خانه » جدیدترین » استاندار مرکزی: اتمام طرح‌های نیمه‌تمام تاریخی رویکرد جهادی دولت سیزدهم است

استاندار مرکزی: اتمام طرح‌های نیمه‌تمام تاریخی رویکرد جهادی دولت سیزدهم است

دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲  شماره ۱۷۳۹

سیمین سیفبه مناسبت هفته دولت استاندار مرکزی با حضور در چند شهرستان استان اقدام به افتتاح چند طرح و پروژه کرد.
استاندار مرکزی در آیین افتتاح طرح‌های شهرداری خمین گفت: اتمام و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام تاریخی و چندین ساله رویکرد جهادی دولت سیزدهم است.
فرزاد مخلص‌الائمه افزود: برنامه‌های هفته دولت از شهر بنیانگذار انقلاب اسلامی آغاز و به برکت آن سفرهای شهرستانی در روزهای آینده ادامه دارد.
وی ادامه داد: در دولت سیزدهم برخی پروژه‌های قدیمی و تاریخی به پایان رسید که مردم از منافع آن بهره‌مند می‌شوند، این اتفاقات محصول یک رویکرد جهادی در دستگاه‌های اجرایی و یک همراهی در بخش‌هایی شورایی به ویژه مجلس و شوراهای شهر بود.
استاندار مرکزی اظهار کرد: کار اصلی در پروژه‌های عمرانی شهری و روستایی با مردم است و دولت زیرساخت‌ها را فراهم می‌کند که این حضور مردم نیز در فعالیت شوراها و شهرداری‌های سطح استان تجلی می‌یابد.
مخلص الائمه گفت: سال گذشته حدود ۳۴ هزار میلیارد ریال از منابع دولت به پروژه‌های عمرانی در استان مرکزی تزریق شد که هشت درصد بیش از مجموع ۶ سال ماقبل آن بود.
وی ادامه داد: حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال پارسال از محل مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان قرار گرفت تا این اعتبار را در راستای عمران و آبادانی شهرها و روستاها هزینه کنند.

۹۲ طرح عمرانی و اقتصادی در خمین بهره‌برداری شد
استاندار مرکزی گفت: ۹۰ طرح عمرانی و ۲ طرح اقتصادی روز پنجشنبه همزمان با اولین روز از هفته دولت در شهرستان خمین بهره‌برداری شد.
مخلص الائمه در جمع خبرنگاران در خمین افزود: این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۲هزار و ۲۰۹میلیارد ریال در خمین بهره‌برداری شد.
وی بیان کرد: بهره برداری از ۹۲ طرح خمین برای ۲۱۲ نفر فرصت اشتغالزایی ایجاد می‌کند.
مخلص الائمه بیان کرد: یک‌هزار و ۱۸۰ طرح اقتصادی و عمرانی همزمان با هفته دولت در این استان به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها برای پنج هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند، افزود: طرح های هفته دولت استان مرکزی با اعتباری بالغ بر ۶۸ هزار میلیارد ریال توسط دولت، بخش خصوصی، بخش تعاونی و مشارکت با خیرین آماده بهره‌برداری شده است.

دولت سیزدهم پیگیر حل مشکلات قدیمی است
استاندار مرکزی گفت: دولت سیزدهم با جدیت پیگیر حل مشکلات حل نشده قدیمی است و در ۲ سال گذشته نیز گام بلندی در این بخش برداشته است.
فرزاد مخلص الائمه در حاشیه حضور در شهرستان خمین، در دیدار با خانواده شهید «سیاوش حسنی » در شهر قورچی باشی، افزود: حل مشکلات کشور نیازمند کار شبانه روزی است.
وی ادامه داد: هفته دولت استان مرکزی را به برکت یاد امام راحل و شهدای گرانسنگ به خصوص شهدای خدمت رجایی و باهنر در خانواده یکی از شهدا آغاز کردیم و تا پایان این هفته تمام شهرستان‌های استان مرکزی از افتتاح طرح‌های هفته دولت بهره مند می شوند.
استاندار مرکزی اظهار کرد: تمام مسئولان نسبت به مسائل شهر قورچی باشی آگاه هستند و مقام عالی دولت در شهرستان خمین پیگیر حل این مسائل هستند.
مخلص الائمه گفت: برخی مشکلات در کوتاه مدت و میان مدت قابل حل است و برخی نیازمند اقدامات بلند مدت است.
وی بیان کرد: ۸۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد و هیچ دولتی نمی‌تواند این پروژه‌ها را تکمیل کند.
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه درباره قطعی برق بخش کشاورزی پیگیری‌های زیادی شده است، افزود: حتی در مواقعی ادارات تعطیل شد تا برق بخش کشاورزی تامین شود.
مخلص الائمه ادامه داد: در حوزه برق سرمایه گذاری نشده و مصرف برق در سال های اخیر افزایش پیدا کرده است.
وی تاکید کرد: برای استفاده از انرژی تجدیدپذیر و برق جایگزین در سال آتی باید تمهیداتی اندیشیده شود.
مقام عالی دولت سیزدهم در استان مرکزی بیان کرد: بودجه استان در سال جاری ۶ برابر شده است.
مخلص الائمه افزود: برای پرداخت مطالبات گندمکاران دغدغه داریم و پیگیری‌های بسیاری در این خصوص انجام شده است.
وی گفت: دولت و مجلس برای پرداخت مطالبات گندمکاران تاکید دارند.
استاندار مرکزی گفت: مردم باید در میدان حضور داشته باشند و گرنه امکان برداشتن گام‌های بلند وجود ندارد.

استاندار: تامین نقدینگی صنایع تولیدی در اولویت استان مرکزی است
استاندار استان مرکزی در جریان بهره برداری از طرح‌های عمرانی زرندیه گفت: تامین نقدینگی و اعتبارات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی یه عنوان یکی از چالش‌های صنایع از اولویت مجموعه دولت در این استان است.
مخلص الائمه اظهار کرد: هفته دولت امسال یک هزار و ۱۸۰ طرح عمرانی و خدماتی در استان به بهره برداری می‌رسد که ۴۵ مورد آن در شهرستان زرندیه است.
وی افزود: برای اجرای طرح‌های این شهرستان در مجموع پنج هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که با بهره برداری از آنها برای ۶۷۳ نفر در ایجاد اشتغال شده است.
مخلص الائمه ادامه داد: از تعداد کل طرح‌های هفته دولت در شهرستان زرندیه، ۴۱ پروژه با مجموع اعتبار ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال در حوزه عمرانی و چهار پروژه با اعتبار ۳۵ هزار و ۳۴ میلیارد ریال در اقتصادی (تولیدی) است.
استاندار مرکزی در جریان سفر یک روزه خود به زرندیه به صورت نمادین ساختمان اداری اداره آب منطقه ای، ۲ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن و یک شرکت تولیدی یراق آلات کابینت این شهرستان را به بهره برداری رساند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.