خانه » پیشنهاد سردبیر » بازاریابی در «اینستاگرام» فرصتی بی نظیر برای کسب و کارها

بازاریابی در «اینستاگرام» فرصتی بی نظیر برای کسب و کارها

پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷  شماره ۹۵۶

***

وقایع استان

سایه راد

***

اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب در میان کاربران ایرانی، یک فرصت بی نظیر برای کسب و کارها می باشد تا بتوانند به کمک بازاریابی در «اینستاگرام» و یا «اینستاگرام مارکتینگ» فروش خود را افزایش دهند و اگر اینستاگرام و شبکه های اجتماعی را از استراتژی های بازاریابی خود خط بزنید، اشتباه بزرگی مرتکب شده اید.
این شبکه اجتماعی اکنون بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال و ۲۴ میلیون کاربر ایرانی در این شبکه فعالیت دارند بنابراین مشتریان بالقوه زیادی در این فضا وجود دارند که حتما باید از آنها استفاده کنید. بازاریابی در شبکه های اجتماعی، اصول کلی دارد اما با بازاریابی در شبکه های دیگر تفاوت هایی نیز دارد. اینستاگرام مارکتینگ نیز تکنیک ها و قواعد خاص خود را دارد که باید بصورت کاملا اصولی انجام شود.
خرید پیج اینستاگرام نیز مانند خیلی از حرکات میانبر دیگر که در دنیای بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ اتفاق می افتد، قطعا خوبی هایی دارد وگرنه از آن استفاده نمی شد! بنابراین اگر فقط به جنبه منفی آن نگاه کنیم، غیرمنصفانه است!

خرید و فروش پیج اینستاگرام
خرید پیج اینستاگرام هم مانند اکثر فرآیندهای بازاریابی اینترنتی، جنبه های مثبت و منفی دارد!

– معایب
ابتدا بهتر است معایب و نقاط منفی این حرکت را بررسی کنیم.
شاید بزرگترین مشکل در این گونه فرآیندها، عدم قطعیت و عدم اطمینان است!
اندکی سخت است که متوجه شوید پیجی کـــه می خواهید خریداری کنید، چه تعداد فالوور فیک دارد و چه تعداد آنها واقعی هستند! من به شخصه اشخاصی را می شناسم که پیج هایی با ۸۰ k فالوور را فقط به وسیله فالوورهای فیک بالا آورده اند و این پیج ها را با قیمت های بالا به افراد می فروشند! بنابراین باید کاملا محتاط بود و به این مورد توجه کرد تا هزینه ای که صرف می شود بر باد نرود!
عیب دیگر این روش، این است که هرچقدر هم آمار و اطلاعات از ادمین پیج دریافت کنید، باز هم به طور کامل متوجه نمی شوید آیا واقعا فالوورهای این پیج، علاقمند به زمینه کاری شما و خود شما هستند یا خیر!
و در نهایت بزرگترین عیب آن شاید هزینه بالای این روش باشد!
شما برای خرید پیج اینستاگرام با ۱۰۰ k فالوور معمولا باید بالای ۱۰ میلیون خرج کنید! (که بنظر من خودمان می توانیم با اندکی زمان + تلاش به این مقدار فالوور برسیم.)

– مزایا
تنها مزیت خرید پیج اینستاگرام این است که شما نیاز به تلاش برای جذب فالوور ندارید! (که البته از نظر من واقعا نیاز به تلاش خاصی نیست! توصیه می کنم حتما اول ویدیو افزایش فالوور اینستاگرام در ۲۵ دقیقه را ببینید و سپس حتما از ربات اینستاگرام استفاده کنید!)
در این حالت شما تنها با صرف مقداری هزینه و بودجه، یک پیج خریداری می کنید و بلافاصله شروع می کنید به فعالیت و لذت می برید!

