خانه » جدیدترین » بافت فرسوده هسته مرکزی اراک ویران شد

بافت فرسوده هسته مرکزی اراک ویران شد

یکشنبه ۱۳ تیر ۹۵    شماره ۳۵۹

یک سال و نیم قبل بود که در ساعتی پس از نیمه شب مردم ساکن حوالی کوچه سعدی اراک همان محله قدیمی مرکز شهر با آتش نشانی اراک تماس گرفته و خبر از آتش سوزی یکی از میوه فروشی های این محل دادند و پس از سعی و تلاش فراوان، ماموران پر تلاش آتش نشانی توانستند این آتش را خاموش کنند اگرچه اثراتی از این سوختگی برای مغازه برجای ماند.
این بار نیز روز جمعه حوالی ۱۰ صبح ۱۱ تیر ماه بود که باز هم حادثه گریبان این بافت قدیمی مرکز شهر را گرفت و دو مغازه عطاری و قصابی که مشغول کسب خود بودند را درگیر خود کرد و سبب شد سقف این دو مغازه فرو بریزد و باعث تنش در دل مردم شود و بلافاصله بار دیگر با سازمان آتش نشانی تماس بگیرند.
علت این حادثه را بافت قدیمی این دو مغازه بیان کردند اما چرا باید اجازه کسب در مغازه ای که دارای بافت قدیمی است و رفت وآمد در آن زیاد نیز هست داده شود.
اگرچه این حادثه خسارت جانی به بار نیاورد اما ممکن است با تکرار این حادثه خسارت جانی را نیز شامل شود چرا که این محل یکی از مراکز پرتردد است و خسارت های سنگین تر از این را نیز ممکن است به بار بنشاند.
بافت های فرسوده شهر این روزها به یک معضل بسیار مهم در اراک تبدیل شده است و باید چاره ای برای آن اندیشید متاسفانه کلانشهر اراک به مرکز شهر که دارای بافت بسیار فرسوده ای است بی مهری کرده و یا شاید نمی خواهد چهره تاریخی این محله ها از بین برود ولی غافل از اینکه همین محله های قدیمی افراد بسیاری را در دل خود جای میدهد و محل آمد و شد بسیاری نیز می باشد.
بهسازی و نوسازی اراک در زمینه بافتهای فرسوده درصدی بسیار ناچیزی را تا بحال شامل شده است . و با توجه به این حادثه باید دید که مسئولان استانی و شهر اراک چقدر در انجام این طرح همت خواهند کرد . بدون تردید می توان نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده را نتیجه همکاری مسئولان شهری و استانی دانست. مسئله ای که تاکنون باعث عدم پیشرفت و اجرای این طرح در اراک شده است. به هر حال باید چاره ای اندیشید تا با استفاده از تسهیلات بتوان اراک را مقاوم کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.