خانه » جدیدترین » اهدای ۳۰۳ قلم کالای پزشکی از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران به دانشگاه علوم پزشکی اراک

اهدای ۳۰۳ قلم کالای پزشکی از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران به دانشگاه علوم پزشکی اراک

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰  شماره ۱۴۲۰

اهدای ۳۰۳ قلم کالای پزشکی از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران به دانشگاه علوم پزشکی اراک

مراسم اهدای دستگاه‌های تشخیص و درمان کرونا از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران به دانشگاه علوم پزشکی اراک در سالن مدیریت شعب استان مرکزی برگزار شد.
عظیم حسین آبادی مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی اظهار کرد: شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای کمک به حوزه سلامت و حمایت از مدافعان سلامت و انجام وظیفه اجتماعی، شرعی و همچنین کمک در طرح شهید سلیمانی از محل درآمدهای خود، ۱۵ هزار قلم تجهیزات پزشکی به مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال برای توزیع در سراسر کشور خریداری و اهدا کرده است.
وی تصریح کرد: سهمیه استان مرکزی از این مبلغ معادل ۴ میلیارد و۲۰۰ میلیون ریال بوده که با خرید ۳۰۳ قلم کالای پزشکی از جمله ۱۳۲ دستگاه تب سنج لیزری، ۱۳۲ دستگاه پالس اکسی متر، ۲۰ دستگاه UV ضدعفونی کننده و ۱۹ کپسول اکسیژن به همراه پایه حمل و نقل برابری می‌کند.
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تاکید کرد: این تعداد اقلام پزشکی در اختیار رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک قرار می گیرد و با این کار سطح کیفی خدمات درمانی افزایش یافته و مردم می توانند از این امکانات استفاده نمایند.
حسین آبادی در ادامه افزود: اپیدمی منحوس کرونا تمامی حوزه های جامعه را تحت تاثیر قرار داده و نیاز است که با کمک‌های بیشتر مردم خیر و ســایر دستگاه ها، ارگان ها، نهادها و سازمان ها به مجموعه بهداشت و درمان بتوان هرچه زودتر از شر این بیماری منحوس رهایی یافت و به زندگی عادی گذشته، بازگشت.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزی در پایان از دیگر دستگاه های اداری، غیر اداری، دولتی و غیر دولتی درخواست کرد: مجموعه بهداشت و درمان را تا حد توان و در هر زمینه ای که امکان دارد، یاری نمایید.
محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این مراسم، گفت: جا دارد از کار بسیار زیبا و پسندیده بانک قرض الحسنه مهر ایران تشکر ویژه ای داشته باشم چرا که در سال های گذشته در خصوص درمان بیماران نیازمند پیش قدم بوده و برای بیمارانی که بضاعت مالی نداشتند، کمک های مالی بصورت قرض الحسنه انجام می شد و امروز هم شاهد هستیم که در بحث مبارزه با بیماری کرونا این کار زیبای فرهنگی را انجام دادند، این تجهیزات هم در بحث مدیریت تخت ها (بخصوص در استان مرکزی که در آن کمبود تخت وجود دارد) کمک می کند و همچنین در روش درمان در منزل و درمان در نقاهتگاه، این تجهیزات خریداری شده بسیار کمک کننده هستند و کیفیت درمانی را بسیار بالا می برد، زیرا این تجهیزات جزو کمبود ها بوده و امیدواریم با انجام اقدامات لازم شاهد موج جدید در استان نباشیم.


جمالیان در ادامه افزود: بسیاری از اقدامات درمانی و بهداشتی که انجام می دهیم برای آنها هیچ تعرفه ای درنظر گرفته نشده و بابت این هزینه ها پولی از بیمه ها و از مردم گرفته نمی شود مانند درمان اکسیژن که بسیار هزینه بالایی برای دانشگاه دارد و اقدامات دیگری مثل واکسیناسیونی که درحال انجام است و سرنگ ها و … و همه از درآمدهای اختصاصی دانشگاه که بسیار کاهش یافته تامین می شود، این کمک ها در این برهه زمانی باعث می شود خدمات را با کیفیت بالاتر و بهتری ارائه دهیم و از تمام مدیران استانی و همچنین سایر بانک ها و اصناف و مراجع اقتصادی خواهشمندم حرکات فرهنگی را که نتیجه آن برای سلامت مردم بوده و مستقیما در زندگی شخصی افراد هم اثرگذار است به دانشگاه کمک کنند و این روحیه همدلی نه تنها باعث افزایش روحیه کادر درمان می شود، بلکه باعث می شود ارتقاع سطح کیفی خدمات را هم داشته باشیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه گفت: با هدایت فطریه عید سعید فطر، به سمت حوزه سلامت می توان بسیاری از چالش های این حوزه را برطرف کرد.
محمد جمالیان بیان کرد: به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی اراک و موافقت آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استــان و امـــــام جمعه اراک، هم استانی های عزیز می‌توانند با توجه به بحران فراگیری کرونا و افزایش تعداد بیماران نیازمند علی الخصوص در زمینه درمان کرونا، فطریه های خودشان را در این راستا پرداخت نمایند.
جمالیان در پایان یادآور شد: چشم امید بیماران نیازمند که به علت مشکلات اقتصادی توان تامین هزینه دارو و خدمات درمانی را ندارد، به دل و دست های پاک مردم خیر و مومن است‌، امید است که با همدلی و وحدت مثال زدنی مردم استان، از این برهه از تاریخ که جان و سلامتی بسیاری را تهدید می کند نیز به سلامت و با صلابت عبور کنیم.
حسین بختیاری فرماندار اراک در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از کار زیبا و پسندیده بانک قرض الحسنه مهر ایران در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم مردم از اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران استقبال کنند و از این ثواب الهی که در قالب قرض الحسنه پـرداخت می شود بهره ببرند اقلامی که اهدا شده در این زمان و برای بیماران کرونایی بسیار ارزشمند است و همچنین امیدواریم با کمک همشهریان و کادر درمان ویروس کرونا را شکست داده و به سلامت گذر کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.