خانه » پیشنهاد سردبیر » از تمرینات نامنظم تا شکستهای مایوس کننده؛/نارنجی پوشان در وضعیت قرمز

از تمرینات نامنظم تا شکستهای مایوس کننده؛/نارنجی پوشان در وضعیت قرمز

سه شنبه ۲۵ آبان ماه ۹۵ شماره ۴۶۵

امین نجما
وقایع استان

هفته ششم لیگ برتر والیبال کشور، با نمایشی ضعیف و ناامید کننده از سوی نماینده استان مرکزی خاتمه یافت.
به گزارش وقایع استان، عصر روز یکشنبه و در سالن امام خمینی اراک، تیم والیبال شهرداری اراک میزبانی از تیم عمران ساری را عهده دار بود اما در پایان با نمایشی دور از انتظار و ناهماهنگ در سه گیم پیاپی مغلوب نماینده استان مازندران شد.
در این دیدار، شهرداری تنها در گیم نخست مسابقه عملکرد به نسبت قابل قبولی از خود ارائه داد و هم پا با حریف خود پیش آمد.آنها در اکثر دقایق این ست از حریف خود دو امتیاز عقب بودند اما در امتیازات پایانی با اتکا به سرویس های خوب خود توانستند حتی از حریف پیش بیفتند.تا جایی که شهرداری نخستین تیمی بود که به امتیاز ۲۴ دست یافت و درآستانه کسب برتری در ست نخست قرار گرفت اما شاگردان علی نقدی نتوانستند از این موقعیت بهره کافی را ببرند و با از دست دادن فرصتهای پیروزی در این ست، سرانجام ۲۹ بر ۲۷ ست نخست را واگذار کردند.
اما هر چه از آغاز مسابقه گذشت، روحیه ضعیف و به هم ریختگی ناشی از شکست در ست نخست نیز به مشکلات شهرداری در این دیدار اضافه شد. آنها از اواسط ست دوم مسابقه امتیازات را یکی پس از دیگری از دست دادند و عملکردشان با خطای بسیار در سرویس و زدن آبشار همراه بود تا اختلاف بیشتر و بیشتر شود. تا جایی که در این ست بر خلاف ست اول که نزدیک دنبال شد، در پایان عمران ساری با حساب ۲۵ بر ۱۷ پیروز شد. نتیجه ای که به خوبی نشان می داد، شهرداری روز جالبی را تجربه نمی کند و مقابل تیمی که بدون شک از مدعیان قهرمانی نخواهد بود و به احتمال فراوان در پایان در رده های پایینی جدول جای میگیرد، اتفاق ناگواری در حال رخ دادن است.
در ست سوم، دو تیم در آغاز کار با اختلاف کم نسبت به یکدیگر کار را پیش بردند اما بعد از وقت استراحت فنی دوم باز هم این ساروی ها بودند که به سمت موفقیت گام برداشتند و در پایان موفق شدند با تکیه به عملکرد فوق العاده دو یار خارجی خود این ست را نیز با حساب ۲۵ بر ۲۱ به سود خود به ثبت برسانند و با کسب یک برتری قاطع در خانه حریف، سه امتیاز این دیدار را از آن خود کنند.
بدین ترتیب تا پایان هفته ششم لیگ برتر شهرداری اراک تنها یک پیروزی کسب کرده است و در رده ماقبل آخر لیگ برتر ولیبال قرار دارد.
اما نکته نگران کننده تر از عملکرد ضعیف شهرداری در دوبازی اخیر این تیم و شکست مقابل دو تیمی که از مدعیان لیگ نخواهند بود، حرفهایی است که در پایان این بازی از سوی سرمربی تیم والیبال شهرداری اراک مطرح شد.
علی نقدی در پایان این مسابقه از برگزاری نامنظم تمرینات تیمش طی دو هفته اخیر به علت عدم پرداخت مطالبات بازیکنان خبر داد و گفت: مدتهاست خوب تمرین نکرده ایم و از نظر روحی و روانی مشکلات جدی داریم،قبل از بازیمان در گنبد نتوانستیم تمرین مناسبی انجام دهیم و بعد هم برای ۱۵ ساعت در اتوبوس نشستیم و به گنبد رفتیم، پس از بازگشت هم نتوانستیم در سالن اصلی خودمان تمرین کنیم و مثل تیم های غریبه با ما برخورد شد.
وی اضافه کرد: از اول فصل تا کنون ریالی دریافتی نداشته ایم و از فصل پیش هم مطالبات پرداخت نشده ای داریم. اکثر بازیکنان خرج زندگی خود را از والیبال در می آورند و خانواده آنها هم حق دارند واقعا مگر چقدر میشود تحمل کرد.
سرمربی تیم والیبال شهرداری اراک تصریح کرد: در هفته پیش حتی یک روز بازیکنان به سالن آمدند اما حاضر به تمرین نشدند و دو تن از اعضای هیات مدیره باشگاه که در سالن بودند قول دادند مشکلات برطرف شود ولی همچنان گره ای از کار باز نشده است و مشکلات به حدی است که اگر مطالبات مدیربرنامه بازیکن خارجیمان پرداخت نشود وی می تواند قرارداد بازیکن را به زودی فسخ کند.
نقدی در پایان خاطرنشان کرد: علیرغم تمام مشکلات بازیکنان کم فروشی نمی کنند و با تمام توان بازی میکنند اما به هرحال چنین مشکلاتی از لحاظ روحی و روانی آثار مخربی بر روی تیم خواهد داشت.
این صحبتها در پایان هفته ششم لیگ برتر برای نماینده استان خطرناک به نظر می رسد و نشان از مشکلی دارد که اگر از سوی مسئولین باشگاه شهرداری حل نشود، رفته رفته تیم والیبال این باشگاه را با چالش های جدی مواجه می کند و از راه اصلی خود منحرف خواهد ساخت. امیدواریم هر چه سریعتر مشکلات مالی و موانعی که بر سر راه باشگاه شهرداری قرار دارند برطرف شوند، گرچه هنوز متوجه نشده ایم چطور ممکن است باشگاهی که در پرداخت مطالبات بازیکنان خود با مشکلات اساسی روبروست، روز به روز گستره فعالیتش را بیشتر کند و در رشته هایی که بعضا لزوم سرمایه گذاری در آنها در استان مشخص نیست فعالیت کند و یا در برخی رشته ها به جای یک تیم، چند تیم را به لیگ های کشوری بفرستد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.