خانه » جدیدترین » برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران برترواحدها ومراکزآموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی

برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران برترواحدها ومراکزآموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی

شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴     شماره ۳۲۳

گروه اجتماعی:
مراسم تجلیل از پژوهشگران برترواحدها ومراکزآموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با حضور دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاداسلامی،دکتر داودثمری مدیرکل توسعه فناوری وارتباط با صنعت دانشگاه آزاداسلامی، دکترعلیرضا نظام آبادی دبیر هیأت امنا ورییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی ، جمعی از استادان، پژوهشگران ،کارکنان و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.
دکتر علیرضا نظام آبادی دبیر هیأت امناء و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در این مراسم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اراک در حوزه پژوهش با تجهیز سامانه ساها تلاش می کند ارتقای کیفی فعالیت های پژوهشی در استان مرکزی نهادینه شود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک ادامه داد : واحد اراک با داشتن۸۰ کارگاه ،۱۰۹ آزمایشگاه آموزشی و شش کارگاه تحقیقاتی، آمادگی خدمت رسانی به جامعه علمی استان وکشور را دارد.
وی در خصوص درآمد های غیر شهریه ای دانشگاه گفت : دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در برنامه ریزی های خود افزایش دوازده برابری درآمد های ساها را از اهداف واحد اراک تا سال ۹۵ اعلام کرد.
دکترنظام آبادی ادامه داد : بهینه سازی امکانات آزمایشگاهی وکارگاهی در حوزه پژوهش باید مدنظر همه ی واحد های استان مرکزی باشد و مشتری مداری از شاخصه های مهم در این خصوص است.
رییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی افزود: طرح های برون دانشگاهی از دیگر مسائلی است که باید در این استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد زیرا توجه به آن در ارتقاء همه جانبه استان و رفع مشکلات بسیار موثر است.
وی بیان کرد: بحث مقالات ISI نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد و وضعیت از روند فعلی بهبود یابد و در راستای ثبت اختراعات نیز در این استان ضعف هایی وجود دارد که باید راهکارهای منجر به اختراع شناسایی و هموار شود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت : فعالیت های حوزه ارتباط دانشگاه با صنعت استان به خصوص در واحد اراک و ساوه باید به صورت ویژه مد نظر معاونین پژوهش وفناوری واحدها قرار گیرد.
دبیرهیأت امنای استان مرکزی افزود: ورود به هر عرصه‌ای نیازمند هدفگذاری و جستجو بوده که با انجام تحقیق و پژوهش به دست می‌آید و زیربنای تمامی قدرت‌های مادی قدرت علم است و بایستی در زنجیره علم مرتب رصد داشته باشیم که تمامی حلقه‌های این زنجیره متناسب با یکدیگر باشند تا به تولید دست پیدا کنیم.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه برای پژوهش باید بسترهای لازم فراهم باشد، گفت: دانشگاه آزاداسلامه به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با توسعه تحصیلات تکمیلی، تجهیز، توسعه، استانداردسازی و یکپارچه سازی آزمایشگاه‌ها وکارگاه‌ها (طرح سا‌ها) جذب وتکمیل هرم هیأت علمی (آموزش وتربیت نیروی متخصص وکارآمد) وحمایت همه جانبه مالی واجرائی از پژوهش وپژوهشگر، تسهیل فرآیند‌های پژوهشی درهمه بخصوص پژوهش‌های کارآمد امیدوار است بتواند به یک دانشگاه کارآفرین واثربخش تبدیل گردد و اقتدار وعظمت میهن اسلامی را بیش ازپیش فراهم سازد.
درادامه مراسم دکتر واشقانی فراهانی،معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت : اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاداسلامی باید وارد عرصه های برون دانشگاهی شوند و به این مهم توجه ویژه کنند و در راستای برنامه کوتاه مدت و میان مدت حرکت کنند.
وی، تأسیس پژوهشگاه دانشگاه آزاد اسلامی را یادآور شد و گفت: این اتفاق یک رقابت جدید است و اگر استانی جا بماند و در این پژوهشگاه عضو نداشته باشد به معنای واقعی عقب مانده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات این دانشگاه در کشور این است که بودجه های پژوهشی با میزان اندکی که وجود دارد، در پایان سال جذب نمی شود که این امر تنها به دلیل نداشتن برنامه و فعال نبودن افراد است.
دکتر واشقانی فراهانی با بیان اینکه از سال آینده تخصیص اعتبارات بر اساس برنامه مشخص ردیف پژوهشی صورت می گیرد، گفت: پژوهش های درون دانشگاهی خیلی موفق منجر به یک مقاله می شود که این امر فضیلتی برای دانشگاه ها نیست و از کیسه خوردن است.
دکتر واشقانی فراهانی گفت: پژوهش های علوم انسانی با این همه مسائل و مشکلات مختلف در کشور مورد توجه قرار نگرفته است ولی در کشورهای پیشرفته ای که در عرصه اقتصادی موفق هستند حداقل ۶۰ درصد در علوم انسانی وارد شده اند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه با چالش های زیادی در بحث مسائل مادی روبه رو است و در یک زمان دانشجو فراوان بود و تمام صندلی های این دانشگاه اشغال بود اما با تغییر روند جمعیتی که در کشور رخ داده امروز دیگر تقاضا مثل گذشته نیست. دکتر واشقانی فراهانی بیان کرد: از طرف دیگر آمایش آموزش عالی کشور از دوران دولت قبل بدون مطالعه شاهد ظهور و بروز یک سری سیاست هاست که بدون برنامه و هدف و با انگیزه سیاسی ایجاد شده و شرایطی را فراهم کرده که یک نظام نامتعادل حاکم شده و کماکان نیز ادامه دارد و رنج آنها نیز بیشتر متوجه دانشگاه آزاداسلامی شده است.
وی ادامه داد: برای برون رفت از این وضعیت هیچ چاره ای جز توجه به راهکارهای جدید، کاهش اتکا به شهریه ها و توجه به منابع درآمدی دیگر که در شان دانشگاه باشد، نیست.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کشور ادامه داد: بعضی از پروژه ها زود بازده نیست و باید صبر و حوصله داشت اما می شود بعضی از طرح ها را باید طوری تنظیم کرد که زودبازده شود.
دکتر واشقانی فراهانی گفت: شرکت های دانش بنیان هم اکنون در مرحله ای است که هزینه بر است اما در آینده می تواند درآمد زایی داشته باشد، اعضای هیأت علمی، مسئولان دانشگاه ها و دانشجویان نباید در این مسیر خسته و از میدان خارج شوند.
وی اظهار کرد: همه باید به سیاست های اقتصاد مقاومتی که مد نظر رهبر معظم انقلاب است، توجه ویژه داشته باشند.
در پایان این مراسم از ۹۱ پژوهشگران برتر واحد اراک و واحدها ومراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی تقدیر بعمل آمد.
همچنین در حاشیه این مراسم، مرکز رشد واحدهای فناور در مجتمع قائم مقام فراهانی دانشگاه آزاد اسلامی اراک توسط دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر ثمـــری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط بــا صنعت دانشگــاه آزاد اسلامی افتتاح شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.