خانه » پیشنهاد سردبیر » این یکی را کم داشتیم/قمه‌کشی در پایان یک دیدار فوتبال در استان مرکزی صدای همه را در آورد

این یکی را کم داشتیم/قمه‌کشی در پایان یک دیدار فوتبال در استان مرکزی صدای همه را در آورد

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶  شماره ۸۰۸

***

وقایع استان

احمد سیاری

***

در پایان یک دیدار از لیگ فوتبال استانی مرکزی، فردی اقدام به قمه‌کشی کرد که با وساطت افراد حاضر در این دیدار این غائله ختم به خیر شد . به گزارش وقایع استان به نقل از ایسنا، پس از پایان دیدار تیم‌های خمین و دلیجان در چارچوب لیگ فوتبال استانی مرکزی که با نتیجه ۲ بر ۲ به اتمام رسید، فردی منتسب به تیم خمین اقدام به قمه‌کشی کرد که با وساطت افراد حاضر در بازی این غائله ختم به خیر شد.
یکی از عوامل برگزاری این دیدار این دیدار، درباره حادثه رخ داده در پایان این دیدار اظهار کرد: چیزی که من در جریان آن هستم و به وضوح برای من روشن بود در بازی قبلی این دو تیم، بین یکی، دو بازیکن از تیم‌های فوتبال خمین و دلیجان درگیری شدید لفظی پیش آمده بود. به همین دلیل آن‌ها از قبل یک درگیری با هم داشتند. در بازی دیروز هم یک درگیری لفظی دیگر پیش آمد و در آخر بازی که تیم دلیجان قصد ترک زمین را داشت، آن اتفاقات رخ داد.
وی که نمی‌خواست نامش فاش شود، درباره فردی که اقدام به قمه‌کشی کرد توضیح داد: ما نمی‌دانیم آن فردی که از سمت تیم خمین قمه‌کشی کرد بازیکن بود یا نه ولی خود افراد تیم خمین او را آرام کردند تا اتفاقی رخ ندهد. البته این فرد آن‌قدر دل و جرات نداشت که با قمه به کسی صدمه بزند و بیشتر قصد ترساندن چند نفر از تیم دلیجان را داشت. در این درگیری کسی صدمه ندید. ۱۰۰ درصد ناظر بازی این اتفاقات را به هیات فوتبال استان مرکزی گزارش کرده و آن‌ها در کمیته انضباطی به این ماجرا رسیدگی می‌کنند.
در جریان برگزاری دیدار خمین و دلیجان استان مرکزی، نیروی انتظامی حضور نداشت و همین مساله باعث بروز چنین اتفاقی شد و شاید اگر افراد حاضر در بازی در جهت کنترل این حمله وارد نمی‌شدند، اتفاق ناگوارتری رخ می‌داد
اما پس از انتشار ویدئوی این اتفاق تلخ، مسئول برگزاری مسابقات فوتبال استان مرکزی گفت: نیروی انتظامی در جریان دیداری که قمه‌کشی رخ داده حضور داشته است.
علیرضا خانقانی درباره قمه‌کشی در دیدار تیم‌های فوتبال خمین و دلیجان در چارچوب لیگ فوتبال استان مرکزی اظهار کرد: این اتفاق زمانی رخ داد که بازی تمام شده بود. طبق گزارش‌ها دو بازیکن خمین و دلیجان از قبل با هم مشکل داشتند. فردی هم که پس از اتمام دیدار، اقدام به قمه‌کشی کرد، اصلا فوتبالی نبود. پس از اتمام این دیدار، بازیکنان شماره ۶۱ و ۱۴ تیم خمین این فرد را به زمین می‌فرستند تا قمه‌کشی کند.
طبق اخبار رسیده از افرادی که در این بازی حضور داشتند، نیروی انتظامی در جریان این اتفاق حضور نداشت اما مسئول برگزاری مسابقه‌های فوتبال استان مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا نیروی انتظامی در این دیدار حاضر بوده گفت: بله نیروی انتظامی حضور داشت و در گزارش ناظران بازی آمده است. ما منتظر هستیم تا با آمدن رییس کمیته انضباطی تشکیل جلسه دهیم و در اسرع وقت با مسئولان این اتفاق برخورد کنیم. قطعا تیم خمین که میزبان این دیدار بوده با جریمه روبه‌رو می‌شود و ما سعی می‌کنیم تا رای مان را زودتر اعلام کنیم.
او در پاسخ به این سوال که با وجود حضور نیروی انتظامی در ورزشگاه، چطور فرد قمه‌کش توانسته سلاح سرد خود را وارد ورزشگاه محل برگزاری کند، بیان کرد: به دلیل این که جمعیت زیادی برای دیدن این بازی به ورزشگاه نمی‌آیند، نیروی انتظامی تمام افراد را نمی‌گردد. آن بندگان خدا به چه قسمت از ورزشگاه رسیدگی کنند؟ نمی‌توانند که هم به پله‌ها، جایگاه تماشاگران، راهروها و زمین فوتبال با هم رسیدگی کنند. فرد قمه‌کش، قمه‌اش را قایم کرده و با خود به ورزشگاه آورده بود. البته این سلاح چیزی نیست که به راحتی بتوان وارد ورزشگاه کرد.

