خانه » پیشنهاد سردبیر » ادامه موج انتقادی ورزشکاران استان از نحوه عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی

ادامه موج انتقادی ورزشکاران استان از نحوه عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی

شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱   شماره ۱۵۵۷

گلایه های بی پایان

زهرا مدنی

پیش از این ورزشکاران رشته های والیبال، بسکتبال و فوتبال انتقادات بسیاری درخصوص عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در مواردی چون بلاتکلیفی هیات های ورزشی به دلیل به تعویق افتادن مجامع انتخاباتی آن ها، مشکل روشنایی ورزشگاه امام خمینی اراک، نحوه اعزام هواداران تیم فوتبال آلومینیوم به فینال جام حذفی و .. داشته اند. از ورزش های توپی که بگذریم اخیرا نیز ورزشکاران رشته سنگ نوردی در خصوص نداشتن یک سالن تخصصی گلایمند بودند، موج انتقادات به همین جا ختم نمی شود و ورزشکاران استان در رشته های کاراته و کشتی که اخیرا در المپیک ناشنوایان برزیل حضور پیدا کرده و موفق به کسب عناوین قهرمانی شده اند نیز از عدم حمایت مسئولان ورزشی استان در زمان برگزاری اردوها در اراک و همچنین عدم استقبال و تقدیر شایسته از قهرمانان جهانی استان می گویند. علاوه بر این قهرمان امیدهای کاراته آسیا نیز از عدم همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان برای تسهیل خروج این بازیکن از کشور برای حضور در مسابقات آسیایی کاراته گلایمند است.

مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان یک بار هم در محل اردو تیم ملی کاراته ناشنوایان در اراک حضور پیدا نکردند
غلامعلی حیدری یکی از مربیان موفق و پیشکسوت استان در رشته کاراته است که در طول مربی گری خود قهرمان های بسیاری را از رده های پایه تا بزرگسال به تیم ملی کاراته کشور تحویل داده است. وی از سال ۸۹تا کنون به عنوان مربی تیم ملی کاراته در رده های پایه و کمک مربی تیم ملی کاراته بزرگسالان فعالیت کرده است و همچنین به عنوان سرمربی تیم ملی کاراته ناشنوایان دو دوره در المپیک حضور داشته که توانسته در هر دو دوره عنوان نائب قهرمانی را از آن خود کند. وی که اخیرا با تیم ملی ناشنوایان ایران در مسابقات المپیک برزیل حضور یافته، از عدم حمایت مسئولین اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی از ورزشکاران اراکی حاضر در این تیم گلایمند است و می گوید: طی مــدت دو ماهه ای که تیم ملی کاراته ناشنوایان ایران برای حضور در مسابقات المپیک برزیل در اراک اردو داشتند، اداره کل ورزش و جوانان استان هیچ گونه حمایت و رسیدگی از تیم نداشت، این در حالی است که آقایان تبرته و کیشانی که در این دوره از مسابقات مدال آور بودند و همچنین دو تن از اعضای کادر فنی یعنی بنده به عنوان سرمربی تیم و آقای مشایخی به عنوان بدنساز تیم از ورزشکارن اراک محسوب می شوند. در این مدت انجمن ناشنوایان استان تمام زحمات تیم را برعهده گرفتند و از این بابت خوشبختانه ما در اردو درگیر مشکل نشدیم و علیرغم اینکه انجمن ناشنوایان بارها از مدیران و معاونان اداره کل ورزش و جوانان استان دعوت به عمل آورد اما این مسئولان حتــی یک بار برای تقویت روحیه ورزشکاران در تمرین ها حضور پیدا نکردند. مربی تیم ملی کاراته ناشنوایان اضافه می کند: حتی در زمان بازگشت تیم با اینکه معاون وزیر و مسئولین فدراسیون کاراته به استقبال ورزشکاران آمده بودند اما هیچ یک از مسئولین اداره کل ورزش و جوانان استان از این ورزشکاران و مدال آوران هیچ گونه استقبال و تقدیری به عمل نیاوردند.