خرید پیج اینستاگرام با فالوور واقعی ؟
خرید پیج اینستاگرام با فالوور واقعی امکان پذیر است یا خیر؟
موضوعی که شاید در بحث خرید و فروش پیج های اینستاگرام اندکی خطرناک باشد و سبب از دست رفتن پول شما بشود، این است که پیج اینستاگرام واقعی نباشد و فالوورهای آن تماما فیک باشند! افرادی را دیده ایم که متاسفانه پیج های فیک خریداری کردند و یا دوستانی دارند که یک پیج با ۸۰ k فالوور فیک درست می کنند و سپس آن را به قیمت بالایی می فروشند! خریداران هم غافل از اینکه با صرف هزینه های بسیار، هیچ بازخوردی نخواهند گرفت.
بنابراین مهمترین موضوع در خرید پیج اینستاگرام این است که واقعی بودن یا نبودن آن را بسنجیم.
راه و روش قطعی برای تشخیص فیک بودن یا نبودن فالوورهای یک پیج اینستاگرام وجود ندارد اما چند راهکار وجود دارد تا بتوانید از این خطر در امان بمانید : بصورت حضوری پیج اینستاگرام را خریداری کنید و مورد دیگری که لازم است اجرا کنید این است که از فروشنده بخواهید در حضور شما یک پست بگذارد و در ۱ ساعت اول تعداد لایک و کامنت را رصد کنید. نرخ مشخصی وجود ندارد اما بطور معمول باید ۲۰ % الی ۳۰ % کل اینگیجمنت یک پیج در همان ۱ ساعت اول مشاهده شود. برای مثال اگر یک پیج ۱۰۰ k فالوور دارد و بطور معمول ۱۰ هزارلایک می خورد، باید در ۱ ساعت اول حدود ۲ تا ۳ هزار لایک بگیرد! در غیر اینصورت کمی شک کنید! (توجه کنید که این کار حتما در حضور شما صورت بگیرد چرا که در غیر اینصورت ادمین پیج باز هم ممکن است لایک فیک بگیرد و شما متوجه نمی شوید!)
فالوورهای فیک معمولا لایک نمی کنند بنابراین ادمین این گونه پیج ها نیاز دارند تا لایک های فیک نیز ایجاد کنند. نکته ای که در اینجا مطرح می شود این است که افرادی که پست را لایک کرده اند، طبیعتا با توجه به روش های دریافت لایک فیک، جز فالوورهای آن صفحه نیستند! بنابراین توصیه می کنم اگر یک پیج ۱۰۰ k فالوور دارد، کمی وقت بگذارید و ۱۰۰۰ تا از پروفایل های لایک کننده را چک کنید. ببینید آیا این افراد جز فالوورها نیز هستند یا نه! اگر نبودند یک جای کار ایراد دارد و باید بیشتر دقت کنید.
اسم فالوورها را چک کنید. معمولا فالوورهای فیک و یا فالوورهایی که با برنامه هایی مانند «فالوور بگیر» بدست می آیند، اسم ها و یوزرنیم های طبیعی ندارند! اگر چند پیج واقعی را چک کنید متوجه این موضوع می شوید.
قیمت خیلی پایین فروش یک پیج می تواند تا حدودی این حرف را به شما یادآور شود که «هیچ ارزانی بی دلیل نیست!»
تکنیک هایی که ارائه شد بطور قطعی عمل نمی کند اما تا ۹۰ % می تواند شما را مطمئن کند که فالوورهای یک پیج فیک است یا نه !

هزینه نسبی فروش پیج اینستاگرام
هیچ هزینه ثابت و نرخ مشخصی برای خرید و فروش پیج اینستاگرام وجود ندارد!
اما درباره خرید فالوور واقعی به این شکل نیست و معمولا اگر در وبسایت های مختلف نگاهی بیاندازید، قیمت ها به یک میزان است.
البته، به تازگی برخی از وبسایت ها اقدام به فروش پیج اینستاگرام می کنند و این وبسایت ها چون تعداد زیادی پیج برای فروش دارند، معمولا نرخ آنها با توجه به تعداد فالوورهای هر پیج مشخص است.
اما به طور کلی، هزینه ها برای فروش یک پیج که فالوورهای واقعی داشته باشد، معمولا براساس تعداد فالوور، نرخ اینگیجمنت و تعــــداد لایک و… تعیین می شود.
اگر بخواهیم یک تخمین قیمت حدودی اعلام کنیم، باید بگوییم به عنوان مثال قیمت یک پیج اینستاگرام ۱۰۰ k واقعی می تواند چیزی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون و حتی بالاتر باشد.

شاخ مجازی: احمق به تمام معنا؟
یکی از سوال هایی که همیشه داشتم این بود که چرا کسی باید پیدا شود که با لودگی خودش را در اینستاگرام جلوی چشم همه ی دنیا مسخره کنه؟ یعنی در ازای این بی آبروی پیش همه دنیا چه چیزی عاید آدم های به اصطلاح شاخ مجازی می شود؟ چرا؟
انگیزه اصلی این دوستان برای جذب فالوور رو تو پست ها و استوری هایی که براحتی ازشون چشم پوشی می کنیم می توان پیدا کرد: تبلیغات. فالوور بیشتر یعنی مخاطب بیشتر و سود بیشتر. مارکتینگ به خودی خود حرکت بدی نیست. سایت های زیادی و مجله های زرد هم اول مقدار خوبی هزینه می کنند تا به یه تعداد زیادی دنبال کننده برسند و سپس شروع به تبلیغات می کنند.
رسانه های داخلی در ایران هرچیزی را نمی توانند تبلیغ کنند و آزادی به مراتب کمتری در مقایسه با رسانه های کشورهای دیگر دارند. مانعی که برای چنین بیزینس وجود دارد، دشواری دسترسی به قشر هدف یعنی نوجوانان و جوانان است. اما اینکه چطور می توان به راحتی به این دسته از افراد دسترسی داشت و برای شان تبلیغ کرد؟ برای فهمیدن این موضوع باید دید نوجوانان و جوانان در این روزها زمان خود را بیشتر در کجا سپری می کنند؟ تلگرام و اینستاگرام.
شاخ هاى مجازى بـرخلاف چیزى کــه بــه نظر می رسند، اصلا احمق نیستند. آنها توانستند به روش خودشان فالوور جذب کنند؛ از بى آگاهى والدین درباره خطراتى مثل قمار و اعتیاد به آن سوء استفاده کنند و با تشویق نوجوانان و جوانان به شرط بندى پول هنگفتى به جیب بزنند. اما در این میان فقط والدین نیستند که مقصر برای این موضوع شناخته می شوند. وقتى اشتغالی وجود نداشته باشد هر جوانی برای پول در آوردن دست به انجام هر کاری ممکن است بزند.

منبع: سایت باشگاه خبرنگاران جوان و سایت ویرگول

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.