خانه » پیشنهاد سردبیر » به قم می رویم

به قم می رویم

سه شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸   شماره ۱۱۳۸

وقتی که حتی از پس آماده کردن یک زمین فوتبال هم بر نمی آییم

به قم می رویم

براساس اعلام مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال شرایط برگزاری دیدار خوشه طلایی ساوه و آلومینیوم اراک در ساوه مهیا نیست

احمد سیاری

مدتی هست که لیگ یک فوتبال کشور آغاز شده و استان مرکزی با داشتن دو نماینده در این لیگ پیش از همیشه چشم امید به کسب سهمیه لیگ برتر فوتبال کشور دارد. نمایندگان استان هم البته در دو بازی نخست شان نتایج خــوبی کسب کــردند، آلومینیوم اراک و خوشه طلایی ثنای ساوه هر دو نشان داده اند که می توان روی آنها حساب ویژه ای باز کرد.
ولی در این میان وضعیت تیم خوشه طلایی ثنای ساوه بــرای انجـام بازی هایش در لیگ یک باعث تاسف خوردن فوتبال دوستان شده است. این تیم که به دلیل آماده نبودن زمین چمن شهید چمران ساوه مجبور شد در قم به دیدار با حریف خود، قشقایی شیراز رود، باید دیدارش با نماینده دیگر استان یعنی آلومینیوم اراک را نیز به جای ساوه در قم برگزار کند. خوشه طلایی دیدار قبلی خود با قشقایی را با شرایط بدون طرفدار به نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رساند.
مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال در سفر به ساوه گفت: شرایط برگزاری دیدار خوشه طلایی و آلومینیوم اراک در ساوه مهیا نیست.
فریبرز محمودزاده افزود: بر اساس بازدید‌های مکرری که از مجموعه چمران داریم، به علت آماده نبودن شرایط سخت افزاری و زیرساخت‌های اعلام شده، قطعا این بازی در ساوه برگزار نخواهد شد. وی با اشاره به تعیین شهر قم به عنوان میزبان مسابقات خوشه طلایی بیان کرد: دیدار دو تیم استان مرکزی در هفته چهارم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور بین تیم‌های خوشه طلایی ساوه و آلومینیوم اراک در روز دوشنبه یازدهم شهریورماه راس ساعت ۱۸ بعداز ظهر در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار خواهد شد.
حقدادی مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی پیش تر در خصوص وضعیت آماده سازی مجموعه شهید چمران ساوه گفت: زمین چمن شهید چمران دومین زمین چمن بزرگ استان مرکزی در شهر ساوه است که با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در دست احداث است و امیدواریم در هفته دولت با حضور وزیر ورزش و جوانان به بهره برداری برسد.
فرماندار ساوه هم با اشاره به اینکه شرایط کار به سمتی در حال پیشرفت است که خوشه طلایی احتمالا دو بازی را خارج از ساوه میزبانی کند گفت: تمام تلاش مجموعه‌ی مدیریتی استان و شهرستان برای انجام این خواسته‌ی جوانان در حال انجام است.
مدیرعامل خوشه طلایی ثنای ساوه هم گفت: از چهار ماه گذشته صعودمان به لیگ دسته اول قطعی شده و مکرر به مسئولان وضعیت این ورزشگاه را اعلام کردیم، ولی امروز برای میزبانی از تیم‌ها باید به شهر دیگری برویم که دیگر نمی‌توان به این بازی خانگی اطلاق کرد.
حتی معاون توسعه منابع وزارت ورزش و جوانان نیز که چندی پیش به ساوه آمده بود در حاشیه بازدید از ورزشگاه چمران ساوه گفت: این ورزشگاه برای رقابت های لیگ دسته اول فوتبال بازسازی خواهد شد.
فرامرزیان افزود: : این مجموعه باید قبل از آنکه تیم خوشه طلایی به لیگ یک راه پیدا می کرد مراحل بازسازی را پشت سر می گذاشت و الان این کار با تاخیر صورت گرفته است. برای اتمام کار این مجموعه به ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که هم اینک با تعامل مدیران شهرستان عملیات اجرایی آغاز شده است.
ورزشگاه چمران به زودی مهیای میزبانی از مسابقات لیگ دسته یک فوتبال می شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: تلاش می کنیم با تمهید شرایط و امکانات لازم، ورزشگاه چمران ساوه را برای میزبانی مسابقات آینده خوشه طلایی مهیا کنیم.
عابد حقدادی در آخرین بازدید از روند بهسازی مجموعه ورزشی شهید چمران ساوه،‌ که روز یک شنبه صورت گرفت، گفت: با توجه به اینکه فعالیت های عمرانی باید به صورت پروژه ای انجام شود، نمی توان انتظار اجرای بهسازی این مجموعه را در زمانی کوتاه داشت زیرا این مجموعه ورزشی چند دهه است بهسازی نشده و روند آماده سازی آن قطعا زمان بر است ضمن اینکه در این بین مشکلات مالی را هم نباید فراموش کرد.
وی گفت: پیمانکار طرح ورزشگاه چمران با همه توان و ظرفیت خود در حال فعالیت است و باز هم برای شتاب در اجرای بهسازی و بازسازی را از او خواسته ایم که بر حجم و دامنه فعالیت هایش بیفزاید.
حقدادی گفت: تلاش می کنیم با سازمان لیگ فوتبال کشور رایزنی کنیم تا با جمع بندی اقدامات انجام شده به تفاهمی برای برگزاری مسابقات خوشه طلایی در لیگ دسته یک کشور به میزبانی ورزشگاه شهید چمران در آینده نزدیک دست یابیم. وی در مورد پروژه ساخت زمین فوتبال در روستای باغ شیخ از توابع بخش مرکزی ساوه،‌ گفت: زیرسازی طرح انجام شده و از فردا نصب چمن مصنوعی برای استفاده جوانان این روستا آغاز خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در مورد روند بهسازی زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی فجر ساوه نیز گفت: زیرساخت های این زمین نیز آماده است و تا چند روز آینده کار نصب چمن مصنوعی آن عملیاتی خواهد شد. وی در مورد سفر وزیر ورزش و جوانان به استان مرکزی گفت: برای حضور ایشان نامه نگاری کرده ایم و منتظر پاسخ هستیم اما هنوز زمان این سفر قطعی نیست.
برنامه بازی های ۲ هفته آتی نمایندگان استان
هفته سوم
خوشه طلایی ساوه – علم و ادب تبریز ۱۸:۰۰
نود ارومیه – آلومینیوم اراک ۱۸:۰۰

هفته چهارم
آلومینیوم اراک – خوشه طلایی ساوه ۱۸:۰۰

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.