غلامعلی حیدری در ادامه اظهار می کند: این در حالی است که وقتی برای گلایمندی از این وضعیت به اداره کل ورزش و جوانان استان مراجعه کردم شخص مدیرکل به بنده می گوید«ما چنین ورزشکارانی را نمی خواهیم، بگذارید از این استان بروید». بنده که ورزشکار این استان هستم و طی مدت فعالیت خود ورزشکاران و مدال آوران بسیاری را به تیم ملی کشورم تحویل داده ام چرا باید با چنین برخوردی از سمت مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی روبرو شوم.

روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی از پوشش رسانه ای اردوی تیم ملی کشتی ناشنوایان در استان مرکزی امتناع ورزید
استان مرکزی علاوه بر کاراته در رشته کشتی نیز یک نماینده برای حضور در مسابقات المپیک ناشنوایان برزیل داشت؛ اکبر صابری که موفق به کسب مدال طلای این مسابقات شد، سعید سبزی مربی این بازیکن نیز از کشتی کاران استان مرکزی است که قهرمانی پیشکسوتان جهان را در کارنامه خود دارد و از سال ۷۸ به مربی گری در این رشته پرداخته است، وی که مــربی تیم ماشین سازی اراک نیز هست تا کنون قهرمانان بسیاری را در سطح ملی و بین المللی برای جامعه ورزشی کشور تربیت کرده است. سبزی که از ابتدا به عنوان مربی و سرپرست در اردوهای آماده سازی تیم ملی ناشنوایان کشتی برای حضور در المپیک ناشنوایان برزیل حضور داشته، برای حضور در کنار ورزشکاران به مسابقات اعزام نشده و دلیل این امر را عدم حمایت مسئولین استانی و متولیان امر و.رزش در این استان از ورزشکاران بومی می داند و می افزید: سنگین ترین مرحله اردوی آماده سازی تیم در اراک برگزار شد اما در این مدت تنها حمایت ها از جانب انجمن ناشنوایان استان رقم خورد و مسئولین و متولیان ورزش در این رویداد مهم حضور پیدا نکردند و حتی روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی از پوشش رسانه ای اردوی برگزار شده در استان نیز امتناع ورزید.


عدم همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی با ملی پوش استان برای حضور در مسابقات آسیایی
علیرضا حیدری نیز دیگر ملی پوش استان در رشته کاراته است که تا کنون توانسته نائب قهرمانی جوانان آسیا و قهرمانی امیدهای آسیا را از آن خود کند وی نیز با گلایمندی از مسئولین اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی می گوید: من در سال ۱۴۰۰ در تیم ملی امید فیکس شدم اما به علت این که دانشجو بودم هنوز دوران خدمت سربازی خود را نگذرانده بودم و برای خروج از کشور یا باید نامه ای از طرف اداره کل ورزش و جوانان به نظام وظیفه تحویل می دادم یا وثیقه ای بالغ بر ۳۰ میلیون تومان پرداخت می کردم.
این ملی پوش ادامه می دهد: پیگیری این کار بایستی از اداره کل ورزش و جوانان استان صورت می گرفت اما وقتی ما به این اداره مراجعه کردیم مدیرکل ما را به معاون خود ارجاع داد که معاون ایشان هم در پاسخ به ما گفت ما نمی توانیم در این مورد ضمانت کسی را بکنیم، در حالی که ما هیچ گونه ضمانتی را از این اداره درخواست نکرده بودیم ما تنها یک نامه می خواستیم که به نظام وظیفه اعلام کند من به عنوان ورزشکار عضو تیم ملی در حال فعالیت هستم، تا باقی اقدامات طبق روال خود پیگیری شود.
وی در پایان اظهار می کند: با این همه اداره کل ورزش و جوانان استان هیچ کمکی به ما نکرد و ما از طریق فدراسیون کاراته و مدیرکل ورزش و جوانان تهران این مساله را پیگیری کردیم و سه روز مانده به روز اعزام توانستیم اقدامات لازم برای خروج از کشور را به سرانجام برسانیم. عدم همکاری مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی علاوه بر استرس فراوانی که به من وارد کرد ممکن بود باعث شود من به مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان نرسم، این در حالی است که من موفق به دریافت مدال طلا در این رقابت ها شدم.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.