خانه » پیشنهاد سردبیر » آیا «حامد بصیری» سرمربی بومی آلومینیوم می تواند روند رو به رشد تیم را در هفته هفتم لیگ دسته اول فوتبال کشور حفظ کند؟/طوفان به پا می شود

آیا «حامد بصیری» سرمربی بومی آلومینیوم می تواند روند رو به رشد تیم را در هفته هفتم لیگ دسته اول فوتبال کشور حفظ کند؟/طوفان به پا می شود

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶    شماره ۶۹۳

***

وقایع استان

یاسر هویدی

***

هفته هفتم لیگ دسته اول کشور جام گرامیداشت آزادگان هشت سال دفاع مقدس امروز با برگزاری هشت دیدار در شهرهای مختلف کشور به اتمام می رسد. ناگفته نماند که قبل از تعطیلات سوگواری سیدالشهدا یک دیدار از این هفته بین تیم های نفت مسجدسلیمان و راه آهن تهران برگزار گردید که تحلیل و بررسی پیش بازی دیدارهای هفته هفتم را با بررسی این دیدار انجام شده آغاز خواهیم کرد با ما همراه باشید:
 جان دوباره برای صدرنشین
هفته هفتم لیگ برتر فوتبال با برگزاری دیدار راه‌آهن و نفت مسجد سلیمان در حالی آغاز شد که در پایان این دیدار تیم نفت مسجد سلیمان موفق شد با نتیجه یک بر صفر مقابل میزبان خود به برتری برسد. تک گل شاگردان محمود فکری را در این دیدار میلاد میداودی در دقیقه ۸ به ثمر رساند. نفت مسجد سلیمان با این پیروزی ۱۷ امتیازی شد و با یک بازی بیشتر نسبت به تیم بادران تهران به صدر جدول رده‌بندی لیگ دسته اول صعود کرد. تیم راه‌آهن نیز در این بازی ادامه پیدا کرد و این تیم ریشه‌دار همچنان بدون برد و با یک امتیاز در قعر جدول باقی‌ماند .از نکات بارز این دیدار درخشش مثال زدنی پیمان میری هافبک تیم نفت مسجدسلیمان بودکه بارها و بارها توانست خط دفاع راه آهن تهران را به هم بریزد و پایه گذار گل برتری تیم اش باشد.
ترکیب راه آهن تهران: محمد نیارکی, رضا معقولی, بهمن شیروانی, صابر خوشنام, محمد شاه محمدی ,فرشاد قاسمی ,مهران قاسمی ,امین رضایی , سروش ناصری, حامد یوسفی, علی امین الرعایایی
ترکیب نفت مسجد سلیمان: یوسف بهزادی, سعید غلامعلی بیگی, مجید ایوبی, علی گودرزی, میلاد خدایی اصل، عباس یحیی بیگی, حمید نعمتی, حسین دوست دار, محمد علی نژاد, میلاد میداوودی, پیمان میری
 آلومینیوم اراک- فجر سپاسی شیراز
اراکی های دوست داشتنی را به دل کندن از خواب رخوت انگیز عصر پاییزی و حمایت و تشویق تیم دوباره جان گرفته دیارمان دعوت می کنیم. همه چیز مهیاست تشریف بیاورید و از حاصل دسترنج دو هفته ای پسر نجیب و دوست داشتنی فوتبال اراک لذت ببرید، شک نکنید ضرر نخواهید کرد. حامد بصیری شب و روز خود رابرای دوباره جان گرفتن آلومینیوم گذاشته است و حیف است با سکوهای خالی روبرو شود. از تیم خوب بصیری همین بس که با ده نفر در تبریز توانست سه امتیاز شیرین را از چنگ تیم گردن کلفت ماشین سازی و مربی همیشه طلبکارش خطیبی در آورد بصیری بین دو نیمه کاری کرد کارستان و چه نیمه دوم زیبایی را با ده نفر خلق کرد بصیری به مانند اغلب مربیان بعد از ده نفره شدن تعویض نکرد و با یک جابجایی ساده در خط هافبک و دفاع توانست حملات تبریزی ها را کنترل نماید. بصیری با تصمیم های خوبی که در ایندو بازی گرفته است نشان داد که همانند دوران بازی خود استعداد درخشانی در زمینه مربیگری خواهد داشت.
نکته جالب اینجاست که آلومینیوم از شش بازی گذشته خود شش امتیاز کسب کرده در حالیکه سه بازی از این شش بازی مقابل سه تیم اول جدول بوده است. بادران، نفت مسجدسلیمان و نساجی و در صورتیکه بصیری و تیم اش حمایت همه جانبه مسئولان را بهمراه داشته باشند می توانند در ادامه جبران امتیازات از دست رفته را بنماید چون گردنه های سخت مسیر را در همین ابتدای کار پشت ســر گذارده اند.
آلومینیوم پوست انداخته و برای ادامه روندرو به رشد خود به حمایت تک تک هواداران فوتبال اراک نیاز دارد و بایستی عنوان نماییم این دیدار جدال دوتیم تازه جان گرفته لیگ یک هم هست و قطعا پیکاری زیبااز آب در خواهد آمد پس در خانه نشستن جایز نیست که همه چیز مهیای تماشای یک فوتبال خوب همراه با برتری بچه های پرتلاش شهرمان است هرچنداین دیدار اصلا سهل و آسان نخواهد بود و کاکوهای دیار حافظ برای تقدیم سه امتیاز به اراک نیامده اند.