 برخورد جدی با خاطیان در مسابقه فوتبال لیگ استان مرکزی
رئیس هیات فوتبال استان مرکزی نیز در این باره گفت: با خاطیان در مسابقه فوتبال لیگ استان برخورد جدی خواهد شد. محمدرضا غفاری در خصوص اتفاقات پیش آمده در مسابقات فوتبال لیگ استان اظهار کرد: با توجه به اقدام ناشایست یکی از تماشاگر نماهای حاضر در کنار زمین بازی در مسابقه فوتبال لیگ استان ناظر بازی و داور گزارش خود را در اسرع وقت تکمیل و به هیات فوتبال استان تحویل دادند و این گزارش خارج از نوبت به کمیته انضباطی هیات ارجاع داده شد‌.
وی افزود: قطعا از طریق مراجع انتظامی و قضایی با این گونه رفتارهای غیر ورزش و غیر اخلاقی برخورد خواهد شد .
رئیس هیات فوتبال استان مرکزی ادامه داد: همواره باید به روح فوتبال که بر بازی جوانمردانه و رعایت اخلاق تاکید دارد توجه کرد و همه تلاش کنیم تا مسابقات در آرامش کامل برگزار شود.
وی در پایان تصریح کرد: از همان ساعت ابتدایی این اتفاق هیات فوتبال استان و اداره کل ورزش و جوانان با دقت نظر پیگیر این موضوع هستند و امیدوارم با فرهنگ سازی و بادر نظر گرفتن روح جوانمردی و فتوت شاهد اینگونه اتفاقات زشت و ناپسند در میادین ورزشی نباشیم .

 صدور دستور قضایی مبنی بر دستگیری فرد قمه کش در دیدار تیم خمین و دلیجان
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی از صدور دستور قضایی مبنی بر دستگیری فرد قمه کش در دیدار تیم خمین و دلیجان خبر داد.
عباس قاسمی اظهار کرد: در دیدار بین دو تیم فوتبال خمین و دلیجان در ادامه رقابت های لیگ فوتبال استان مرکزی پس از پایان بازی فردی اقدام به قمه‌کشی کرد که بلافاصله با وساطت دیگران از وارد شدن صدمه به فرد یا افرادی جلوگیری می شود. وی تصریح کرد: این دیدار با نتیجه ۲ بر ۲ به اتمام رسیده بود که پس از پایان بازی به دلیل درگیری لفظی بین چند نفر یک نفر با قمه به سمت بازیکنان حمله ور شد که بلافاصله توسط دیگران آرام شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی بیان داشت: دستور قضایی مبنی بر تعقیب و دستگیری فرد قمه کش صادر شده است.

