خانه » پیشنهاد سردبیر » گفتگو با « مجتبی یادگاری» ورزشکار اراکی که کیلومترها پای پیاده رفته است/یادگاری های مجتبی

گفتگو با « مجتبی یادگاری» ورزشکار اراکی که کیلومترها پای پیاده رفته است/یادگاری های مجتبی

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶    شماره ۶۹۳

***

وقایع استان

***

همین جا در اراک خودمان جوانی زندگی می کند که برای آرمان های شخصی و میهنی اش کیلومترها پای پیاده رفته است و خیلی از ما خبر نداریم که مجتبی یادگاری را حالا خیلی ها در کشور می شناسند و دریغ از همشهری هایش. او راه های بسیاری را رفته و از نفس افتاده ولی در راه آرمان ها و پیام هایش خسته نشده، جاده های بسیاری را به هم دوخته آنجا که برای هدفش خستگی را کنار زده است. به رسم ادب و قدرشناسی از اقدامات ارزشمند این جوان برومند دیار آفتاب پای صحبت های وی نشستیم و سیر دل از هر دری با آقا مجتبی سخن گفتیم.
 مجتبی یادگاری اگر بخواهد خودش را برای همشهریانش معرفی کند چه می گوید؟
مجتبی یادگاری هستم متولد ۱۳۷۰/۱/۱۱, فوق لیسانس مدیریت صنعتی(گرایش تولید) , از بچگی تا سال ۸۹ در رشته ورزشی فوتبال مشغول به فعالیت بوده ام و به مدت سه سال در تیم پتروشیمی مهاجران زیر نظر مربی آقای محمد بهرامی پور صاحب افتخاراتی شده، کسب مقام نائب قهرمانی استان در سال ۱۳۸۷ و کسب مقام قهرمانی مسابقات جوانان استان در سال ۱۳۸۸ و اکنون بنده حدود ۸ سال هست که در رشته ورزشی دو و میدانی(فوق ماراتن) فعالیت دارم.
 چطور شد که این ورزش را انتخاب کردید؟
از آنجایی که در سن ۱۹ سالگی من فوتبال بازی می کردم و در تیم پتروشیمی فعال بودم و با توجه به اینکه در پست هـــافبک راست بازی می کردم و دوندگی بسیاری داشتم مربی ارزشمندم آقای محمد بهرامی پور بسیار من را برای ادامه فعالیت ورزشی در رشته دو و میدانی ترغیب و تهییج کرد و از این رو بود که به ورزش دو و میدانی گرایش پیدا کردم. از سن ۱۹ سالگی تا به امروز که ۲۶ سال دارم ورزش دو میدانی را بصورت حرفه ای دنبال می کنم و عاشقانه به این ورزش سخت علاقه دارم و هر روز دلدادگی من به این ورزش بیشتر می شود.
 غیر از آقای بهرامی پور در این زمینه مشوق دیگری هم داشتید؟
همانطور که عنوان کردم آقای بهرامی پور مشوق اصلی من در این رشته هستند. ولی افراد دیگری هم بودند که در این زمینه من را به ادامــه فعالیت های دومیدانی ام ترغیب کردند که جا دارد از خانم کیوانفر نام ببرم که رئیس فرهنگی دانشکده مدیریت بود که بهمراه همسرش مهندس ایزدیار مسئول مالی اسبق شهرداری مرکز که در مسیر اجرای فعالیت هایم بسیار بسیار من را تشویق کردند.
 در این عرصه سخت و نفسگیر خود را بیشتر مدیون کدامیک از مربیان می دانید؟
در صحبت های بالا اشاره کردم که تا همیشه خود را مدیون آقای بهرامی پور می دانم که به نوعی استعداد دو و میدانی را در من کشف کردند ولی در تمرینات و پیگیری های تخصصی بایستی نام ببرم از آقای مجید فروتن نیا و آقای کهریزی که در زمینه تمرین های تخصصی دوومیدانی که حق بزرگی در این رشته بر گردن من دارند.
از نحوه تمرینات خود برای ما بگویید.
من در هفته بصورت یک روز در میان تمرین دارم که در روز دو مرتبه این تمرین ها انجام می شود که صبح ها بصورت هوازی و عصر ها بصورت استقامتی تمرینات خود را انجام می دهم.
 جناب یادگاری از مهم ترین فعالیت های خود در عرصه دو و میدانی و پیاده روی های نمادین برای ما بگویید، چه یادگاری هایی در این حوزه برای استان به جا گذاشتید؟
پیمودن مسیر اراک – تهران (حرم حضرت امام خمینی(ره) ) به مسافت ۲۸۶ کیلومتر به مدت سه روز در پی اعلام انزجار از فیلم موهن امریکایی, اسرائیلی در خصوص اهانت به پیامبر گرامی اسلام. با اسپانسری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اراک با مدیریت مهندس مجتبی خراجی
پیمودن مسیر اراک – مشهد(حرم حضرت امام رضا(ع)) به مسافت ۱۰۸۸ کیلومتر به مدت سه روز در اعلام انزجار از گروه تروریستی, تکفیری, بعثی داعش. با اسپانسری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اراک با مدیریت مهندس کربلاحسنی.
 از برنامه های آتی خود و آنها که بزودی محقق می شوند برای خوانندگان ما بگویید.
