خانه » جدیدترین » به بهانه صنوبرها

به بهانه صنوبرها

دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹   شماره ۱۴۰۰

به بهانه صنوبرها

ده نکته ای که مسئولان استان باید در زمینه نحوه تعامل با رسانه ها مد نظر قرار دهند

جعفر خوشروزاده

آسیب شناس و استراتژیست فضای مجازی

نویسنده بنا ندارد درباره درستی و یا نادرستی اقدام اخیر دفتر نماینده شهرستان ساوه و زرندیه در توزیع نهال صنوبر و نحوه برخوردهای اصحاب رسانه با این اقدام بپردازد و تنها قصد دارد به این بهانه ده اصل بدیهی که مدیران و مسئولان استان بهتر است در زمینه نحوه تعامل با اصحاب رسانه مد نظر خود قرار دهند را یادآوری کند برای جلوگیری از اطاله کلام الزامات پیش روی رسانه ها در زمینه فعالیت حرفه ای به مجالی دیگر موکول می شود‌. اما ده ملاحظه مد نظر نگارنده از این قرار است:
۱٫مسئولان به خود یادآوری کنند که چهل و اندی سال پیش در این کشور، انقلابی مردمی رخ داده و نظام استبدادی و شاهنشاهی و ساواک که قلم ها را می شکست و انتقاد را در نطفه خفه می کرد، برچیده شده است.
۲٫کارگزاران نظام اسلامی به خود یادآوری کنند که شعار محوری انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ استقلال بود و «آزادی» در کنار جمهوری اسلامی.
۳٫خدمتگزاران ملت به خود گوشزد کنند که این انقلاب رهبری افسانه ای داشت بنام روح الله خمینی(ره) که بارها تاکید کردند «مداد العلماء افضل من دماءالشهداء» (جلد ۱۶ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۲۷ تا صفحه ۲۳۰)
۴٫مسئولان نازنین در گوش هم نجوا کنند که این نظام مقدس رهبر عظیم الشانی دارد که می فرمایند: «چیزی که به پیشرفت کشور کمک می کند، آزادی واقعی فکرها ست؛ یعنی آزادانه فکر کردن، آزادانه مطرح کردن و از هو و جنجال نترسیدن». (بیانات در دیدار جمعی از نخبگان علمی کشور)
۵٫نوکران ملت به یاد داشته باشند که جنابشان کارگزار نظامی هستند که حمایت از آزادی بیان و مردم سالاری مایه افتخارش در میان نظام های مرتجع منطقه است.
۶٫مسئولان تازه کارتر بیاموزند که این کشور قانون اساسی دارد که بر اساس مفاد آن «نشریات‏ و مطبوعات‏ در بیان‏ مطالب‏ آزادند مگر آنکه‏ مخل‏ به‏ مبانی‏ اسلام‏ یا حقوق‏ عمومی‏ باشد». ( اصل‏ بیست و چهارم)
۷٫ عزیزان مسئولان یک دور قانون مطبوعات را مطالعه کنند و عنایت داشته باشند که بر اساس این قانون «اصل بر آزادی مطبوعات و دیگر وسایل گردش آزاد اطلاعات است».
۸٫زحمت کشان خدوم به خود نهیب بزنند که بر خوردهای چکشی با رسانه ها نه تنها در شان و منزلت کارگزار نظام اسلامی نیست بلکه در صورت نداشتن همراهی منتقدانه و پی گیری و بازتاب رسانه ای عملکردهای شان در سطوح مختلف، قطعا حلقه ارتباطی آنها با مردم و ولی نعمتانشان کم رنگ و کم رنگ تر می شود .
۹٫کارگزاران عزیز تمرین کنند که نقد منصفانه رسانه ها و قلم بدستان دلسوز و متعهد را با جوابیه منطقی پاسخ دهند نه تخطئه و انگ زدن و تهدید و …
۱۰٫ عزیزان مسئول هر از چند گاهی هجی کنند که فرق است بین ایده پردازی و پیشنهاد سازنده و دلسوزانه رسانه ها با تخریب و هوچی گری از سوی اقلیتی خاص و سعی کنند برای بهبود عملکرد و خدمت رسانی خود از ایده های خوب اصحاب رسانه بهره بگیرند و طراح این ایده ها را تکریم کنند.
یادآوری: هرچند بهانه نگارش این مطلب داستان صنوبرها بود اما مخاطب آن تمام مسئولان استان در قوای سه گانه مقننه، مجریه و قضاییه است و نه شخص و نهاد خاصی!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.