 اتفاقات عجیب و غریب در شادگان از زبان مربی فوتسال آلومینیوم اراک
اما ماچرای قمه کشی تنها حاشیه مهم این هفته فوتبال استان نبود. در حاشیه ای دیگر در هفته هشتم لیگ دسته دوم، تیم فوتسال آلومینیوم اراک در شادگان به مصاف دانشگاه آزاد شادگان رفت و در حالی که تا دقیقه ۳۰ مسابقه با نتیجه ۵ بر ۱ از میزبان خود عقب بود به نشانه اعتراض، زمین مسابقه را ترک کردند. اما ماجرا از زبان مربی آلومینیوم جویا دیم. امیر معروفی مربی تیم فوتسال آلومینیوم به وقایع استان گفت: در ابتدا چندین سوال از مسئولان کمیته فوتسال کشور دارم، آیا جان بازیکنان برای شما حائز اهمیت است یا خیر؟ آیا فقط دادن امتیاز به شهر ها اهمیت دارید یا امنیت تیم ها؟ آیا تیم هایی حاضر در لیگ نباید حداقل امکانات را برای میزبانی داشته باشند؟ و سوالهای زیادی که میتوان پرسید و امیدوارم که پاسخی برای آنها وجود داشته باشد.
معروفی افزود: متأسفانه قبل ورود تیم آلومینیوم به سالن مسابقه چندین موتوری جلوی ورود بازیکنان را با قمه و چاقو گرفتند کار بجای کشید که قمه زیر گلوی بازیکن ما گذاشتند و‌ سرپرست تیم را کتک زدند جالب است ناظر بازی که طبق قوانین باید یک ساعت قبل از بازی در سالن حضور داشته باشد بیست دقیقه بعد از این اتفاقات رویت شد و حتی مأمورین نیروی انتظامی هم جلوی ورودی سالن حضور نداشتند.
وی ادامه داد: بعد این اتفاقات با پیگیری های کادر فنی تیم آلومینیوم مأمورین برای برقراری امنیت و اسکورت تیم به داخل سالن حضور پیدا کردند ولی چه فایده که بازیکنان تیم را دچار مشکلات روحی روانی کردند. به واقع اگر دخالت ریش سفیدان منطقه نبود شاهد اتفاقات تلخی می بودیم. بعد از حضور تیم در سالن مسابقه به خوبی با فحاشی و پرتاب کردن آب دهان به بازیکنان پذیرایی شد که چندین بار این موضوع با ناظر بازی به سرداور و به میز داوری اعلام گردید ولی برخوردی با تماشاگران نشد. نمیدانم کار ناظر فدراسیون از برگزاری یک مسابقه نگاه کردن و شنیدن فحاشی تماشا گران است یا فقط و‌ فقط باید بازی را برگزار کنند تا لیگ به پایان برسد . باید به حال این فوتسال گریست که داور بازی به دلیل جو‌ ورزشگاه دو پنالتی را نادیده بگیرد و وقتی بازیکنان به دنبال حق خواهی هستند با دادن کارت آنها را تهدید به اخراج کند . وقتی خودم به شخصه به طرف میز داوری رفتیم من را باخنده و تمسخر تهدید کردند که اگر اعتراض بیشتری کنم تو را اخراج کرده و پیش تماشاگران میفرستیم تا آنها جواب اعتراضات شما را بدهند.
معروفی اظهار داشت: مگر ناظر،داور و میز داوری اجرا کننده قوانین نیستند پس چرا از خیلی اتفاقات چشم پوشی می کنند چشم پوشی ها انقدر زیاد شد ادامه شرایط مسابقه برای برگزاری مهیا نبود و تیم را بیرون کشیدیم. در پایان خالصانه از مسئولین و دست اندرکاران فوتسال کشور تقاضا دارم فکری به حال شرایط برگزاری لیگ های پایین تر بکنند تا اتقاق تلخ و جبران ناپذیری نیافتاده است. به داور این دیدار هم تبریک ویژه میگویم و امیدوارم در خلوت خود از سوتهایی که زده رضایت کامل داشته باشد و با وجدان خود کنار بیاید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.