خانه » پیشنهاد سردبیر » با حضور مربی سابق تیم ملی و در آینده ای نه چندان دور؛/بوکس استان حریف می طلبد

با حضور مربی سابق تیم ملی و در آینده ای نه چندان دور؛/بوکس استان حریف می طلبد

شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴     شماره ۳۲۶

گروه ورزشی-امین نجما:

هیئت بوکس استان مرکزی چندیست به یکی از هیئت های ورزشی فعال استان تبدیل شده است.این هیئت بعد از انتخاب فرامرز خسروی به عنوان ریاست هیئت طی شش ماه گذشته حرکت جدیدی را آغاز کرده است و حال در ادامه این روند خود به سراغ یکی از مربیان بزرگ بوکس کشور رفته است تا از وی در رده های جوانان و نوجوانان به عنوان سرمربی بوکس استان استفاده کند.محمود کیهانی چند روزی است که کار خود را با بوکسورهای استان آغاز کرده است و امیدوار است بتواند در اراک نیز مانند بسیاری از شهرهای دیگر که با تلاش شبانه روزی تحولاتی گسترده رقم زده است، بوکس را متحول کند.
سرمربی جدید بوکس استان در این باره می گوید: در گذشته نه چندان دور در اراک حضور داشتم و به خوبی از پتانسیل مناسب موجود در اراک در این رشته باخبر بودم، به همین واسطه پیشنهاد مسئولین هیئت بوکس استان مرکزی را پذیرفتم تا در خدمت بوکس استان مرکزی باشم و به مانند چند استان دیگر که در این سالها در آنجا حاضر بودم در کنار هیئت بوکس برای کسب موفقیت تلاش کنیم.
کیهانی ادامه داد: در چند روزی که فعالیتم را در استان مرکزی آغاز کردم پتانسیل های خوبی را دیده ام که بسیار امیدوارم بتوانیم روی آنها کار کنیم و بعد از سه چهار ماه آنها را به سکوهای کشوری برسانیم.
سرمربی تیم بوکس استان خاطرنشان کرد: در شهرستان های این استان نیز نفراتی با پتانسیل مناسب موجودند که قصد داریم هفته ای یک بار آنها را در یک جا جمع کنیم و برنامه هایی به آنها بدهیم تا در طول هفته تمرینات خود را پی بگیرند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴ بوکسور در این استان در تیم های ملی رده های پایه حاضرند اما به هیچ وجه این تعداد کافی نیست و باید تلاش چندبرابری برای رسیدن نفراتمان به ترکیب تیم ملی انجام دهیم تا آنها بتوانند در تیم ملی تجربه اندوزی کنند و در این مسیر همکاری های هیئت بوکس در زمینه تامین امکانات می تواند یکی از لازمه های موفقیت باشد.
سرمربی تیم بوکس استان افزود: البته امکانات خوبی از طرف هیئت اختصاص داده شده است و وجود نفراتی چون آقایان خسروی و میرزایی که دلسوز بوکس هستند در هیئت باعث می شود در زمینه های مذکور جای نگرانی ای برای ما وجود نداشته باشد.
کیهانی در ارتباط با برنامه همکاری اش با هیئت استان مرکزی نیز گفت: برنامه میان مدتی برای همکاری ما در نظر گرفته شده است و فعلا به مدت یک سال در این استان فعالیت خواهیم کرد تا اگر این همکاری رضایت بخش باشد به آن ادامه بدهیم.
وی شرایط را در مقایسه با دوره قبلی حضورش در اراک بسیار متفاوت خواند و خاطرنشان کرد: پیش از این یک بار دیگر در اراک حاضر شدم اما بعد از مدت زمانی کوتاه تصمیم به قطع همکاری با هیئت استان گرفتم چرا که مسئولین وقت هیئت چندان پیگیر نبودند و از نظر مالی نیز شرایط جالبی ایجاد نکرده بودند اما در حال حاضر شرایط به گونه دیگریست و بسیار امیدوارم بتوانیم آینده ای روشن برای بوکس استان مرکزی رقم بزنیم.
احمد میرزایی دبیر هیئت بوکس استان نیز در خصوص وضعیت بوکس استان مرکزی در قیاس با گذشته گفت: چند سالی بود پیشرفتی در بوکس استان دیده نمی شد و تنها گاه و بی گاه پدیده هایی در سطح استان وجود داشتند و علاوه بر آن بوکسوری نیز در تیم ملی از این استان حضور نداشت به همین واسطه و بعد از انجام بررسی های لازم با رییس هیئت بوکس استان،با توجه به نیازی که در سطح مربی در بوکس استان دیدیم تصمیم گرفتیم یکی از مربیان بزرگ بوکس کشور را به اراک بیاوریم و کار با بوکسورهای رده های سنی نوجوانان و جوانان را به او بسپاریم.
