خانه » پیشنهاد سردبیر » «آقازاده» حکم استانداری را از وزیر کشور گرفت/ فصل تغییر

«آقازاده» حکم استانداری را از وزیر کشور گرفت/ فصل تغییر

پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶   شماره ۷۰۵

* ارتباط خوبی با نمایندگان دارم به ویژه آقایان کریمی و مقدسی که سال ها با آنها کار کردم
*با تمام توان همکاری نزدیکی با مجمع نمایندگان استان خواهم داشت
* از کارگران بابت اتفاقات اخیر عذرخواهی می کنم
* پیگیر مشکلات هپکو، آذرآب و سایر صنایع خواهم بود
* متاسفانه در انتخابات رای روحانی چیزی نبود که در شأن مردم استان باشد
* روحانی نتوانست رای اول استان را بدست آورد
***
وقایع استان
عباس لعل بار
***
مراسم تودیع «محمود زمانی قمی» و معارفه «سیدعلی آقازاده» استاندار جدید استان با حضور وزیر کشور برگزار شد. صبح روز گذشته «محمدرضا رحمانی فضلی» و «سیدعلی آقازاده» با استقبال مسئولین و نمایندگان استان وارد فرودگاه اراک شدند و سپس به دیدار با آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان رفتند. وزیر کشور در بدو ورود خود به اراک با اشاره به تغییر استانداران بیان داشت: «جابجایی استانـــداران زمینه ای برای انتقال تجربیات و کسب تجربه های جدید در مناطق مختلف کشور و بهبود عملکردها است.» وی افـــزود: «تاکنون در سطح کشــور برای ۱۷ استان، استاندار جدید تعیین شده است.» آیت الله دری نجف ابادی نیز در دیداری که با وزیر کشور و استاندار جدید مرکزی داشت بیان نمود: «امیدواریم سرفصل جدیدی در دولت دوازدهم باز شود و دولتی آبرومند و موفق داشته باشیم، دولت ما دولت امام(ره)، مقام معظم رهبری و امام زمان(عج) است و جدا از هم نیستیم و هر سه قوه باید تحت فرمان ولایت فقیه کار خود را انجام دهند. نماینده ولی فقیه افزود:«رئیس جمهور باید قدم‌های بلندی بردارد و بنده هم هرکاری که از دستم ساخته باشد انجام می‌دهم حتی اگر بخواهم لباس شهرداری به تن کرده و جارو به دست بگیرم و برای خدمت سر چهار راه بایستم.»
پس از دیدار وزیر با آیت الله دری نجف ابادی مراسم تودیع و معارفه استاندار برگزار شد. استقبال از این مراسم که با حضور بی سابقه مسئولان، مدیران، فعالان سیاسی و اجتماعی و اصحاب رسانه برگزار شد به گونه ای بود که بسیاری از خبرنگاران و مسئولان استان قادر به حضور در سالن اصلی مراسم نشدند. بسیاری از حاضرین از همان ابتدا شاهد بی نظمی، نارضایتی از کمبود فضا و توهین به جایگاه خبرنگاران بودند. اکثر خبرنگاران که از قبل کارت ویژه دریافت کرده و جایگاه شان رزرو شده بود در سالن سرپا ایستاده بودند در حالی که جایگاه خبرنگاران به غیر خبرنگاران استان اختصاص یافت.
وزیر کشور در مراسم با بیان انتظارات دولت از استانداران جدید بیان داشت: «دولت انتظار دارد استانداران توسعه محوری در تمام عرصه ها را سرلوحه کار خود قرار دهند، چراکه همه نقاط کشور از ظرفیت های لازم برای توسعه و استقلال اقتصادی برخوردار هستند. توقعی که دولت از استانداران دارد این است که توسعه محوری را در همه عرصه ها سرلوحه کار خود قرار دهند و در شرایط کنونی محور و ثقل ما موضوع توسعه اقتصادی است.»
