خانه » پیشنهاد سردبیر » بازگشت به روزهای پر فروغ

بازگشت به روزهای پر فروغ

شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸  شماره ۱۱۰۰

اهالی ورزش درباره «محمود فکری» سرمربی جدید تیم فوتبال آلومینیوم اراک نظر می دهند؛

انتخاب خوب یا بد؟

بازگشت به روزهای پر فروغ

یاسر هویدی

پس از کش و قوسهای فراوان محمود فکری بعنوان سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک برای فصل جدید مسابقات فوتبال لیگ دسته اول کشور انتخاب شد. به عقیده نگارنده، متاسفانه این انتخاب کاملا به دل اهالی فوتبال شهر ننشست. از شواهد پیداست برخی خارج از باشگاه هنوز در تصمیم گیری‌ها نقش پر رنگ دارند. خیلی دوست داشتیم فکری، برای انتخاب دستیار حداقل از آزمون پس داده ها استفاده نکند. با شناختی که از محرابی دارم خوشبین بودم که تفکر نو و جدیدی را در انتخاب دستیاران سرمربی جدید ببینم ولی این اتفاق رخ نداد به هر حال باید منتظر چگونگی ادامه کار باشیم. متاسفانه فضای صددرصد حمایتی پشت این انتخاب از سوی اهالی فوتبال شهر وجود ندارد. علی ایحال روزنامه وقایع استان به حمایت از حمید محرابی لبیک گفته و تا زمانی که نشانه هـای فعالیت های سالم و کار بر مبنای اصول انسانی را از باشگاه ببینیم تمام قد پشت سر حمید محرابی خواهیم بود. امیدواریم حداقل مجموعه تحت رهبری حمید محرابی امسال فوتبال را با هواداران آشنی دهد و دوباره روی سکوهای ورزشگاه امام خمینی جای سوزن انداختن نباشد. برای آنکه شما مخاطبان صفحه ورزشی وقایع استان از نظرات اهالی فوتبال و رسانه در قبال این انتخاب بیشتر آگاه شوید پای صحبت های تنی چند از مربیان، پیشکسوتان و اهالی رسانه استان مرکزی در خصوص این انتخاب نشسته و نظرات آنها را در خصوص انتخاب محمود فکری و حال و هوای حاکم بر باشگاه آلومینیوم جویا شده ایم.

 

رامین فولادی
مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی فردای ورزش


محمود فکری یکی از مربیانی است که در سال های اخیر در لیگ دسته یک کارنامه نسبتا خوبی داشته است اما تجربه در اراک ثابت کرده که موفقیت در تیم های دیگر تضمینی برای موفقیت در اراک نیست و عوامل متعددی در این بین دخیل است. البته برای ارزیابی کلی وی نیاز به زمان است و نمیشود در ابتدای کار به طور مطلق نسبت به وی اظهار نظر کرد.در مجموع به نظر میرسد اگر فکری در چارچوب باشگاه و به طور صد در صد زیر نظر مدیر عامل کار خود را پیش ببرد میتوان آینده موفقی را برای وی در اراک متصور شد

رضا فرهمند
سرپرست اسبق تیم فوتبال آلومینیوم اراک


ابتدا به جامعه فوتبال استان و باشگاه آلومینیوم بابت انتخاب محرابی به عنوان مدیرعامل تبریک میگویم؛ در خصوص انتخاب فکری نیز اگر به سابقه و رزومه سالهای قبل رجوع کنیم واقعاً انتخاب خوبی میتواند باشد ولی سوابق و افتخارات قبلی متضمن کسب نتایج خوب در این فصل نمیتواند باشد و موفقیت به خیلی از المانهای دیگر در مجموعه باشگاه غیر از سرمربی بستگی دارد و امیدواریم با وجود محرابی این بستر فراهم شود، در کل در مورد محمود فکری با شناختی که از وی دارم، وی مربی خوب و سالمی است اما زمزمه‌هایی در مورد نحوه ورود وی به این شهر مطرح شده که ذهنیت اهالی فوتبال را مغشوش کرده است، امیدواریم این ذهنیت در روزهای آینده با انتخاب کمکها و ورود بازیکنان با کیفیت و یک کنفرانس خبری و صحبت رودروی فکری با اهالی فوتبال و رسانه برطرف شود.