وی خاطرنشان کرد: کیهانی سابقه بسیار روشنی در بوکس کشور داشته است و علاوه بر سابقه مربیگری در تیم ملی در استانهایی چون سیستان و بلوچستان، از تیمی که در مسابقات کشوری به عنوان زنگ تفریح رقیبان شناخته می شد، طی یک سال و نیم تیمی ساخت که اکنون قریب شش سال است همواره در میان رتبه های اول تا ششم کشور حاضر است و در هر سه رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان تیم ملی بوکس، بصورت ثابت نماینده دارد و قهرمان آسیا و سوم آسیا از میان بوکسورهای آن استان به بوکس کشور تحویل داده شده است.
دبیر هیئت بوکس استان افزود: توقع داریم بعد از به کار گرفتن آقای کیهانی بتوانیم روزهای خوش بوکس در دهه هفتاد را تکرار کنیم و نمایندگان زیادی در تیم های ملی داشته باشیم، علاوه بر این با توجه به اینکه از آخرین حضور نمایندگان استان برروی سکوهای قهرمانی بوکس، به استثنای یک مورد، ۱۸ سال می گذرد یکی از اهداف حال حاضر ما حضور بر روی سکوی قهرمانی مسابقات کشوریست.
وی تصریح کرد: در مرداد ماه سال آینده می بایست در مسابقات نوجوانان کشور حاضر شویم و می خواهیم با استفاده از آقای کیهانی در این رقابتها روی سکو برویم که می دانیم این امر دور از دسترس نخواهد بود.
میرزایی در مورد لزوم برگزاری مسابقات تدارکاتی برای تیم های استان نیز گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته با سرمربی جدید تیم استان قرار است بعد از یک ماه و نیم تمرین هر بیست روز یک مسابقه تدارکاتی را تجربه کند و در این راستا هماهنگی هایی نیز انجام داده ایم، اما فعلا با وجود اینکه درخواستهایی برای برگزاری بازی دوستانه داشته ایم پاسخی به آنها نداده ایم.
میرزایی در ارتباط با رابطه هیئت با فدراسیون بوکس نیز اضافه کرد: خوشبختانه تعامل خوبی میان هیئت استان مرکزی با فدراسیون بوکس برقرار شده است و حتی قرار است به زودی اردوی تیم ملی نوجوانان به مدت بیست و یک روز در اراک برگزار شود که برگزاری چنین اردویی از لحاظ مدت زمان آن، در شهرستانها بی سابقه بوده است و به خوبی نمایانگر اعتبار بالای ریاست هیئت بوکس در عرصه بوکس کشور است.
دبیر هیئت بوکس استان مرکزی در ارتباط با وضعیت بوکس در شهرستانهای استان نیز گفت: در حال حاضر قطب بوکس استان ساوه است و اکثر خروجی های این رشته متعلق به ساوه و بعضا خمین هستند اما ما علاقمندیم که در ادامه اراک نیز به سطح خوبی در بوکس استان برسد و مثل سابق در این رشته حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.
وی در رابطه با تعداد بوکسورهای فعال استان مرکزی تصریح کرد: پیش از بر سر کار آمدن آقای خسروی در هیئت استان، ۶۵ بوکسور به صورت رسمی در استان فعالیت می کردند اما حالا و در همین مدت زمان کوتاه این تعداد به ۴۸۰ نفر رسیده است.
میرزایی در خصوص وضعیت مالی این هیئت نیز خاطرنشان کرد: با وجود اینکه آقای ملکی همواره با حسن نیتی مثال زدنی به بوکس نگاه می کنند اما از ابتدای سال جاری تا به امروز تنها دو میلیون و هفتصد هزار تومان به حساب هیئت واریز شده است اما با این وجود ۱۶ مسابقه و تورنمنت دوستانه برگزار کرده ایم و سه اعزام به مسابقات کشوری نیز داشته ایم که هر کدام بالای سه میلیون تومان هزینه در بر داشته است که با پرداخت های شخصی و یا با جذب یک اسپانسر به صورت جزئی،انجام پذیرفته است.ضمن اینکه هزینه جذب آقای کیهانی نیز توسط اسپانسر ما پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: متاسفانه با وجود اینکه صنایع قدری در استان مرکزی حاضرند اما هیچ یک حاضر به حمایت از رشته هایی چون بوکس نمی شوند که این مسئله مشکلی بزرگ برای بوکس به شمار می رود.
میرزایی در پایان افزود: علاوه بر این عدم وجود همدلی میان اهالی بوکس یکی دیگر از مشکلات این رشته در استان بوده است کمااینکه فراخوان آموزش مربیان استان توسط آقای کیهانی تا به امروز تقریبا از سوی مربیان بی پاسخ مانده است و به استثنای سه نفر مابقی مربیان از کار در کنار ایشان و استفاده از تجربیات وی استقبالی نکرده اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.