شهرستان‌های استان انجام شد.

وی تصریح کرد: سعی داریم در این راستا با اهدای بستههای معیشتی به آسیب دیدگان از کرونا سهم خود را به انجامبرسانیم؛ لذا در هفته هلال احمر توزیع نهصد بسته غذایی رادر دستور کار خود قرار دادیم.

محمودی اظهار کرد: در روز دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت با شعار«امدادگری، کاهش آلام بشری»، ۱۳ خانه هلال دراستانمرکزی هم‌زمان با سراسر کشور افتتاح شدند .

وی بیان کرد: در روز سه‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت هم با شعار«سلامتی، پویایی و حرکت»، ارائه خدمات درمان وتوان‌بخشی (فیزیوتراپی و کار درمانی) با تخفیف ویژه ۵۰ درصدی به مراجعان صورت گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی تصریح کرد: ارائه خدمات درمان و توان‌بخشی با تخفیف ۵۰ درصدی بهخبرنگاران در طول هفته هلال‌احمر، اهدای پنج عدد ماسکرایگان با آرم هلال به کلیه مراجعان داروخانه، پایش سلامتکارکنان (کنترل فشار خون، قند خون، وزن و …) نیز از دیگر اقداماتی است که در شعب استان انجام می‌شود.

وی افزود: دیدار با خانواده های شهدای امدادگر وایثارگران هم در دستور کار روزهای چهارشنبه با شعار«تولید، پشتیبانی، مانع زدایی» و پنجشنبه با شعار«ایثار، ارزش ماندگار» قرار دارد، برگزاری مسابقات نقاشیو عکاسی برای رده سنی مختلف با عنوان هلال‌احمر،کوهپیمایی ویژه کارکنان و اعضا را هم از دیگر برنامه هایروز چهارشنبه می باشد.

وی در پایان گفت: در روز جمعه، ۲۴ اردیبهشت نیز با شعار«خانواده بانشاط، جامعه سالم» شاهد شرکت اعضا درنماز جمعه و برپایی ایستگاه سلامت (در صورت مجوز ستادکرونا) خواهیم بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.