خانه » جدیدترین » اورژانس پرتوی، سوانح و سوختگی اراک افتتاح شد

اورژانس پرتوی، سوانح و سوختگی اراک افتتاح شد

دوشنبه ۲۳ فروردین  ۱۴۰۰  شماره ۱۴۰۶

اورژانس پرتوی، سوانح و سوختگی اراک افتتاح شد

این اورژانس با سرمایه گذاری سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان کارفرما و با پیمانکاری شرکت ساختمانی کومار ساخته شده است

آیین افتتاح اورژانس پرتوی، سوانح و سوختگی اراک در مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز ملی فناوری هسته ای و با حضور ریاست جمهور و دکتر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.
در این مراسم اورژانس پرتوی، سوانح و سوختگی اراک که در کشور منحصر به فرد بوده و دارای بخش مخصوص برای درمان حادثه دیدگان ناشی از حوادث احتمالی در سایت هسته ای خنداب می باشد و همچنین بخش دیگر آن به درمان بیماران سوختگی خواهد پرداخت و برابر با استاندارد های روز دنیا ساخته شده است به دست استاندار مرکزی به بهره برداری رسید.
سید علی آقازاده استاندار مرکزی در این آیین با بیان اینکه این پروژه با اعتباری بالغ ‌بر ۳۰ میلیارد تومان ساخته شده، اظهار کرد: قرارداد اولیه که با مبلغ ۶۱ میلیارد ریال در شهریورماه سال ۹۶ منعقد شده بود، پس از یک سال و نیم و پیشرفت ۵۰ درصدی خاتمه یافت و طی قراردادی جدید ادامه ساخت و تکمیل پروژه از سر گرفته شد.
وی افزود: قرارداد موتورخانه به متراژ ۳۰۰ متر نیز با اعتبار ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیونی نیز به‌ صورت مجزا منعقد شده بود.
استاندار استان مرکزی همچنین بیان کرد: با هزینه‌ تکمیل و تجهیز ساختمانی و محوطه‌سازی هرکدام به ارزش ۵ میلیارد تومان نیز به این هزینه‌ها اضافه خواهد شد.
لازم به ذکر است این اورژانس با سرمایه گذاری سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان کارفرما ساخته شده است و البته مقرر است تجهیز و بهره برداری بر عهده دانشگاه علوم پزشکی اراک باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این آیین گفت: به لطف پروردگار و همت مسئولین استان، امروز شاهد راه اندازی اورژانس سوانح، سوختگی و پرتوی استان مرکزی بودیم که این پروژه با حمایت و همکاری استانداری مرکزی، اعتبار سازمان انرژی اتمی و تجهیز و راه‌اندازی آن با وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اراک بوده است.
سید محمد جمالیان بیان کرد: این مرکز شامل ۳۳ تخت عادی و ۱۰ تخت مخصوص مراقبت‌های ویژه سوختگی و ۲ اتاق عمل است و شرایط ساخت و تجهیزات اتاق های مربوط به حوادث پرتوی با سوختگی ساده متفاوت بوده و خدا را شاکر هستیم که این طرح مطابق استاندارد روز دنیا است.
وی افزود:‌ فاز دوم بیمارستان نیز در مجاورت این اورژانس طراحی شده و ان‌شاءالله به زودی فاز عملیاتی آن آغاز خواهد شد.
پیمانکار ساخت پروژه شرکت ساختمانی کومار است که تجربه همکاریش با دانشگاه علوم پزشکی اراک با عنوان کارفرما در پروژه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک به شکست انجامید و به همین دلیل در سال گذشته بارها در راس اخبار استان قرار گرفته بود. این بار با همکاری سازمان انرژی اتمی توانست این پروژه را با موفقیت به اتمام برساند به همین دلیل نظر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی را در خصوص علت عدم موفقیت شرکت کوما در همکاری با علوم پزشکی اراک و موفقیت این شرکت در پروژه تحت مدیریت سازمان انرژی اتمی را جویا شدیم.
مهدی زندیه وکیلی بیان کرد: علت این امر در تفاوت نگاه کارفرماهای دو پروژه است. وی ادامه داد: در پروژه اورژانس، سازمان انرژی اتمی به موضوع منطقی نگاه کرد و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی اقدام به تجدید نظر در قیمت ها نمود و قرارداد جدید با پیمانکا منعقد کرد تا پیمانکار بتواند به کارش ادامه دهد و پروژه به سرانجام برسد و مردم استان از خدمات آن بهره مند شوند اما در پروژه بیمارستان ولیعصر (عج) این اتفاق نیافتاد و دانشگاه علوم پزشکی نتوانست با پیمانکار به توافقی برسد که حاصل آن تکمیل و اتمام پروژه باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.