خانه » اخبار » ارائه کد‌ رهگیری بیمه‌شدگان برای دریافت خدمات الزامی می شود

ارائه کد‌ رهگیری بیمه‌شدگان برای دریافت خدمات الزامی می شود

دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱  شماره ۱۶۸۴

مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: همه بیمه‌شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت خدمات تشخیصی و دارویی باید کد رهگیری صادر شده را ارائه کنند.
علیرضا حسینی در گفتگو با روزنامه وقایع استان اظهار کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی از همه بیمه‌شدگان و بازنشستگان دعوت به عمل آورده که برای ثبت‌نام یا تکمیل اطلاعات هویتی خود و افراد تحت تکفل در سامانه خدمات غیرحضوری اقدام نمایند.
وی تصریح کرد: با اجرای این طرح از تاریخ ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱، سازمان تأمین‌اجتماعی از همه بیمه‌شدگان و بازنشستگان این سازمان دعوت می‌کند تا قبل از نیمه اسفند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir در این سامانه ثبت‌نام و یا اطلاعات هویتی خود و افراد تحت تکفل را تکمیل و شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه سامانه نسخه الکترونیک از تاریخ دوشنبه ۱۵‏/۱۲‏/۱۴۰۱ یک کد رهگیری به تلفن همراه بیمارانی که به پزشک مراجعه می‌کنند، ارسال می کند و ارائه این کد به پزشک برای دریافت دارو و خدمات پاراکلینیکی الزامی می باشد، ادامه داد: کد رهگیری ضمن اینکه از سوی پزشک معالج‏ به بیمار اعلام می‌شود، همزمان در قالب پیامک به شماره تلفن همراه متعلق به بیمار نیز ارسال خواهد شد.
حسینی اضافه کرد: در صورتی که کد رهگیری به هر دلیلی مفقود یا فراموش شود، بیمار می‌تواند با مراجعه به سامانه es.tamin.ir از طریق انتخاب منوی بیمه‌شدگان – خدمات سلامت الکترونیک – نسخ الکترونیک من، کد رهگیری را رویت نماید.
وی با اشاره به اینکه اطلاع از کد رهگیری، از طریق برنامه کاربردی یا نرم افزار «تامین من» که تنها نرم افزار مورد تأیید سازمان تأمین‌اجتماعی است نیز امکان پذیر است، افزود: همچنین امکان دریافت مجدد کد رهگیری از طریق مراجعه مجدد به پزشک معالج نیز چنانچه پزشک از طریق سامانه (EP) نسخه‌نویسی کرده باشد، فراهم شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی از تاریخ ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ ارائه کارت ملی و کد رهگیری به‌هنگام مراجعه به داروخانه‌ها یا مراکز پاراکلینیک (آزمایشگاه، رادیولوژی و …) جهت دریافت خدمت الزامی بوده و داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک فقط پس از ثبت کدملی و کد رهگیری قادر به رؤیت نسخه و ادامه فرایند نسخه‌پیچی خواهند بود.
حسینی با بیان اینکه با اجرایی شدن این فرایند از سوءاستفاده‌های احتمالی و نیز تداخل احتمالی نسخه‌پیچی در داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک و احیاناً ارائه نادرست دارو یا خدمات پاراکلینیکی به بیماران، جلوگیری خواهد شد، گفت: ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان برای کلیه بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی و نیز بیمه شدگان تبعی با سن بیش از ۱۸ سال، ضروری است و این افراد باید در صورتی که هنوز در این سامانه ثبت نام نکرده‌اند، در سامانه es.tamin.ir ثبت‌نام کنند.
وی در پایان با اشاره به اینکه مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ آماده پاسخگویی شبانه‌روزی به سوالات احتمالی شهروندان است، تاکید کرد: برای ثبت نام در سامانه خدمات غیرحضوری داشتن شماره همراه به نام فرد متقاضی ضروری است و درخصوص بیمه‌شدگان تبعی زیر سن قانونی که فاقد شماره تلفن به‌نام خود هستند نیز کد رهگیری به تلفن ثبت شده مربوط به بیمه‌شده اصلی ارسال خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.