خانه » پیشنهاد سردبیر » مردم مشکلات شان را با استاندار در میان گذاشتند/زمانی برای مردم

مردم مشکلات شان را با استاندار در میان گذاشتند/زمانی برای مردم

پنجشنبه ۱۰ تیر ۹۵   شماره ۳۵۷

وقایع استان:
ملاقات مردمی استاندار به منظور بررسی مسائل و مشکلات مراجعان، دیروز سه شنبه در استانداری مرکزی برگزار شد. این ملاقات با حضور مدیران کل استانداری، روسای برخی سازمان‌ها و ادارات دولتی استان برگزار شد. در این نشست مراجعان، مشکلات و مسایل خود را مطرح کردند. اشتغال، ، تسهیلات بانکی، مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی ، مشکلات شهری، مشکلات ناشی از خطاهای پزشکی، مشکلات ناشی از نبود زیر ساخت های تولیدی مانند آب و برق و سایر موضوعات مطروحه در این ملاقات عمومی با استاندار و مدیران اجرایی مطرح شد.. استاندار مرکزی پس از استماع مشکلات تک تک مراجعه کنندگان دستورات لازم جهت حل درخواستهای آنان را صادر کرد. زمانی قمی استاندار مرکزی در این نشست ملاقات مردمی که در دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری برگزار شد، گفت: ارتباط با مردم از اولویت های اساسی دولت است. زمانی قمی استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه مدیریت ارشد استان رفع دغدغه ها و پیگیری مطالبات مردم را وظیفه خود می داند، افزود: برگزاری ملاقات های مردمی این امکان را می دهد که مردم با مراجعه حضوری بتوانند نظرات و مسائل و مشکلات خود را مطرح نمایند تا با بررسی کارشناسانه در جهت رفع آن اقدام شود.استاندار مرکزی اظهار کرد: در ملاقات های مردمی بیشتر پرونده هایی که به دستگاه ها مراجعه کرده اند و موفق به گرفتن جواب نهائی نشدند، مورد رسیدگی قرار می گیرند. وی با اشاره به اینکه اجرای امور و پیگیری مسئولانه مسائل و مشکلات مردم توسط مسئولان و خانواده دولت تکلیف مهم مجموعه مدیران استان است، افزود: در صورتیکه دستگاه های اجرایی و خانواده دولت بتوانند به موقع و مسئولانه موضوعات را پیگیری و رسیدگی نمایند، قطعاً تعداد مراجعین به این ملاقاتها کمتر خواهد شد. زمانی قمی با بیان اینکه با تقویت بازرسی و نظارت بر دستگاه های اجرایی درصدد کاهش این پرونده ها هستیم، تصریح کرد: امیدوارم شاهد روزی باشیم که هیچ پرونده ای برای شکایت وجود نداشته باشد که در آن صورت باز هم باید برای دیدار مردمی که درد و دل دارند بنشینیم و صحبتهای آنها را گوش کنیم.
در این نشست عده ای از مراجعین، عده ای از کمبود امکانات در زمین های دولتی که به آنها واگذار شده بود شکایت داشتند که با کمک شهردار مرکزی و کمک هایی که استاندار جهت فراهم کردن تسهیلات لازم در این زمینه دادند قرار بر این شد که مشکلات پایه و زیر بنایی مانند آب، برق، گاز و سایر مشکلات آنها در این زمینه با مساعدت مسئولان حل شود.
در این نشست یک خانم که به عملکرد دکتری که فک و دندانش را عمل کرده بود معترض بود عنوان داشت که هیچ نهادی به او برای گرفتن حقش کمک نکرده است و ظاهرا پرونده ایشان برای رسیدگی هم در اراک، همدان و تهران مورد بازبینی قرار گرفته بود اما ایشان همچنان به این قضیه معترض بود و معتقد بود که چون در قانون هرگونه عمل جراحی آنهم جراحی فک در مطب شخص ممنوع است دکترش مرتکب تخلف شده و باید قانون به او در این قضیه کمک کند. با اظهارات رئیس علوم پزشکی اراک و رئیس نظام پزشکی اراک نیز ایشان قانع نشدند و همچنان خواستار پیگیری پرونده بودند و معتقد بودند که همه چیز در نظام پزشکی سری و مخفی است تا قصورات یک پزشک نادیده گرفته شود. بعد از چندین سال تلاش این شهروند برای پیگیری مطالباتش و قانع نشدنش استاندار به ایشان قول مساعد دادند که حتما پیگیر این قضیه باشند که آیا در این زمینه تخلفی صورت گرفته است یا نه.
استاندار مرکزی پس از بررسی این پرونده گفت من آروز میکنم همه شهروندان مانند این خانم باهوش و زرنگ باشند و از حقوق خودشان دفاع کنند و اینکه مریض فریاد می زند من رنج میکشم و به هیچ وجه قانع نمی شود و همه را متهم میکند تا ببیند چه کسی کوتاهی کرده است بسیار خوب است و نشانه پیشرفت جامعه است و من به وجود چنین ارباب رجوع هایی افتخار میکنم .
استاندار مرکزی در خصوص این پرونده که درخصوص نحوه رسیدگی به پرونده پزشکی ایشان بود، گفت: وقتی شهروندی مراجعه می کند و مشکل خویش را در میان می گذارد ما موظف هستیم تا به نتیجه رسیدن آن موضوع را پیگیری کنیم، که این پرونده نیز تا حصول نتیجه از طریق نظام پزشکی کشور دنبال خواهد شد.گفتنی است استاندار مرکزی در این نشست با پنج نفر از مردم استان مرکزی دیدار و از نزدیکدر جریان مشکلات آنها قرار گرفت. رسیدگی به مشکل یکی از پیمانکاران طرح انتقال آب در گرکان، مشکل برخی از مردم شهر اراک با شهرداری در خصوص طرح تعریض خیابان میدان امام و خیابان فردین پور، ارزیابی مشکل پزشکی یکی از بیماران استان، مشکل مربوط به حفر چاه آب شرب در تفرش و رسیدگی به مشکل زمین یکی از دامداران شهر داود آباد با منابع طبیعی استان مرکزی از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.