خانه » جدیدترین » افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به همراه مرحله دوم متناسب سازی، در فروردین ۱۴۰۰ اعمال شد

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به همراه مرحله دوم متناسب سازی، در فروردین ۱۴۰۰ اعمال شد

یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۹   شماره ۱۴۰۵

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به همراه مرحله دوم متناسب سازی، در فروردین ۱۴۰۰ اعمال شد

 مریم رسولی

با افزایش حقوق مستمری بگیران طبق ماده ٩۶ قانون‌ تأمین اجتماعی و همچنین متناسب‌سازی مرحله دوم، بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در فروردین ماه ١۴٠٠ نسبت به فروردین سال ٩٨ حدود ۱۳۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت.
علیرضا حسینی مدیرکل بیمه تامین اجتماعی در گفتگو با وقایع استان در این باره اظهار کرد: خوشبختانه برای اولین بار در سازمان تامین اجتماعی، افزایش حقوق در فروردین ماه اعمال شد، همچنین با اجرای متناسب سازی مرحله دوم در این ماه، فاصله حقوقی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با صندوق بازنشستگان کشوری همسان شده است.
وی افزود: طبق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی میزان افزایش حقوق سالیانه برای دریافت کنندگان حداقل مستمری بگیر، ۳۹ درصد و  برای کسانی که کمتر از ۳۰ سال خدمت دارند ۲۶ درصد بعلاوه ۲۴۸٫۳۰۰ تومان می باشد.
وی در خصوص متناسب سازی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: میـزان متناسب سازی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی به سابقه بیمه و میزان دستمزد در زمان برقراری مستمری بستگی دارد که این میزان در افراد متفاوت است.
حسینی تصریح کرد: بازنشستگانی که با ۳۰ سال سابقه و حداقل حقوق کارگری بازنشسته شده بودند و در اسفند ۹۸، یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافتی داشتند، در مرداد ماه سال گذشته، در مرحله اول متناسب سازی، ۲میلیون و هشتصد هزار تومان دریافت کرده و از فروردین سال جاری با احتساب یک همسر و دو فرزند، حقوق آنها ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود و همچنین بازنشسته ای که ۲۰ سال سابقه دارد، در اسفند دوسال قبل، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافت می کرد با مرحله اول متناسب سازی در مرداد به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید و در فروردین امسال هم دریافتی آنها ۳ میلیون و۹۰۰ هزار تومان خواهد بود.
مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی اظهار کرد: از دیگر اقدامات بیمه تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ می توان به افزایش مزایای جانبی اشاره کرد از جمله افزایش حق مسکن از ۷۰ هزارتومان به ۱۵۰هزارتومان، افزایش عائله مندی از ۶۳ هزارتومان به ۳۷۰ هزار تومان، افزایش حق اولاد به ازای هر فرزند از ۱۴ هزارتومان به ۹۶ هزارتومان و افزایش کمک معیشت از ۱۲۰ هزارتومان به ۲۰۰ هزار تومان.
وی در ادامه گفت: از اسفند سال  ۹۸ نسبت به فروردین ۱۴۰۰ حقوقی که صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می‌کرد حدود ۱۳۰ درصد افزایش یافته که با افزایش حقوق مستمری بگیران طبق ماده ٩۶ قانون‌ تأمین اجتماعی و همچنین متناسب‌سازی مرحله دوم، بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در فروردین ماه ١۴٠٠ نسبت به فروردین سال ٩٨ حدود ۱۳۰ درصد افزایش را در حقوق خواهند داشت و این افزایش ها در راستای کمک دولت و مصوبات مجلس و دستور مدیرعامل بیمه تامین اجتماعی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در فروردین هر چه افزایش می‌یابد در فیش حقوقی فروردین خواهد آمد گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان واریزی علی الحساب اسفندماه درسال گذشته در حقوق فروردین سال جاری محاسبه نشده و مبلغی از حقوق بازنشستگان کسر نخواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.