امین نجما
سردبیر پایگاه خبری تحلیلی فردای ورزش


در خصوص انتخاب فکری به عنوان سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم باید گفت شاید از نظر اهالی فوتبال استان گزینه های بهتری نیز وجود داشتند اما با توجه به آنکه مدیرعامل جدید باشگاه آلومینیوم در میان اهالی فوتبال از مقبولیت مناسبی برخوردار است باید با توجه به سوابق قبلی، به انتخاب وی در ابتدا احترام گذاشت و سپس منتظر ماند تا در ادامه و بعد از مشاهده عملکرد فکری، این انتخاب قضاوت شود.
در این بین نباید این مسئله مغفول واقع شود که عدم توفیق نمایندگان فوتبال اراک در لیگ یک طی سالیان اخیر در اکثر موارد به عملکرد فنی سرمربی مربوط نبوده و مسائل و مشکلات مدیریتی و ساختاری همواره نقش پررنگتری در ناکامی‌ها داشته است. لذا باید امیدوار باشیم ابتدا روند حرکتی باشگاه نسبت به سالهای قبل اصلاح شود و ساختاری مناسب و اصولی در این مجموعه ایجاد شود و اگر قرار است حضوری قابل اعتنا در لیگ برتر رقم بخورد، در ادامه با یک برنامه ریزی مناسب بلندمدت شرایط صعود فراهم شود. در مجموع بنظر بنده در شرایط کنونی که هنوز موارد فوق الذکر در باشگاه آلومینیوم فراهم نیست، تخصیص بودجه های کلان و اتکا به اسامی ای که در سالهای گذاشته موفق بوده اند به تنهایی نمی‌تواند راهگشا باشد.
علی ای حال باید خوشبین بود که در شرایط فعلی که هدفگذاری باشگاه از پیش صورت گرفته و عقد قرارداد با نفرات جدید اجتناب ناپذیر است، مدیریت باشگاه برخلاف فصل گذشته که قراردادهای عجیب و غریبی با سرمربیان بسته شد، قراردادی مناسب و مبتنی بر عملکرد سرمربی با وی و دیگر نفرات منعقد کند تا دیگر به مانند فصل گذشته در میانه راه و بدون اینکه هیچ هزینه ای برای سرمربی ایجاد شود شاهد جدایی وی و تحمیل هزینه های بسیار به باشگاه نباشیم. ضمن اینکه می بایست شرایطی نیز فراهم شود که سرمربی و همچنین مدیرعامل باشگاه هر کدام در حوزه اختیارات و تصمیم گیری های خود استقلال داشته باشند و دخالتی در کار آنها صورت نگیرد تا در ادامه نیز بتوان ارزیابی عملکرد صحیحی در خصوص آنها انجام داد و هر یک نسبت به عملکرد و انتخاب‌های خود پاسخگو باشند.

مصطفی خدابخشی
ورزشی نویس استان مرکزی


به عقیده کارشناسان فوتبال استان دلیل عدم اصلی عدم نتیجه گیری تیم در سالهای گذشته را باید در مبحث مدیریتی باشگاه جستجو کرد. جایگاهی که با تزلزل رفتاری و نگاه کاسب کارانه در سالهای اخیر از شان و منزلت خود خارج و به میزی برای تحقق خواسته های شخصی و تامین منافع خانوادگی و دوستانه تبدیل شده بود. برای تغییر تفکر در حوزه مدیریتی باشگاه از حضور مدیران خوشنام فوتبال استان در این جایگاه بهره گرفته شده است. حمید محرابی انتخابی است که نیاز به زمان دارد تا با اتخاذ تصمیمات صحیح مدیریتی روزهای پر فروغ اواخر دهه هشتاد را برای فوتبال دوستان رقم بزند. صبوری در قبال تصمیمات مدیرعامل تیم حتی اگر متفاوت از شنیده های قبل از مدیرعاملی وی باشد و ایجاد فضای شفاف پاسخگویی به مطالبات جامعه فوتبال قطعا از بسیاری از حواشی خواهد کاست. حضور دکتر ابوالفضل روغنی در هیات مدیره شرکت، با تجربه گرانسنگ حضور در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس و نگاه مثبت مهندس مجیدی به عنوان مدیرعامل شرکت می تواند در موفقیت مجموعه مدیریتی تیم نقش کلیدی را ایفا کند. صحبت از صحیح یا غلط بودن انتخاب محمود فکری به عنوان سرمربی تیم امروز منطقی به نظر نمی رسد. بررسی عملکرد محمود فکری به عنوان سرمربی تیم آلومینیوم نه بر اساس رزومه موفق سالهای گذشته که فوتبال استان نشان داده است رزومه موفق متضمن تداوم موفقیت در استان مرکزی نیست بلکه بر اساس انتخاب های صحیح در کادرفنی، جلوگیری ازحاکمیت روابط مسموم درتیم، عدم اتکا به حاشیه سازان و منفعت طلبان فوتبال استان و نتایج کسب شده در طول فصل ممکن خواهد بود. تکرار مسیرهای غلط طی شده گذشته توسط سایر مربیان بیش از هر چیز فکری را با چالش روبرو خواهد کرد. اما امروز جامعه فوتبال استان به خود می بالد که حمیدرضا سیف الدین با داشتن مواضع شفاف، تدبیر در امور و سلامت نفس به عنوان تکیه گاه محکم نیروهای بومی در ترکیب هیات مدیره باشگاه آلومینیوم حضور دارد که به خودی خود می تواند از نگرانی های جامعه فوتبال استان در خصوص حضــور دلال ها، رمال ها، کت جادویی ها و کاسبان ورزش استان در تیم فوتبال آلومینیوم بکاهد. به آینده تیم آلومینیوم می توان امیدوار بود اگر ورزش و فوتبال استان مرکزی را بالاتر و مهم تر از هر اسم و رابطه ای بدانیم!

