خانه » پیشنهاد سردبیر » گفتگو با سرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان/ «پریسا عرب» مسیر اشتباه را انتخاب کرد

گفتگو با سرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان/ «پریسا عرب» مسیر اشتباه را انتخاب کرد

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶   شماره ۷۰۴

بخش دوم

***

وقایع استان

یاسر هویدی

***

بخش نخست مصاحبه با سرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی روز دوشنبه منتشر شد. در ادامه بخش دوم و پایانی مصاحبه را خواهید خواند:
 آقای کهریزی! صحبت های ما تا آنجا پیش رفت که از وضعیت کنونی ورزش قهرمانی در استان مرکزی گفتیم.
بله همانطور که عرض کردم شرایط مناسب و بهینه در ورزش قهرمانی استان حاکم می باشد که تمامی مسئولین و مدیران و خصوصا مدیریت ارشد اداره کل ورزش و جوانان استان عزمی راسخ دارند که شرایط ورزش قهرمانی در استان مرکزی روز به روز بهتر و بهتر شود متاسفانه بخاطر شرایط پیش آمده برای باشگاه شهرداری فرصت حضور در سطح اول چندین رشته را از دست دادیم برای مثال بسکتبال پر آوازه شهرداری دیگر وجود ندارد و بایستی در لیگ یک بازی کنیم همچنین در والیبال هم بجای سوپر لیگ بایستی در لیگ یک به مصاف حریفان برویم خوب اینها همه باعث رخوت و دلزدگی هم نزد شهروندان و هم نزد مسئولین ورزش استــان می گردد. ضرب المثـــلی هست که می گوید عیبش گفتی هنرش نیز بگو ولی با تمام تفاصیل الان تقریبا تمامی هیات های ورزش استان دارای رتبه و عنوان هستند برای مثال در جودو هم در بانوان و هم در آقایان به کسب مقام نائل آمدیم در تیر و کمان نماینده استان به ۸ نفر برتر جهان صعود کرد همچنین در اسکواش هاکی و سپک تاکرا حرف های بسیاری برای گفتن داریم، در دو و میدانی ورزشکار خوب استان مرکزی هم اکنون در کنار احسان حدادی قهرمان پر آوازه آسیا و کشورمان در حال تمرین می باشد و خود را برای مسابقات آسیایی مالزی آماده می نماید پس در کنار ضعف های موجود که انصافا بخش اعظم آن خودخواسته نبود در اکثر رشته های ورزشی در سطح کشور ورزشکارانی رتبه دار در اختیار داریم.
بایستی عنوان کنم در حوزه امور عمرانی و زیر ساخت های مورد استفاده و مورد نیاز ورزش در استان مرکزی با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم . برای امور عمرانی و توسعه زیرساخت های موجود با کمبود اعتبارات بصورت جدی در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم یک مثال ساده برای شما بزنم ورزش دو و میدانی برای اینکه ما خروجی بهینه در حوزه ورزش قهرمانی از آن داشته باشیم نیاز به پیست استاندارد و تخصصی دارد که در حال حاضر تمامی استانهای کشور حداقل یک پیست استاندارد دارند و در حال تکمیل کردن پیست های دوم و سوم خود هستند ولی جای بسی تاسف است که در استان مرکزی ما از این اصل بنیادی در ورزش دو و میدانی و نیاز اولیه آن محروم هستیم و پیست تخصصی در استان مرکزی وجود ندارد خوب چگونه ما به توسعه و پیشرفت در ورزش قهرمانی باید امیدوار باشیم. همینطور در والیبال نیاز به سالن تخصصی داریم که در این رشته تیم های استان و شهرستان اراک بتوانند برنامه های تمرینی و مسابقات خود را بخوبی دنبال کنند در ژیمناستیک و شنا هم همانند دوومیدانی مشکلات عمیق ساختاری داریم که واقعا بسیار سخت هست که بتوانیم به حد بالای ورزش قهرمانی فکر کنیم و تا زمانی که زیر ساخت های مناسب و قابل قبولی ما برای توسعه ورزش نداشته باشیم بسیار کار سخت خواهد بود البته باید عنوان نمایم که در ژیمناستیک با مشکلات ساختاری کمتری مواجه هستیم و شرایط بهتر است.