رحمانی فضلی ادامه داد: «استاندار مرکزی بایستی با یک برنامه ریزی صحیح و تجهیز منابع و هماهنگی، تحقق اقتصاد مقاومتی در استان را در دستور کار خود قرار دهد که از جمله این معیارها باید به مردم محور بودن، درون زایی، بهره گیری از فناوری، تولید دانش بنیان و… اشاره کرد. به عنوان کسی که الفبای برنامه ریزی را آموخته ام و ۳۹ سال در عرصه هــای مختلف فعالیت داشته ام، بیـــان می کنم که مناطق جغرافیایی ما تماما ظرفیت و توان توسعه و استقلال اقتصادی را دارند، مهم این است که ما قدرت بسیج کنندگی این توانمندی ها را داشته باشیم.» وزیر کشور بیان کرد: «امروز ما باید به رشد هشت درصدی اقتصادی در کشور دست پیدا کنیم، چرا که با رشد چهار درصد و اضافه شدن یک میلیون بیکار در سال، نمی توان کشور را اداره کرد، برای رسیدن به رشد هشت درصدی اقتصاد باید بهره وری افزایش یابد.» رحمانی فضلی با اشاره به ضرورت استفاده استاندار از گروه مشاوران قوی، گفت: «استاندار مرکزی بایستی بهره گیری بهینه از منابع موجود، جذب سرمایه گذاری خارجی و فعال کردن بخش خصوصی را پیگیری کرده و در این عرصه نیز با روند پــرشتاب حــرکت کند، در این صورت اسـت که می توانیم رشد هشت درصدی را محقق سازیم.» وی تصریح کرد: «بایستی فضای کار برای تمام کسانی که تمایل دارند کار و خدمت گذاری کنند فراهم شود و در این مسیر به توصیه رئیس جمهور باید اعتدال را رعایت کنیم، ضمن اینکه افرادی برای مدیریت امور انتخاب شوند کــه سیاست های دولت را قبول داشته باشند وگرنه کار پیش نخواهد رفت.» رحمانی فضلی در پایان سخنانش تصریح کرد: «سید علی آقازاده، استاندار جدید مرکزی نیز که از افراد با انگیزه و با تجربه و آشنا به امور استان است، امیدواریم بتواند به بهترین نحو امور استان را اداره کند و در این مسیر از راهنمایی های نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بهره گیری شود.» در پایان نیز سیدعلی آقازاده به ایراد سخنرانی پرداخت. محورهای اصلی سخنان استاندار جدید از این قرار بود:
– اگر قدرت و ثروت را با هم داشته باشیم ولی وحدت نباشد همه منابع را هدر خواهیم داد.
– وحدت عمومی و امنیت پایدار باید در کشور و استان ایجاد شود.
– از اصلاح طلبان و اعتدالگرایان و اصولگرایان معتدل در مدیریت استفاده خواهم کرد.
– در خصوص تعامل با رسانه ها باید بگویم تعامل خوبی با رسانه های استان خواهم داشت.
– نگاه مان به مجمع مثبت است و نگاه مجمع نمایندگان استان نیز اعتدالی است. با نمایندگان ارتباط خوبی دارم بویژه آقایان کریمی و مقدسی که سال ها با آنها کار کردم. با تمام توان با مجمع نمایندگان همکاری نزدیک خواهم داشت.
– اقتصاد و معیشت مردم را باید در اولویت قرار داد و در واگذاری صنایع به بخش خصوصی باید دقت بیشتری کرد.
– رئیس جمهور از وزرا خواستند که برای حل مشکلات صنایع استان با استانداری هماهنگی بیشتری داشته باشند.
– از رهنمودهای آیت الله دری نجف آبادی استفاده خواهم کرد.
– هدفم نزدیک کردن تمام گروههای سیاسی به هم خواهد بود.
– از کارگران بابت اتفاقات اخیر عذرخواهی می کنم و پیگیر مشکلات هپکو، آذرآب و سایر صنایع خواهم بود.
-متاسفانه در انتخابات رای روحانی چیزی نبود که در شأن مردم استان باشد و روحانی نتوانست رای اول استان را بدست آورد.
بدون شک به زودی شاهد تغییرات گسترده ای در میان معاونان ومدیران خواهیم بود ولی تغییری که بسیار خوشایند بنظر می رسد و در میان سخنان روز گذشته آقازاده نهفته بود، تعامل با رسانه ها که در دو سال گذشته به کل فراموش شده بود و ارتباط خوب با نمایندگان استان در مجلس که در دوره زمانی قمی وضعیت ناخوشایندی داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.