خانه » پیشنهاد سردبیر » اراک؛ پس از بارش

اراک؛ پس از بارش

دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ شماره ۱۵۲۵

روزنامه وقایع استان در گفت و گو با فرماندار اراک و معاون خدمات شهری شهرداری اراک به بررسی آخرین وضعیت شهر پس از بارش برف پرداخته است

اراک؛ پس از بارش

طی ۴۸ ساعت گذشته که بارش برف در سطح شهر اراک آغاز شد، شهروندان اراکی در برخی محله ها علاوه بر یخبندان و سرمای هوا قطعی برق و آب را نیز تجربه کردند

فاطمه چاپاری

با اینکه فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در نشست ستاد مدیریت بحران استان مرکزی از آغاز طرح زمستانی در استان مرکزی و آمادگی مقابله با مشکلات در تمامی استان خبر داده بود اما طی ۴۸ ساعت گذشته که بارش برف در سطح شهر اراک آغاز شد، شهروندان اراکی در برخی محله ها علاوه بر یخبندان و سرمای هوا قطعی برق و قطعی آب را نیز تجربه کردند.
مرضیه حمیدی یکی از شهرونــدان اراکی در گفت و گو با وقایع استان می گوید: از شب گذشته بارش برف شروع شد و درست از ساعت چهار صبح تا ده صبح ما قطعی برق را تجربه کردیم و با از کار افتادن پکیج ها از سرما به خود می پیچیدیم مجبور بودیم با چند پتو خود را بپوشانیم. در این وضعیت با شیوع کرونا و آنفولانزا یک سرما خوردگی ساده و مراجعه به مراکز درمانی ممکن است مشکلات زیادی را برای هر فردی ایجاد کند، این درست نیست در سراسر تابستان با قطعی برق دست و پنجه کردیم و درزمستان هم باید با این مشکل مواجه شویم.
احمد اکبری یکی دیگر از شهروندانی است که از مشکل قطعی آب گله داشته و به خبرنگار وقایع استان می گوید: دیروز حول و حوش ظهر تا شب ما با قطعی آب مواجه شدیم همسایه واحد پایینی که تا عصر در محل کارش بود بدون اطلاع از این موضوع به خانه آمده بود با پرس و جو از ما مطلع شد که آب ساختمان قطع است ما که در خانه بودیم وقتی متوجه شدیم فشار آب کم شده مقداری آب ذخیره کردیم اما بسیاری از افراد این چند ساعت را در سختی سپری کردند و مجبور بودند منتظر باشند.
امیر هادی فرماندار اراک دراینباره به خبرنگار وقایع استان گفت: متاسفانه در روز گذشته برق و به دنبال آن آبرسانی سد کمال صالح دچار مشکل شد و با توجه به مشکلاتی که وجود داشت راه اندازی مجدد سیستم آبرسانی نزدیک ۱۲ ساعت طول کشید.
وی افزود: در شرایط خاص و مواقع بحرانی احتمال وقوع چنین مشکلاتی وجود دارد با این همه ما در تلاش هسنیم تا پیش بینی های لازم به عمل آمده تا از اتفاقات مشابه در روزهای آتی جلوگیری به عمل بیاید.
فرماندار اراک اظهار کرد: شهروندان نگران نباشند، خوشبختانه مشکلی که در روز گذشته ایجاد شد با پیگیری های اداره توزیع برق و اداره آب و فاضلاب حل شد و با اینکه راهکارهایی برای استفاده از آب چاه های اضطراری پیش رو داشتیم اما تلاشمان این بود که آب با کیفیت سدکمال صالح را مورد استفاده قرار دهیم و علت قطعی چند ساعته آب نیز از همین موضوع ناشی شده است.
ناصر عسگری معاون خدمات شهری شهرداری اراک نیز در گفت و گو با خبرنگار روزنامه وقایع استان گفت: طی چند روز گذشته نیروهای خدمات شهری در حالت آماده باش بودند و خوشبختانه عملیات نمک پاشی در سطح شهر به منظور جلوگیری از یخ زدگی معابر و همچنین برف روبی و پاکسازی خیابان های سطح شهر بدون هیچ خللی به انجام رسید.
وی افزود: خوشبختانه در انجام این عملیات مشکلی پیش نیامد و از همین رو ما در عملیات مجموعه شهرداری با هیچ مشکلی که مرتبط با دستگاه های خدمات رسانی چون اداره توزیع برق یا اداره آب و فاضلاب باشد مواجه نشدیم.
معاون خدمات شهری شهرداری اراک توضیح داد: اما طی هماهنگی های بین سازمانی بسته های نمک در مراکز آتشنشانی و مدارس توزیع شد و لازم به ذکر است ۳۷۰ نفر نیروی کارگری و ۴۰ نیروی اجرایی با چهل دستگاه خاور نمک پاش و شش دستگاه وانت نیسان عملیات نمک پاشی معابر در تقاطع های پرخطر و برف روبی معابر را بر عهده داشتند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.