 خونه به خونه بابل- ایرانجوان بوشهر
خوه به خونه بعد از شاهکارش در هفته ششم و پیروزی شیرین مقابل نفت مسجدسلیمان گویا کار راحتی را در مقابل بندرنشین های بخت برگشته دارد که اصلا حال و روز خوشی ندارند و در قعر جدول دست و پا می زنند و بتازگی هم سرمربی خود را از دست داده اند. هنوز نفهمیدیم بالاخره جانشین سعید مفتخر چه کسی شد یعنی خبر موثقی به دستمان نرسید هرچند آن صندلی فقط به دلگرم وفا خواهد کرد به هر حال به نظر می رسد بابلی ها برد شیرینی را در بازی به دست بیاورند هرچند فوتبال هرگز روی ثابتی از خود نشان نداده است.باید منتظر ماند که ببینیم آیا شاگردان جواد نکنونام می توانند روند مثبت خود را حفظ کنند یا خیر.
 شهرداری ماهشهر- مس کرمان
شهرداری ماهشهر پس از شکست مقابل تیم خوب اکسین البرز بایستی پذیرای کویر نشین های لیگ یعنی مس کرمان باشد، تیم که در هفته گذشته در کرمان نتوانست از پس برقی های شیراز بر آید و بنظرمی رسد ریتم خود را از دست داده است. شهرداری ماهشهر البته تیمی دارای استخوانبندی قدرتمند برای این پیکار ها نشانداده که خیلی امیدوار است با حمایت هوادارانش در بازی امروز بتواند سه امتیاز را کسب کند.
 اکسین نساجی
می توان شاه بیت بازی های امروز را همین دیدار عنوان کرد که دو تیم قدرتمند این بازی ها رویاروی هم قرار می گیرند که هر دو تیم هفته قبل سـه امتیازهای دلچسبی را به بدن زده اند و حالا بــــا روحیه ای مضاعف در مقابل هم صف آرایی می کنند پیش بینی این دیدار بسیار سخت است ولی قطعا مساوی به کار هیج یک از دو تیم نخواهد آمد و به زعم نگارنده مهدی پاشازاده و نساجی جی های قائمشهر پیروز این دیدار خواهند بود.
 ملوان مس- رفسنجان
ناکام های هفته قبل در انزلی رودر روی هم قرار می گیرند ملوان در قائمشهر قافیه را به نساجی باخت و رفسنجانی ها در خانه نتوانستند از پس شهرداری چی های تبریز بر بیایند ملوان زیاد شرایط مناسبی ندارد و اصولا انزلی چی ها زیاد تاب و تحول نــاکامی راندارند به نظر می رسد سه امتیاز امروز برای ملوانی ها از نان شب واجب ترباشد.
 برق شیراز صبای قم
صبای قم که با آمدن سرمربی جدیدش کمی اوضاع خود را سامان داده است. امروز میهمان برق نوین شیراز است که کمتر کسی فکر می کرد این تیم تازه صعود کرده بتواند این نتایج نسبتا خوب را بگیرد به هر حال برقی ها در این بازی تشنه سه امتیاز هستند و بعید است صبای قم بتواند دراین راه لقمه گلوگیری برای کاکوهای شیراز باشد.
 گل گهر- بادران
گل گهر بعد از ناکامی هفته قبل در دقایق خیلی اضافی بازی با صبای قم که شاهکار داوری سه امتیازرا برای آنهاتبدیل به یک امتیاز کرد و به صخره سختی به نام بادران رسیده است که الحق آماده ترین و هماهنگ ترین تیم این بازی ها تا اینجای کار بنظر می رسد. از اردوی گل گهری ها خبر می رسد که اگر این تیم نتواند امروز با پیروزی زمین را ترک کند صحبت ازاخراج وینگو بگوویچ خواهد شد و از بخت بدگل گهری ها تیمی مقابل انها صف آرایی می کند که شوخی با ریز و درشت لیگ ندارد وهمه را از دم تیغ می گذراند. بادران با ربیعی مربی تحصیلکرده و جوان خود حرف های زیادی در مسیر صعود به لیگ برتر خواهد داشت.
 شهرداری تبریز- ماشین سازی تبریز
دربی تبریزی های ناکام هفته قبل بدون حضور رسول خطیبی بر روی نیمکت ماشین سازی انجام خواهد شد. شهرداری چی ها مساوی کردند و ماشین سازها بازی را باختند به اراکی های ده نفره پرتلاش. این بـازی قطعا سر و صدای زیادی به پا خواهد کرد و ســـوای جذابیت های همیشگی اش ممکن است تکانی به نیمکت های دو تیم هم بدهد. به هر حال منتظر بازی های امروز خواهیم نشست و امیدواریم که آلومینیوم سازی بتواند روند رو به رشد خود را ادامه دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.