خانه » پیشنهاد سردبیر » با معاون سیاسی و امنیتی جدید استاندار بیشتر آشنا شوید/مرد نکونام

با معاون سیاسی و امنیتی جدید استاندار بیشتر آشنا شوید/مرد نکونام

سه شنبه ۳۰ آبان ۹۶   شماره ۷۲۶

*** «سعید فرخی» سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری شد

***

وقایع استان

عباس لعل بار

***

در ادامه تغییر و تحولات پس از حضور استاندار جدید مرکزی با حکم آقازاده «سعید فرخی» با حفظ سمت مدیر کلی مدیریت بحران استان به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی منصوب و جایگزین ظفر افشون که عملکرد بدی از خود بجای گذاشته بود، شد. پیش تر فتح الله حقیقی به عنوان معاون سیاسی امنیتی استاندار معرفی شده است.
حقیقی اصالتا اهل ساوه است، در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد از سمت وقت خود برکنار شد و و مدتی را به عنوان کارشناس وزارت کشور به انجام خدمت پرداخت. از سوابق کاری وی در دولت اصلاحات می توان به عضو هیات امنا منطقه آزاد سلفچگان، رئیس اتاق فکر آمار وزارت کشور، عضو کارگروه راهبری فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور، مدیرکل امور اجتماعی و انتخابات استانداری قم،فرماندار قم در بین سالهای ۱۳۸۰-۱۳۷۸ و معاون سیاسی امنیتی استانداری قم در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ و معاون سیاسی، امنیتی استانداری بوشهر والبرز در دولت حسن روحانی اشاره کرد.
بسیاری از افرادی که با وی کار کرده اند یا فعالان سیاسی که با حقیقی در ارتباط بودند معتقدند که کارنامه او دارای نکات مثبت و منفی بسیاری است که در کل می توان به عملکردش نمره قبولی داد. شرافت کاری و اخلاق نیکوی وی اما مورد تایید تمام موافقان و مخالفان وی است. پایگاه خبری تحلیل یارا درباره عملکرد فتح الله حقیقی در بوشهر نظر چند فعال سیاسی آن استان را جویا شده که در ادامه می خوانید.
رضا معتمد فعال سیاسی بوشهر: رضا معتمد فعال سیاسی استان در ارتباط با عملکرد حقیقی آقای حقیقی انسانی خوب و متین و دارای حسن نیت بود و شاید هنگام ورود به بوشهر قصد داشت فرد موثری در عرصه مدیریت سیاسی استان باشد. اما متاسفانه در طول مدت مسئولیت، عملکرد قابل ذکری را به ویژه در حوزه تعاملات سیاسی از خود نشان نداد. می توان گفت که وی در این مدت زیر سایه و تحت سیطره اراده استاندار قرار داشت و هیچ گاه هم اراده نکردکه از این سایه و سیطره خارج شود. به همین دلیل نتوانست اعتماد گروه های سیاسی استان را جلب کرده و مرجعی به عنوان حل و فصل مسائل و معضلات سیاسی به شمار آید. به هر حال امیدوارم وی در جایگاه و موقعیت بعدی اش موفق تر باشد. محمد بردال:عملکرد حقیقی،یکی از بهترین عملکرد ها در بین مدیران کشور بود.
مهدی موجی دیگر فعال سیاسی بوشهر: هنگامی که مسجل شد فتح الله حقیقی به معاونت سیاسی استاندار منصوب خواهدشد بارقه امیدی در میان فعالین سیاسی اصلاح طلب به وجود آمد. انتصاب یک نیروی قوی سیاسی با سابقه روشن برای استانداری بوشهر (که برخی از اصلاح طلبان اعتقاد داشتند از نظر وزنه سیاسی در حد مطلوبی نیست)، موجب استقبال فعالین سیاسی استان شد.از همان ابتدا حسن خلق وی و برخی نظرات و ایده هایی که مطرح می کرد اصلاح طلبان را به آینده سیاسی استان خوش بین می کرد. اما در ادامه شاهد بودیم که کم کم این امید رنگ باخت. از ظاهــر امر چنین بــرمی آمد که وی واقعا می خواهند در فعل و انفعالات سیاسی استان نقش مثبتی بازی کند اما در عمل به هر دلیلی چنین کارایی از وی مشاهده نشد. انتقادات جدی بابت برخی انتصابات از طرف اصلاح طلبان به وی وارد و از عدم هم فکری و مشورت متداوم با گستره وسیعی از اصلاح طلبان برجسته استان خرده گرفته می شد. در کل وی را بسیار انسان وارسته ای دریافتم عملکردش را نیز کمی مثبت ارزیابی می کنم ولی با آن چیزی که از چنین نیروی سیاسی قوی با سابقه ای انتظار می رفت بسیار فاصله داشت. برای وی در هر مکان و در هر پست و مقامی که قرار گیرند، آرزوی کمال توفیق را دارم. با توجه به اظهارات فعالین سیاسی استان و همچنین شرایط جناب حقیقی در زمان قبل از روی کار آمدنش در پست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار می توان عملکرد او را در این پست با دیدی مثبت نگریست و نکات مثبت بسیاری را در کنار نقاط ضعف برای وی بر شمرد.
در کنار این اظهار نظرها یکی از فعالان سیاسی کرج هم درباره حقیقی نظر مثبتی داشت. فرزین خرسندی عضو حزب کارگزاران استان البرز در پاسخ به سوال وقایع استان درباره عملکرد فتح الله حقیقی در البرز گفت: وی تعامل خوبی با احزاب و فعالان سیاسی استان داشت و هر از گاهی جلساتی با آنها برگزار می کرد.
وی افزود: حقیقی درب دفترش را به روی احزاب باز گذاشت و از نظــرات آنها استفــاده می کرد هر چند اوضاع استان به گونه ای نبود که وی با دست باز بتواند داقدامات دلخواه اصلاح طلبان را انجام دهد. از سویی دیگر وی با گرایش اصلاح طلبی که داشت برای همه ما غنیمتی در استانداری البرز بود.برآیند سخنان فعالان سیاسی بوشهر و کرج نشان می دهد که باید روزهای خوبی برای احزاب و فعالان سیاسی استان به ویژه احزاب اصلاح طلب و حامی دولت پیش بینی کرد و امید است این موضوع باعث وحدت و همدلی بیشتر میان سیاسیون استان شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.