خانه » پیشنهاد سردبیر » آخرین وضعیت کارگران هپکو در گفتگوی وقایع با رییس شورای کارگری این شرکت/کارگران خواهان تغییر سبک مدیریت شرکت هستند

آخرین وضعیت کارگران هپکو در گفتگوی وقایع با رییس شورای کارگری این شرکت/کارگران خواهان تغییر سبک مدیریت شرکت هستند

دوشنبه ۲۶ مهر ۹۵ شماره ۴۴۰

وقایع استان:
روز گذشته خبر رسید که یک بار دیگر کارگران شرکت هپکو به دلیل تاخیر در پرداخت حقوقشان قصد تجمع و اعتراض دارند. کارگران شرکت هپکو قریب به ۴ ماه است که حقوق دریافت نکرده اند و با توجه به نزدیکی سفر رییس جمهور به استان قصد دارند صدای خود را به گوش بالاترین مقام اجرایی کشور برسانند.
کارگران شرکت هپکو اراک بارها به دلیل تاخیر در پرداخت حقوقشان مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند که بلافاصله با وعده هایی از سوی مسئولان روبرو شده ولی تنها بخشی از این وعده ها انجام و مابقی بلاتکلیف مانده است. پرداخت حقوق معوقه کارگران هر بار پس از تجمعی صورت می گرفته است ولی دوباره با تاخیرهای مجدد منجر به اعتراضاتی میان کارگران گشته است.
لطیفی رییس شورای کارگری شرکت هپکو اراک همواره در چنین روزهایی با رسانه ها به گفتگو می پردازد و دغدغه های کارگران را بیان می کند ولی تاکنون آنگونه که باید شاهد ارائه راه حل اساسی از سوی مسئولین برای این دغدغه ها نبوده است. لطیفی در گفتگو با وقایع در خصوص اعتراض های اخیر کارگران هپکو گفت: متاسفانه حدود ۴ ماه حقوق کارگران به تعویق افتاده است و این موضوع باعث شده خانواده های آنان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنند.
وی افزود: در اعتراضات قبل مقرر شده بود حقوق کارگران سریعتر پرداخت شود ولی دوباره با تاخیر و به تعویق افتادن حقوق کارگران روبرو شده ایم.
رییس شورای کارگری شرکت هپکو اراک در ادامه با اشاره به وضعیت سهامدار عمده هپکو افزود: سهامدار عمده شرکت از سال ۸۶ تاکنون اقساط خود را پرداخت نکرده و با این وجود نمی تواند سهام خود را انتقال دهد، ولی به دلیل اینکه دولت در این مورد کوتاهی نموده، هم اکنون یک سهامدار سوییسی اقدام به خرید سهام نموده که خلاف قوانین است.
لطیفی بیان داشت: پس از اینکه شرکت به ۱۲ شرکت اقماری تقسیم شد وضعیت شرکت بدتر شده و بدهی های زیادی برای هپکو همراه داشت. از سویی دیگر عدم تمرکز دفاتر شرکت هم دردسرساز شده است، اینکه بخشی در تهران و بخشی در اراک باشد هزینه ها را افزایش داده و در خواست داریم که شرکت متمرکز شده و در یک جا مستقر گردد.
وی افزود: از سازمان حسابرسی درخواست نمودیم ورود پیدا کند تا بسیاری از مسائل روشن شود ولی هنوز جوابی نگرفته ایم.
لطیفی به خواسته های کارگران هم اشاره کرد و گفت: ما علاوه بر اینکه خواهان پرداخت حقوق معوقه کارگران هستیم، خواستار تغییر سبک مدیریت شرکت هم هستیم.سهام شرکت باید سریعا به دولت بازگردد و از شخص گرفته شود.
رییس شورای کارگری هپکو با اشاره به سفر رییس جمهور در هفته آتی به استان گفت: ما برای استقبال از دولت برنامه ریزی های خوبی کرده ایم که با توجه به عدم پرداخت حقوق و حل نشدن مسئله سهام شرکت، قادر به اجرای آنها نیستیم. استاندار و نمایندگان مجلس به همراه امام جمعه زحمات زیادی را متحمل شده اند ولی درخواست داریم که برای حل این مشکلات هم سریعا اقداماتی انجام دهند تا بتوانیم به نحو احسنت در استقبال از رییس جمهور همراه با کارگران مشارکت نماییم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.