اکنون بنده قصد دارم با حمایت شهرداری شهر مهاجران و با کمک شهردار آقای مولایی, مسیر اراک – قم (حرم حضرت معصومه (ص)) را در پی اعلام انزجار از دولت میانمار در پی نسل کشی مسلمانان روهینگیا بدوم و با اقدام خود اتحاد مسلمانان را به گوش جوامع بین الملل و به بی تفاوتی سازمان ملل به این اقدام بی شرمانه دولت میانمار برسانم. از مسئولان بخصوص وزارت امور خارجه و ریاست جمهور تقاضا دارم هرچه زودتر اقدامی در پی این جنایت بزرگ که بر مسلمانان روهیگنیا اعمال شده است در سطح بین الملل داشته باشند.
 آیا تا بحال درمسابقات برون مرزی شرکت نموده اید؟
ببینید فعالیت من در عرصه دوومیدانی بیشتر گره خورده با برنامه های استقامتی که با اهداف شخصی و میهنی و مذهبی برای اجرای آنها اقدام می کنم و از آنجا که خیلی علاقه دارم پیام های خود را به دیگر کشورها هم صادر نمایم علاقه دارم که در کشورهای مسلمان هم برنامه داشته باشم ولی این امر مستلزم حضور یک اسپانسر و حمایت کننده است که بتوانم از پس هزینه های آن بر بیاییم که تا کنون این امر محقق نشده است.
 آیا در حال حاضر از مربی خاصی سود می برید؟
متـــاسفانه در حــــال حاضر من مربی ندارم و بصورت شخصی فعالیت مـــی کنم و به دلیل اینکه شغل آزاد دارم نمی توانم بصورت مرتب و منظمی برنامه روزانه خود را با مربی خاصی هماهنگ کنم چون واقعا شغل من مجال این را نمی دهد که بتوانم برای برنامه فردای خودم زمان هایی را اختصاص دهم. بایستی عنوان کنم که هنوز هم به خدمت مقدس سربازی اعزام نشده ام بدلیل اینکه دانشجو بوده ام.
 علت و یا علل اصلی گرایش شما به دوومیدانی و پیاده روی های استقامتی با اهداف مذهبی چه بوده است.
یکی از دلایلی که من مسافت های طولانی را انتخاب می کنم علاقه ام به این موضوع است که بتوانم رکورد بزرگی به نام خودم ثبت کنم که این هدف بزرگ قطعا با هدف و شعار مذهبی و سیاسی انجام خواهد شد و همانطورکه می دانید جنگیدن فقط سلاح به دست گرفتن نیست و نظرم بر این هست که ورزش رسانه ای با صدایی رسااست که می تواند شعارها و اهداف سیاسی و مذهبی ما را به کل جهان مخابره نماید و من به امیدخدای بزرگ تصمیم دارم رکورد پیاده روی کل کشور را بصورت شهر به شهر با یک شعار و هدف وزین سیاسی و مذهبی درآینده ای نزدیک به ثبت برسانم.
 از برنامه های آینده خود بگویید.
مصمم هستم رکوردهای جهانی گینس در زمینه دویدن کل ایران بصورت شهر به شهر به نام خود ثبت نماییم و در این مسیر بسیار هم مصمم هستم و امیدوارم در این زمینه کمک و یاری مسئولان محترم فرهنگی و ورزشی شهررا بهمراه داشته باشم.
 برخورد جامعه ورزش با شما و برنامه هایتان چگونه است؟
برخوردها ودیدگاه ها در این زمینه متفاوت است و یکسری از دوستان این اقدام ها راشکوهمند می دانند و یکسری هم پیاده روی های من را مسخره می دانند ولی بدانید که همین حرکات و برنامه های بسیار درترغیب خانواده ها به ورزش موثر است و من در محیط جامعه و محیط کار و تحصیلات برخوردهای بسیار دلنشین و حمایت کننده ای را دیده ام که باعث دلگرمی من بوده است.
 از مشکلات خود در مسیر سخت ورزش تخصصی تان برای ما بگویید و اینکه چه انتظاری از مسئولان دارید؟
از مشکلات بزرگ من نداشتن حامی و اسپانسر و کمک ارگان های مربوطه می توانم نام ببرم که ورزش مربوطه من نیاز به یک خودرو و دوربین فیلمبرداری دارد که همراه من باشد و تصاویر رکوردها را ضبط و مخابره کند که این امر بدلیل اینکه بار هزینه ای بالایی دارد باعث شده من در مسیرهایم اغلب تنها باشم.از مسئولین بزرگوار شهر انتظار دارم که حداقل بودجه ای را برای این اقدامات ورزشی و فرهنگی تخصیص دهند که من و امثال من که در کشور کم هم نیستیم بتوانیم با خیالی آسوده به اجرای برنامه های خود که بازتاب های سیاسی و فرهنگی و مذهبی عمیقی هم در عرصه کشور و بین الملل دارد بپردازیم.
 در پایان اگر صحبت خاصی با خوانندگان ما دارید بفرمائید.
در آینده برای بزرگداشت یاد و خاطره شهید حججی مسیر اراک و اصفهان را خواهم دوید. مجتبی یادگاری حالا حالا ها بر سر زبان خواهد بود و من برای اهداف و آرمان های بلند مذهبی و سیاسی خود و برای اعتلای نام کشورم سالهای سال تمام جاده ها و مسیر های کشور راخواهم دوید و اهداف و شعارهای ایران اسلامی را به تمام کشور و کشورهای دیگر انتقال خواهم داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.