خانه » پیشنهاد سردبیر » استاندار در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی:/اقتصاد مقاومتی گزارش کار نیست

استاندار در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی:/اقتصاد مقاومتی گزارش کار نیست

پنجشنبه ۱۰ تیر ۹۵   شماره ۳۵۷

وقایع استان:

چهاردهمین جلسه اقتصادی مقاومتی چهارشنبه ۹ تیر در استان مرکزی با حضور مسئولان مربوطه ، استاندار مرکزی و فرمانداران شهرستانهای استان در ساختمان استانداری اراک برگزار شد. در این نشست که با موضوع چالش ها و مشکلات کنونی در زمینه کمبود آب و توجه به اهمیت بنیادین آب در اقتصاد مقاومتی ، در استان مرکزی بود مسئولان به ارائه کارهای انجام گرفته برای کاهش مشکلات مردم در این زمینه پرداختند و با داده های آماری راهکارها را برای کاهش این مشکلات مطرح کردند.
نهادینه شدن فرهنگ کنترل و مدیریت برنامه ریزی ، اصلاح الگوی مصرف آب در همه بخش های کشاورزی،شرب،صنعت با توجه به اینکه ۴۰ درصد از میزان تولید توسط منابع استان آب سطحی و بیش از ۶۰ درصد از آن از منابع آب زیرزمینی و با حفر چاه ها تامین می شود ، توجه به هدر رفت حدود ۲۱ درصد از آب تولیدی استان ، توجه به حدود ده درصد از میزان هدر رفت آب به دلیل فرسودگی و مشکلات موجود در شبکه ها ی آب، استفاده از کنتورهای هوشمند و جلوگیری از انشعابات غیرمجاز و جلوگیری از دستکاری کنتورها، جلوگیری از حفر چاهای غیر مجاز و پرکردن چاههای غیرمجاز حفر شده و تلاش برای فرهنگ سازی و استفاده بهینه آب با الگوی مصرف و تلاش برای استفاده از پساب های استانی زیرا فرهنگ سازی در استفاده بهتر از منابع آبی و خاکی زمینه ساز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.
لازم به ذکراست مسئولان مربوطه با اشاره به وجود یازده تصفیه خانه در حال بهره برداری و چهار تصفیه خانه در حال ساخت در استان اشاره کردند که مجموع ظرفیت تصفیه خانه های موجود در شبکه فاضلاب می توانند ۷۵ درصد از مشترکین را در استان پوشش دهند و در حال حاضر چهار تصفیه خانه در شهرهای خمین،تفرش،آشتیان و شازند در حال انجام عملیات اجرایی هستند و احداث این تصفیه خانه ها علاوه بر رفع مشکلات شبکه فاضلاب باعث شده سالانه حدود ۴۰ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده در اختیار بخش های مختلف صنعت و کشاورزی قرار گیرد و مجددا به چرخه تولید منابع آب بازگردد.
زمانی قمی استانداری مرکزی در پایان این جلسه گفت : ما در مسئله آب در استان وضعیتمان اصلا خوب نیست و در مقایسه بین میزان مصرف منابع زیر زمینی استان مرکزی با سایر استانها وضعیت استان بسیار قابل تامل است . و این مهم از طریق یک فرهنگ سازی صحیح و اصلاح الگوی مصرف در همه ابعاد صورت می گیرد .
استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: من از سیاست جلوگیری از چاههای غیر مجاز با تمام توان حمایت میکنم و معتقدم که حتی نباید اجازه بدهیم که یک چاه غیرمجاز حفر شود و باید از همین جا در مسئله استفاده از پساب ها حتما تجدید نظر کنیم .
زمانی قمی افزود : جلسات اقتصاد مقاومتی نباید به جلسات ارائه گزارش کار و معرفی وظایف تبدیل شوند زیرا هدف این جلسات باید این باشد که مستقیما در اقتصاد کشور تاثیر گذار باشند.و ما باید از همین الان یک چشم اندازی از ۲۰ سال آینده استان را در نظر داشته باشیم تا بتوانیم مانع مشکلات مردم در زمینه کمبود آب شویم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.