حسین عبدی
پیشکسوت فوتبال


به نظر من انتخاب وی در بین گزینه های نهایی که نام برده شده بود با توجه به عملکرد فکری در این دو سه فصل که هم صعود به لیگ برتر را تجربه کرده اند و هم جزوه مدعی های صعود بودند می تواند انتخاب خوبی باشد، انتخاب او با وسواس زیادی توسط محرابی و هیات مدیره انجام شد و حتما از هر لحاظ تمام مسائل مهم در نظر گرفته شده است.
به نظر بنده همه چیز در انتخاب سرمربی خلاصه نمی شود، در این چند سال در اراک همیشه صحبت از این هست که این فصل باید حتما به لیگ برتر صعود کنیم و همین باعث می شود که هنوز کار تیم شروع نشده فشار مضاعف روی مجموعه تیم باشد،اینکه ما هدف گذاری کنیم و لیگ برتری شدن را هدف اصلی قرار بدهیم خیلی خوب است ولی برای ساختن یک تیم مدعی صعود به لیگ برتر، باید مرحله به مرحله جلو رفت و تکه های پازل را تکمیل کرد، با به خدمت گرفتن بازیکن های خوب، آماده سازی مناسب، اتحاد و همدلی و فراهم بودن امکانات و حل مسائل و مشکلات تیم به نظر من امسال می توان به نتیجه امیدوار بود.
تجربه نشان داده تیم هایی موفق هستند که در هفته های ابتدایی نتایج لازم را کسب کرده باشند و امیدوارم امسال شروع خوبی داشته باشیم.

علی رشیدی
مربی و سرپرست اسبق تیم فوتبال آلومینیوم اراک


ابتدا باید عرض و ادب و احترام داشته باشم خدمت تمامی اهالی ورزش و خصوصا زحمت کشان عرصه فوتبال استان به نظر من یک مثلث طلایی برای خلق موفقیت باید شکل بگیرد که تا اینجای کار دو ضلع از سه ضلع این مثلث به خوبی گزینش شده است و هیات مدیره در انتخاب مدیرعامل و انتخاب سرمربی تا اینجای کار خوب و موثر عمل کرده اند و باید منتظر باشیم ببینیم ضلع سوم که همان انتخاب بازیکنان و نحوه عقد قرارداد می باشد به چه صورت شکل می گیرد. محرابی رزومه خوبی از خود در فوتبال اراک به جای گذاشته اند و اهالی فوتبال به وی اعتماد کامل داشته و به سلامت و پاکدستی او هیچ شبه ای وارد نیست.
همچنین محمود فکری طی دوره های قبل نشان داده است مربی کارکشته ای نشان داده است که بخوبی به چم و خم لیگ یک واقف است هرچند کار کردن در اراک با تمام ایران متفاوت است، در هر صورت باید منتظر ماند و ادامه کار را نظاره کرد. آن چیز که مهم است این که بایستی در فضای فوتبال اراک یک وفاق و همدلی ایجاد کنیم و همه با هم برای خلق موفقیت یکدل و یکصدا شویم و برای مجموعه مدیریت و کادر فنی تیم فوتبال آلومینیوم در مسیر سخت پیش رو آرزوی موفقیت کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.