خانه » پیشنهاد سردبیر » اسکواش استان در آستانه رویدادی بزرگ؛/اراک، میزبان مسابقات بین المللی اسکواش جام امیرکبیر

اسکواش استان در آستانه رویدادی بزرگ؛/اراک، میزبان مسابقات بین المللی اسکواش جام امیرکبیر

شنبه ۲۷ شهریور  ۹۵   شماره ۴۱۹

اسکواش یک ورزش زیبا و مهیج است که چند سالی است کار خود را با جدیت در کشور آغاز کرده و جز رشته های نو پا و جدید محسوب می شود. به دلیل همین نوپایی شاید آن طور که باید و شاید این رشته در کشورمان شناخته شده نباشد. البته در یکی دو سال اخیر توجه رسانه ها و مردم به اسکواش اندکی بیش از پیش جذب شده است.
اسکواش در استان مرکزی و شهر اراک نیز فعالیت دارد و خانه اسکواش مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد محل تمرین ورزشکاران و انجام مسابقات این رشته مهیج ورزشی به شمار می رود.
چندی پیش و پس از برگزاری مجمع انتخاباتی هیات اسکواش استان مرکزی و انتخاب رییس هیئت جدید در دی ماه سال گذشته هیچ کس فکرش را نمی کرد که این هیات بعد از رکودی که پیش از این به آن دچار شده بود، خیلی زود مسیر پیشرفت را طی کند. اما اکنون و با گذشت نزدیک به ۸ ماه از مجمع انتخاباتی هیات اسکواش استان امروز شاهد آن هستیم که هیات در مرحله تدارک و آماده سازی جهت برگزاری رقابت های بین المللی اسکواش جام امیر کبیر است که با برگزاری چنین رقابتهایی توجه رسانه های کشوری نیز به ورزش استان مرکزی جلب خواهد شد و اسکواش سبب خیری می شود تا نگاههای همیشه غافل از استان مرکزی، کمی مهربانانه تر به ورزش این استان بنگرند.
در همین خصوص حامد پاکپور، دبیر هیات اسکواش استان مرکزی اظهار داشت: بعد از اینکه آقای سالاروند به عنوان ریاست هیات انتخاب شدند در وهله اول اقدام به ساختار سازی منسجم هیات کردند و پس از تشکیل هیات رئیسه و شکل گیری کمیته های این هیات، مشاورین هیات اسکواش نیز منصوب شدند و توسط هیات رییسه برای تمامی اعضا و کمیته ها خط مشی و بیلان کاری آماده شد.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت توجه به رده های سنی پایه در ورزش اولین اقدام عملیاتی هیات استعدادیابی دختران و پسران ۹ و ۱۰ ساله بود که این موضوع با همکاری و هماهنگی صورت گرفته با آموزش و پرورش به خوبی صورت گرفت و ورزشکاران خوبی جذب اسکواش شدند.
دبیر هیات اسکواش تصریح کرد: البته این میزان استعدادیابی کافی نیست و بدون شک این مسیر ادامه خواهد داشت.
پاکپور در ارتباط با وضعیت تیم اسکواش بانوان استان نیز به خبرنگار وقایع استان گفت: تیم اسکواش بانوان استان مرکزی پیش تر با نام هیات اسکواش در لیگ برتر به رقابت می پرداخت اما حالا تعاونی کارکنان پتروشیمی شازند حامی این تیم شده است و اسکواش بازان استان با حمایت های مادی و معنوی تعاونی و توجه ویژه مهندس حسین صفری مدیر عامل تعاونی به ورزش، موفق به کسب مقام سوم رقابت های لیگ برتر شدند.
وی تصریح کرد: همچنین طی ماههای اخیر مسابقات داخلی به مناسبت های مختلف توسط هیئت برگزار شده است و همچنین انجام فعالیت های فرهنگی نیز به موازات توسعه ورزشی هیات در دستور کار قرار گرفته است.
دبیر هیئت اسکواش استان مرکزی ادامه داد: نزدیک به یک ماه پیش میزبان رقابت های اسکواش قهرمانی کشور بانوان در اراک بودیم و توانستیم این مسابقات را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.
پاکپور اظهار داشت: مجموعه این فعالیت ها و سایر عوامل موجب آن شد تا در کمتر از ۶ ماه پس از ارزیابی عملکرد هیات توسط فدراسیون اسکواش، استان مرکزی در بین سایر استان ها پنج پله صعود داشته باشد و در رتبه هفتم قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: کسب مقام قهرمانی توسط ستایش پزشکی اسکواش باز نوجوان اراکی در رقابت های قهرمانی کشور نیز افتخار بزرگی بود که در تاریخ ورزش استان ثبت شد.
دبیر هیات اسکواش استان مرکزی در ارتباط با برگزاری رقابت های بین المللی جام امیر کبیر نیز تصریح کرد: این مسابقات در مهر ماه و با حضور بازیکنان برتر جهان از کشور های همچون انگلیس، اسپانیا، جمهوری چک، اتریش و … برگزار خواهد شد و با توجه به ثبت نام امیر کبیر در تقویم فدراسیون جهانی برگزاری مناسب این مسابقات افتخاری بزرگ برای استان خواهد بود.
پاکپور در پایان اضافه کرد: امیدوارم دید استانی برای برگزاری این مسابقات پر اهمیت شکل بگیرد تا بار دیگر شاهد درخشش نام امیر کبیر در جهان باشیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.