خانه » جدیدترین » افتخارآفرینی تیم بتن دانشگاه آزاد اسلامی اراک در پانزدهمین دوره مسابقات ملی انجمن بتن ایران/رکورد زدیم

افتخارآفرینی تیم بتن دانشگاه آزاد اسلامی اراک در پانزدهمین دوره مسابقات ملی انجمن بتن ایران/رکورد زدیم

پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶   شماره ۷۰۵

چندی پیش پانزدهمین دوره مسابقات ملی انجمن بتن ایران ici در چهار گرایش با عناوین تیر سبک خمشی، بتن سبک هدفمند، بتن پرمقاومت و سازه محافظ تخم مرغ EPD با حضور ۳۱۰نفر در قالب ۹۵ تیم به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول برگزار شد.
در این مسابقات تیم بتن دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک توانست با راهنمایی مهندس ایمان میرزائی مقدم و سرپرستی حامد بهشتی نژاد و با عضویت پرستو آشفته، سبحان رباط میلی، مریم شیرشاهی و سمیرا لهراسبی به مقام اول این دوره از مسابقات دست یابد و رکورد ۴ سال این گرایش را ارتقا و بهبود بخشید. گرایش تیر سبک خمشی از سال ۱۳۹۳ به این مسابقات اضافه شده و گرایشی تقریبا جدید محسوب می شود و با گذشت هرسال چگالی بتن سبک کاهش یافته و سطح مسابقات پیچیده‌تر می شود. بتن سبک با مقاومت خمشی مطلوب قابل استفاده در ساخت و ساز شهری و باعث کاهش وزن مرده سازه می شود و همچنین عایقی مناسب برای صوت و حرارت محسوب می شود که برای کشورهای زلزله خیز مانند ایران استفاده از این نوع بتن امری ضروری به نظر می رسد اما در کشور ما به این نوع بتن توجه زیادی نمی شود!
برای آشنا شدن هر چه بیشتر با افتخار آفرینی دانشجویان اراک در این مسابقات با مهندس ایمان میرزائی مقدم و حامد بهشتی نژاد گفتگویی کردیم که در ادامه می خوانید:
ایمان میرزایی مقدم استاد راهنمای تیم بتن دانشگاه آزاد اسلامی اراک درباره این افتخار آفرینی به ما گفت: با عنایت به نام گذاری سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی ؛تولید و اشتغال، فرمایشات مقام معظم رهبری درباره شعار سال برخاسته از وجود واقعیت های جامعه و شرایط کشور است و آنچه که نیاز جامعه بوده در پیام ایشان متبلور است. در چشم انداز بیست ساله ؛ایران کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی ،علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی ،الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل. دستیابی به آرمان های بلند نظام جمهوری اسلامی ایران مستلزم تلاش همه جانبه در تمام ابعاد فرهنگی ،علمی ،اجتماعی و اقتصادی است. از این رو تدوین و اجرای برنامه های پیشرفت در بازه های زمانی معین و اختصاص منابع لازم برای تحقق اهداف این برنامه ها از لوازم ضروری احراز جایگاهی در شان ایران اسلامی است.
وی افزود: از سوی دیگر مقوله علم و فناوری از مهترین زیرساختهای پیشرفت کشور و ابزار جدی رقابت در عرصه های مختلف است. تحقق توسعه ی پایدار به عنوان یکی از اساسی ترین ملزومات بشر در عرصه حاضر به معنای توسعه ای است که احتیاجات نسل حاضر را بدون.لطمه زدن به توانایی نسل های آتی در تامین نیازهای خود برآورده سازد.
ایمان میرزایی مقدم ادامه داد: امروزه بتن از پرکاربرد ترین مصالح ساختمانی است و کیفیت و دوام بتن بطور مستقیم در کیفیت و طول عمر ساختمان ها و پروژه های بتنی نقش دارد و باتوجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در قرن اخیر علم شناخت انواع بتن و خواص آنها نیز توسعه قابل ملاحظه ای داشته و همگام شدن صنعت بتن با پیشرفت های علمی و تکنولوژی و بکار گیری دستاوردهای نوین منجر به ارتقای کیفیت، مقاومت و دوام بتن شده است به نحوی که امروزه انواع مختلف بتن با مصالح مختلف تولید و استفاده می شود و هریک خواص و کاربری مخصوص بخود را داراست و این امر در راستای اهداف توسعه پایدار موجبات پیشرفت کشور را فراهم نموده است. این موضوع وظیفه جوانان ، نخبگان و دانشگاهیان وبه عنوان سرمایه های انسانی، مهندسان و دست اندرکاران این صنعت عظیم را بیش ازپیش سنگین می کند. ضرورت دارد تا همه افراد و موسسه ها و نهاد ها در بهبود وضعیت و ارتقای کیفیت این صنعت تلاش کنند. در همین راستا هر ساله انجمن بتن ایران باهمکاری نهادهای مختلف علمی مرتبط مسابقاتی را با توجه به نیاز های مبرم صنعت ساخت و ساز کشور برگزار می نماید. این مسابقات، مسابقاتی است بسیار ارزشمند با بالاترین سطح علمی در کل کشور که نماد یک حرکت مثبت و سازنده و یکی از طرح های نمونه برای مشارکت پرشور دانشجویان می باشد.
حامد بهشتی نژاد سرپرست تیم بتن دانشگاه آزاد اراک نیز گفت: امروز کشورمان بعنوان یک کشور در حال توسعه بیش از پیش نیازمند یک گسترش ساخت و ساز و به طبع آن پیشرفت و نو آوری در صنعت های وابسته به آن می باشد.در این راستا بتن بعنوان پر مصرفترین مصالح در این صنعت مورد توجه متخصصان قرار گرفته است. امسال نیز انجمن بتن ایران در راستای رسالت خویش اقدام به برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات ملی بتن ،بزرگداشت استاد احمد حامی نموده است تا با برگزاری مسابقات کاربردی و علمی کمک شایانی به این صنعت کند.
وی افزود: انجمن بتن ایران برای افزایش سطح علمـــی و عمــلی دانشجویان و کمک به شکوفایی ایده های نو مانند سالهای گذشته تغییراتی کلی در آیین نامه ها اعمال نموده است. در این دوره از مسابقات که در استان گلستان برگزار گردید پس از پنج سال تیم بتن دانشگاه آزاد اسلامی اراک شهید امینی در بخش تیر سبک خمشی رکورد شکنی کرده و رکورد ایران را بهبود و ارتقا بخشید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.