خانه » جدیدترین » انتقاد، پاشنه آشیل وزیر

انتقاد، پاشنه آشیل وزیر

یکشنبه ۲۵ مهر ۹۵ شماره ۴۳۹

سام سکوتی بداغ. فعال سیاسی

علی آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید قصد ندارد از آنچه که وعده کرده اند عدول کنند و همانگونه که در یکی از بیاناتشان اعلام فرموده بودند قصد پیمودن مسیری را دارند که وزیری که اگر نامشان را ببرم این یادداشت قابلیت چاپش را از دست خواهد داد پیش تر طی کرده است! خواندیم که فرزند آیت ا… جنتی هم موفق نشدند با ضربه های شدیدی که بر گرده فرهنگ کشور وارد می شود ادامه کار بدهند و خبرهای درگوشی و توی گوشی، خبر از کنار کشیدن ایشان از این مسئولیت مهم دارد که با نگاهی به کارنامه ی دولت در دیگر حوزه ها خیلی نمی توان برچسب عدم توفیق به این وزارت خانه زد. سید بزرگواری که در دهه اول پس از انقلاب و روزهای جبهه و جنگ مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد را برعهده داشت در مقابل مخالفان و منتقدان سیاست هایش سکوت نکرد و تا روزی که آن تودیع خاطره انگیز رقم خورد، از اهالی فرهنگ دفاع کرد و خدمات قابل توجهی به مقوله ی فرهنگ کرد، که حضور بزرگان فرهنگ و هنر در روز تودیع در سالن وحدت هم گویای علاقه ی فعالان عرصه فرهنگی کشور به وزیر دوست داشتنی آن روزها بود. کابینه ی تدبیر و امید و مردی به معنای راستین آن، چه در عمل و چه در سند مدیری اعتدالی را بر مسند وزارت فرهنگ و ارشاد نصب کرد که به واسطه نزدیکی و ارادتش به آیت ا… هاشمی رفسنجانی مورد نقد نیروهای مخالف دولت بود و سایه ی پدر هم شاید به کم اثر کردن منتقدان کمک می کرد. اما یک جمله ی ایشان دلیلی بود تا برخی از مخالفان فرصت خوبی برای حمله به ایشان پیدا کنند آن هم دنبال کردن سیاست های وزیر دولت سازندگی بود. موسیقی پر طرفدارترین و حساس ترین و دردسر سازترین هنرهای هفتگانه بوده است که وزیر ارشاد دوره سازندگی هم بیشترین انتقاد را از همین حوزه بر عملکرد خویش می دید و امروز هم پاشنه ی آشیل جنتی شده است.
نمی دانم آیا واقعا وزیر ارشاد استعفا داده اند یا خیر و اینکه اگر استعفایی در میان است محورهای استعفا فشارهای بیرونی است یا عدم حمایت از طرف دوستان حاضر در کابینه ی آقای وزیر ،اما هرچه که هست آقای جنتی ثابت کردند که گفتار و کردارشان یکی است و جدا مصداق قشنگی از الکریم اذا وعده وفی هستند، ایشان هم در عملکرد سعی کردند همچون رییس دولت اصلاحات در زمان وزارت ارشاد باشند و هم در کنار کشیدن در زمانی که دیگر حمایت نمی شدند و به نظر نمی شوند.
حال منتظر می نشینیم تا ببینیم دولت تدبیر و امید چه واکنشی به استعفای وزیر فرهنگ و ارشادش خواهد داشت و آیا علی آقای جنتی کنار خواهد رفت تا دوم خردادی دیگر را رقم بزند یا موضوع استعفا با استیفای حق موسیقی ختم به خیر خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.