خانه » جدیدترین » آنچه یک نماینده باید بداند

آنچه یک نماینده باید بداند

شنبه ۵ دی ۱۳۹۴    شماره ۳۲۱

مهریار توحید نژاد

با توجه به نزدیک شدن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی لازم است که موارد زیر در مورد نمایندگان استان مورد نظر باشد.
– با توجه به صنعتی بودن استان و وجود برخی صنایع مادر درآن ، بهتر است نمایندگان آن عضویت موثر در کمیسیون صنایع و معادن مجلس داشته که بتوانند نسبت به راه اندازی و روان کاری صنایع استان و رفع مشکللات این بخش گام بردارد
– استان مرکزی ، میتواند جاذبه های زیادی نیز در زمینه گردشگری داشته باشد و احقاق این امر نیز ، خود یکی از انتظاراتی است که از مسئولین ارشد و نمایندگان این خطه اتتظار میرود.
وجود پتانسیل های مختلف انواعی از انرژیهای تجدید پذیر در استان میتواند باعث پدیدار شدن تعدادی نیروگاههای تجدیدپذیر در فواصل کوتاه گردد که این خود جاذبه ای در زمینه انرژی های تجدیدپذیر خواهد بود که انواع مختلفی از آن در محیط کوچکی تجمیع گردیده اند. ایجاد روستاهای دوست دار محیط زیست با محصولات ارگانیک در این نواحی و ایجاد زیرساختهای لازم جهت حضور گردشگران از قبیل هتل و رستوران میتواند علاوه بر اشتغال زایی ، ایجاد ثروت در این مناطق را نیز در پی داشته باشد. از اینرو که توان ساخت بسیاری از تجهیزات و ملزومات این طرح در خود استان بواسطه پتانسیل های موجود قابل اجراست ، از این حیث نیز با ارائه فعالیت به بخش صنعت ، بخش صنعت نیز دچار رونق خواهد شد.
همچنین وجود مناطق بکر و دست نخورده که فن آوری های روز نیز بصورت زیادی در آنها راه پیدا نکرده میتواند جاذبه های فراوانی بررای برخی افراد مثلا در زمینه تامین آرامش و دوری از محیطهای شلوغ و تکنولوژی های مدرن داشته باشد هرچند این گونه مناطق برای درمان پاره ای از بیماریهای روحی و جسمی نیز تاثیر بسزایی دارند و الجاد استراحت گاه هایی بدین منظور، امکان جذب گردشگر بدین واسطه و در پی آن ایجاد درآمد برای اهالی این مناطق را بهمراه خواهد داشت.
– تعهد و حمایت یشتر ازصنایع کوچک و اثبات این مدعا نیز از جمله انتظاراتیست که از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی درخواست میگردد.
و به گونه نباشد که فقط با حمایت از صنایع بزرگ ، در راستای اهداف دولت حرکت کنند و به تعبیری وکیل الدوله نباشند بلکه با حمایت از صنایع و بنگاههای کوچک با توجه به ظرفیتهای استان در راستای اشتغال زایی که بحث اصلی این روزها است، اقدام نمایند.
برخی از صنایع کوچک نیز با مدیریت کارآفرین، توان اشتغالزایی بالایی را دارا میباشند و علاوه بر این توان رقابت با محصولات مشابه خارجی و صادرات محصول را نیز دارا میباشند.
– با توجه به بحث تکراری آلودگی هوای شهر اراک ، نسبت به تدوین برنامه جامع شهر اراک با توجه به اینکه کلان شهر گردیده اقدام شود و می توان در غالب تعریف کلاشهر برخی صنایع آلاینده را از مرکز دور داشت.
– توجه به اینکه استان دارای مراکز متعدد فنی حرفه ای می باشد و از نظر داشتن نیروی متخصص دارای پتانسیل بالایی می باشد ، این امر میبایست در جذب نیرو مد نظر باشد و از نیروهای بومی استفاده گسترده تری صورت پدیرد.
– استفاده صحیح از نیروهای متخصص و متعهد بومی جهت افزایش میزان توانمندی و بروز شدن تولیدات
– ایجاد بستر مناسب جهت انجام مطالعات و اجرای پروژه های مختلف در خصوص استفاده بهینه از انرژی و توسعه فناوریهای انرژی های تجدیدپذیر، خود گامی موثر در زمینه شکوفایی فناوریهای نوین و اقتصاد دانش بنیان میباشد و از بندهای ۱۷ ، ۲۷ ، ۲۸، ۵۹ و ۶۰ برنامه ششم توسعه تبعیت مینماید و علاوه بر حضور در عرصه علم و فناوری ، در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور نیز سهم قابل توجهی به خود اختصاص خواهد داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.