خانه » پیشنهاد سردبیر » آخرین آمار تصادفات رانندگی به روایت رییس پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه استان/ساوه و شازند، حادثه‌خیز ترین نقاط استان

آخرین آمار تصادفات رانندگی به روایت رییس پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه استان/ساوه و شازند، حادثه‌خیز ترین نقاط استان

سه شنبه ۱۰ مرداد ۹۶   شماره ۶۴۳

***

وقایع استان

علی امیدی

***

نشست خبری روسای پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه استان برگزار شد. در این نشست سرهنگ امیدی و سرهنگ کهریزی به ارائه آخرین آمارهای تصادفات درون و برون شهری پرداختند. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بیان داشت:در چهار ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تصادف‌های فوتی درون شهری ۱۹درصد کاهش یافته، همچنین در سال گذشته تصادفات فوتی درون شهری ۱۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. در کل چهار سال است که میزان تصادفات درون شهری با توجه به اقدامات انجام شده از آمار سه رقمی به دو رقمی کاهش یافته است. سرهنگ امیدی با بیان اینکه بیشترین میزان تصادف مربوط به دو شهر اراک و ساوه است، افزود: بیشترین علت تصادف عدم رعایت حق تقدم و نبود توجه به جلو حین رانندگی است. بیشترین تصادف نیز مربوط به موتورها و راکبین موتورها و عابرین پیاده است.
به گزارش وقایع استان به نقل از ایسنا، سرهنگ امیدی ادامه داد: ۵۲ درصد فوتی‌های ناشی از تصادف درون شهری راکبین موتورها هستند و ۴۱ درصد مربوط به عابرین پیاده است.
رییس پلیس راهنمایی رانندگی استان مرکزی با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در اراک و دیگر شهرهای استان، افزود: معاینه فنی وسایل نقلیه برای کمک به کاهش میزان آلودگی هوا از اهمیت بالایی برخوردار است و برای این منظور بخش کنترل معاینه فنی وسایل نقلیه با جدیت پیگیری می‌شود.
رییس پلیس راهنمایی رانندگی استان مرکزی بیان کرد: در مدت چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخورد با وسایل نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی در استان ۳۷ درصد افزایش داشته است. امیدی عنوان کرد: ۶۰ دوربین فعال در استان موجود است که از این تعداد ۳۹ دوربین در مراکز شهرها نصب شده است.
رییس پلیس راه استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به اینکه از ابتدای تیرماه تاکنون تصادفات منجر به فوت در راه‌ها و محورهای برون شهری استان ۱۴ درصد کاهش یافته است افزود: بیشترین نقاط حادثه‌خیز در شهرستان های ساوه و شازند است.
سرهنگ ایرج کهریزی به وسعت ۶ هزار و ۲۶۸ کیلومتری راه‌های مواصلاتی استان مرکزی اشاره کرد و گفت: از این وسعت، ۲۰۹ کیلومتر آزاد راه معادل سه درصد راه‌های استان و ۴۲۰ کیلومتر بزرگراه معادل هفت درصد راه های استان است. وی بیان کرد: ۱۰ درصد راه‌های مواصلاتی و محورهای استان یک طرفه و ۹۰ درصد دو طرفه است. همچنین استان چهار هزار و ۴۰۸ کیلومتر معادل ۷۱ درصد راه روستایی دارد. ۷۷۰ کیلومتر معادل ۱۲ درصد راه‌های استان راه فرعی و مابقی راه اصلی است.
رییس پلیس راه استان مرکزی با بیان اینکه ۳۲ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در استان شناسایی شده است، افزود: بیشترین میزان این نقاط در شهرستان‌های شازند و ساوه است. کهریزی عنوان کرد: از ابتدای تیرماه تاکنون تصادفات جاده‌ای که منجر به فوت می‌شود ۱۴ درصد کاهش نشان می‌دهد. وی بیان کرد: بیشترین تصادفات در محورهای فرعی و روستایی اتفاق افتاده است که شامل ۴۴ درصد تصادف فوتی استان می‌شود.کهریزی با بیان اینکه ۴۹ درصد از تصادف‌های محورهای مواصلاتی از نوع واژگونی است، تصریح کرد: استان مرکزی به دلیل قرار گرفتن در کریدور غرب به شرق و شمال به جنوب و نزدیکی به استان قم استانی پرتردد است و از طرفی توقف‌گاه برای استراحت ندارد، در نتیجه رانندگانی که از استان‌های غربی و جنوبی از این استان عبور می‌کنند استراحت کافی ندارند و این یکی از عوامل بروز تصادف است. وی ادامه داد: بیشترین تصادف در آزادراه ساوه تهران و ساوه به همدان واقع می‌شود و بیشترین علت آن نبود توجه به جلوست که عامل ۶۰ درصد تصادفات را شامل می‌شود و انحراف و تجاوز به چپ نیز ۱۳ درصد علت تصادفات در محورهای استان است. وی با بیان اینکه در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چهار درصدی تصادف فوتی در محورهای برون شهری استان به ثبت رسیده است، افزود: اقدامات فرهنگی موثر و گسترده‌ای برای کاهش تصادفات صورت گرفته است.
کهریزی عنوان کرد: ۲۶ دوربین ثبت تخلفات در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد که از این تعداد، هشت دوربین در محور آزادراه همدان ساوه، ۱۱ دوربین در محور آزاد راه ساوه به تهران، پنج دوربین در محور اراک به بروجرد و دو دستگاه نیز در محور اراک سلفچگان نصب شده است.
رییس پلیس راه استان مرکزی ادامه داد: ۶۲ دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد. به طور میانگین روزانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی استان تردد دارند. در کشور نرخ میانگین تردد وسایل نقلیه در راه‌های ارتباطی برون شهری ۱۷ درصد و این نرخ در استان مرکزی ۲۷ درصد است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.