خانه » جدیدترین » اتحاد امید و غیر امید علیه شهردار

اتحاد امید و غیر امید علیه شهردار

یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹  شماره ۱۳۷۵

شورای شهر اراک به دنبال استیضاح شهردار است

اتحاد امید و غیر امید علیه شهردار

ایرج رضایی، محمدحسین فدایی، حامد آجرلو، علیرضا مرادی، علی جعفر محصولی، طوفان محمدی، فرزانه رحمتی، پیمان رشیدی ۸ تن از اعضای شورای شهر اراک هستند که در نامه ای خواستار استیضاح محمدکریم شفیعی شدند

فاطمه چاپاری

طرح استیضاح شهردار اراک با ۸ رای تقدیم هیات رییسه شورای شهر شد. ایرج رضایی، محمدحسین فدایی، حامد آجرلو، علیرضا مرادی، علی جعفر محصولی، طوفان محمدی، فرزانه رحمتی، پیمان رشیدی ۸ تن از اعضای شورای شهر اراک در نامه ای خواستار استیضاح محمدکریم شفیعی شهردار اراک شدند. اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک سوالاتی از شهردار داشتند که در پاسخ کتبی قانع نشدند و درخواست پاسخ شفاهی داشتند اما شهردار در این نشست حضور پیدا نکرد و در نتیجه اعضای شورا طرح استیضاح شهردار را به هیات رییسه ارائه دادند.
علی جعفر محصولی عضو شورای شهر اراک در گفتگو با وقایع استان در این باره گفت: اعضای شورای شهر سوالات خود از شهردار را به صورت کتبی و شفاهی مطرح کردند، پاسخ شهردار قانع کننده و کامل نبود، و طی این دو هفته نیز برای دفاع از خود، در شورا حضور پیدا نکرد، در نتیجه طرح استیضاح شهردار با هشت رای به هیات رییسه شورای شهر اراک تقدیم شد، اما رییس شورا همکاری لازم را انجام نداد و طرح استیضاح در دستور کار این هفته شورا قرار نگرفت. وقتی ما اعضای شورا قانع نشدیم و طرح سوال کردیم رییس شورا باید این مساله را که هفته قبل صورت جلسه شده بود به اطلاع فرمانداری می رساند در حالی که این کار تا این لحظه انجام نشده است و طرح استیضاح در دستور کار این هفته شورا قرار نگرفته است، ما در حال پیگیری هستیم تا روال قانونی استیضاح انجام شود.
وی در توضیح دلایل استیضاح شهردار اراک افزود: دلایل بسیاری وجود دارد از جمله اینکه شهردار اراک شورا باور نیست، دلیل دیگر اینکه اتفاقاتی در شهرداری اراک رخ داده که شهردار منکر آن می شود، و دیگر مشکلات که در نامه مربوطه مطرح شده است.
محصولی اظهار کرد: متاسفانه شهردار اراک هفته پیش برای پاسخگویی در جلسه شورا حاضر نشدند و رییس شورا می توان گفت با حالت جانبدارانه ای گفت شهردار ساعت پنج در جلسه حاضر خواهد شد، در صورتی که شهردار اصلا در شهر نبود که بخواهد در جلسه حاضر شود که این مساله نیز تخلف محسوب می شود و جای بحث دارد.شهردار بدون گرفتن مرخصی از رییس شورا نمی تواند از حوزه استحفاظی خود خارج شود. وی یا با مرخصی از شهر خارج شده یا بدون مرخصی، اگر این خروج از شهر با مرخصی بوده چرا رییس شورا اعلام کرد که وی ساعت ۵ در جلسه حضور پیدا می کند؟ چرا وقتی در جلسه طرح سوال شده به شهردار مرخصی و اجازه خروج از شهر داده شده است؟ اگر هم این کار بدون گرفتن مرخصی انجام شده باشد که شهردار متخلف است.
وی در پایان با اشاره به اینکه طرح استیضاح در دستور کار این هفته شورا قرار نگرفته گفت: اعضای شورای شهر در مورد سوالات خود از شهردار قانع نشده و پیگیر این موضوع هستند و در هفته آینده قطعا طرح استیضاح شهردار باید در دستور کار قرار گیرد.
مرتضی سورانه رییس شورای شهر اراک نیز در اینباره گفت: اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک سوالاتی از شهردار داشتند که در پاسخ کتبی قانع نشدند و درخواست پاسخ شفاهی داشتند اما شهردار در این نشست حضور پیدا نکرد و هشت نفر از اعضا درخواست استیضاح کردند.
وی بیان کرد: بر اساس ماده ۸۳ قانون شوراها، چنانچه اعضای شورای شهر از پاسخ شهردار قانع نشوند و یا نظر به استنکاف داشته باشند، می‌توانند با امضای یک سوم اعضا، بحث استیضاح را دنبال کنند که در این راستا بیش از ۲ و سوم اعضای شورای اسلامی شهر اراک درخواست استیضاح داشته اند.
رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: بحث درخواست استیضاح شهردار اراک در نشست صحن علنی ششم بهمن ماه جاری مطرح و به شهردار ابلاغ می‌شود.
سورانه اظهار داشت: شهـــردار اراک پیش از ابلاغ آن، ۱۰ روز فرصت دارد تـــا در نشستی کــه تعیین می شود، حضور یابد و در این نشست رای گیری صورت می گیرد.
باید دید این بار داستان استیضاح شهردار اراک که با اتحاد اعضای لیست امید شورا و اصولگرایان همراه است چه سرانجامی خواهد داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.