خانه » جدیدترین » از فرشتگان نجات چه خبر؟

از فرشتگان نجات چه خبر؟

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸  شماره ۱۲۱۲

از فرشتگان نجات چه خبر؟

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک به وقایع استان خبر داد: تجهیز سازمان آتش نشانی اراک به خودروی مخصوص حریق شیمیایی، انفجاری و هسته ای

طاهره قهیه ای

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک در گفتگو با خبرنگار وقایع استان در اراک به تشریح عملکرد ۹ ماهه این سازمان طی سال جاری پرداخت و گفت: ازابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۸۲ مورد آتش سوزی در اراک و اطراف آن رخ داده که بیشتر مربوط به حریق های فضای سبز بوده است.
آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی افزود: این حریق ها ۲۸ مجروح و ۲ فوتی بر جای گذاشته، ضمن اینکه تعداد حوادث رخ داده در این مدت مانند رانندگی، حیوانات، گیر کردن اعضای بدن، اشیای برنده و غیره نیز ۱۱۳۲ مورد بوده است.
وی با اشاره به اینکه این حوادث ۲۰۲ مصدوم و ۴۸ فوتی که بیشتر فوت شدگان مربوط به حوادث رانندگی هستند را بر جای گذاشته است، اظهار کرد: این سازمان در بحث خدمات مربوط به استقرار خودروهای آتش نشانی درمراسم مختلف سطح شهر نیز ۸۰۶ مورد خدمت رسانی صورت داده است.
رییس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک ادامه داد: آموزش و پیشگیری پر کارترین بخش سازمان است که از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۹۲ هزار نفر ساعت آموزش شهروندی توسط سازمان ارایه شده، ضمن اینکه این آموزش ها برای همکاران نیز حدود ۱۰۵ هزار نفر ساعت بوده است.
آقازیارتی افزود: ارایه ۱۴۸ مورد دستورالعمل های ایمنی برای صدور پروانه، بازدید کارشناسان و صدور اتمام بنای ساختمانی ۱۶۶ مورد، بازدید کارشناسی و علت یابی حریق ۸۳ مورد، بررسی و بازدید از ساختمان های مخروبه سطح شهر ۱۳ مورد برای پیشگیری از حریق و اخطار برای اصناف ۱۳ مورد از دیگر فعالیت هایی است که توسط سازمان آتش نشانی اراک در سال جاری صورت گرفته است.
وی بازدید از پارکینگ های سطح شهر ۷ مورد، بازدید از مراکز ال پی جی ۲۰ مورد، بازدید از کارگاه های ساختمانی و کارگاه های ناایمن ۶۱ مورد، بازدید از بازار سرپوشیده اراک و مراکز تجاری ۱۹ مورد، بازدید از مراکز اداری ۸ مورد، بازدید از خوابگاه های دانشجویی ۴۳ مورد، بازدید از مراکز صنعتی ۹ مورد، بازدید از مراکز تحت پوشش بهزیستی مثل مهدهای کودک، کمپ های ترک اعتیاد و مراکز مشاوره ۷۲ مورد و بازدید از موکب ها و حسینیه ها در ایام دهه محرم و اربعین ۱۶ مورد را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان در ۹ ماهه سال جاری برشمرد.
رییس سازمان آتش نشانی اراک با اشاره به فعالیت مدرسه همیار آتش نشان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۱۲۵ از پیش دبستانی ها و مهدهای کودک و مدارس ابتدایی تا پایه سوم ابتدایی از این مدرسه بازدید کرده و آموزش های ایمنی لازم به آنها ارایه و کارت همیار آتش نشان برایشان صادر شده است.
آقازیارتی هدف از بازدید کودکان از مدرسه همیار آتش نشان را آشنایی کودکان با رعایت موارد ایمنی و حضور یک آتش نشان در هر خانه عنوان کرد و گفت: آموزش و پیشگیری مهمترین عوامل کاهش حوادث و کاهش خسارات مالی و جانی در مواقع بروز حوادث احتمالی بشمار می روند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجهیزات این سازمان اظهار کرد: بعد از پیگیری های مستمر و با مشارکت شورای اسلامی کلانشهر اراک و شهرداری این شهر ۱۶۰ دست لباس عملیاتی آتش نشانی برای سازمان تهیه شد که ۵۰ دست آن تحویل شده و تا پایان سال نیز باقی لباس ها تحویل خواهند شد. رییس سازمان آتش نشانی اراک ادامه داد: برای سال آینده نیز خرید ۱۰۰ دست لباس عملیاتی برای سازمان پیش بینی شده است، ضمن اینکه امسال خودروی آتش نشانی مخصوص حریق شیمیایی، انفجاری و هسته ای را در سازمان تجهیز کرده ایم که با توجه به اینکه از جاده اراک و کمربندی روزانه بین ۷۰۰ تا ۲۰۰۰ خودرو حامل مواد نفتی حرکت می کنند وجود این خودرو در آتش نشانی اراک الزامی بود و در نتیجه یکی از خودروهای سازمان توسط نیروهای آتش نشانی اراک و واحد خدمات موتوری با تغییر کاربری به خودروی پدافند غیرعامل تبدیل کرده ایم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.