 از برنامه های آینده حوزه تحت نظارت خودتان بگوئید.
با توجه به اینکه شش ماه اول امسال بحث انتخابات ریاست جمهوری را داشتیم و به تبع آن انتخاب هیات وزیران هم رخ داد بیشتر برنامه های حوزه روابط عمومی اداره ورزش و جوانان استان حول محور آموزش و در شش ماه دوم برنامه ریزی شده است. در نظر داریم کلاس های آموزشی بسیار مفید و ارزشمندی را برای همکاران روابط عمومی شهرستـان ها و هیات ها و ثمن ها برگزار کنیم که از مهمترین آنها بایستی به آموزش عکاسی و خبرناکاری و همچنین آموزش خبرنویسی اشاره کنم و همچنین یک کلاس آشنایی پیشرفته با محیط مجازی در نظر داریم که برگزار نماییم و همانطور که میدانید تا چندسال آینده تلفن همراه به عنوان مهم ترین ابزار رسانه ای هر فرد محسوب می گردد و بایستی همه همکاران در حوزه روابط عمومی در فضای مجازی با تسلط هر چه بیشتر امور رسانه را دنبال نمایند. شما ببینید خبرنگاران بزرگ دنیا برای سفر به کشور های دیگر و مسابقات بین المللی فقط و فقط گوشی تلفن همراه خود را به همراه می برند و در لحظه عکس و فیلم و گزارش را تهیه و به خبرگزاری های مطبوعه خود ارسال می کنند.و به همین دلیل در حوزه فضای مجازی بایستی خود را تقویت نماییم و تهدیدها را به نقطه قوت تبدیل نماییم. یکی از مشکلات دیگر در استان مرکزی و سطح کشور نبود ساعت مشخص برای ورزش در خانواده ها هست که در سبد زمانی خانواده ها در روز ورزش جایی ندارد و از یک خانواده ۵ نفری شاید دو نفر مرتب ورزش نمایند و برنامه داریم در حوزه روابط عمومی فرهنگ ورزش کردن و رویکرد ورزش همگانی را خصوصا در زمینه سلامتی برای خانواده ها ایجاد کنیم و ورزش را با اموزش های علمی و فرهنگی و اطلاع رسانی های لازم در حوزه روابط عمومی به صورت یک رکن برای خانواده ها جا بی اندازیم و این فرهنگ را برای شهروندان به وجود آوریم که با ورزش می توان بسیاری از مشکلات و نارسایی های قلبی و وزنی را برطرف نماییم

 رویکرد شما در مواجه و تعامل بــا رسانه های استان چگونه است؟
در خصوص سوال مطرح شده بایستی عنوان کنم که من از زمانی که حوزه روابط عمومی اداره کل را تحویل گرفته ام روزانه ۲۰ یا ۳۰ خبرنگار با من و اداره روابط عمومی در ارتباط مستقیم هستند و در مجموع نزدیک به ۸۵ خبرنگار رسمی در تمامی زمینه ها اعـم از روزنامه ها و سایت ها و صدا و سیما روزانه با اداره روابط عمومی در ارتباط هستند و نظر من این هست که تمامی وقایع ورزشی استان و پیشــرفت های ورزشکاران مان را همانطور که هست و به صورت شفاف منعکس می گردد. و همانطور که عنوان کردم دیگر اینکه من به شخصه علاقه دارم ورزش و رویداد ها و معرفی وقایع ورزشی همانگونه که هست به اطلاع رسانده شوند. همینطور حدود ۶۵ روزنامه، هفته نامه و گاهنامه با روابط عمومی در ارتباط هستند و در حال پیگیری و انعکاس اخبار ورزش استان هستیم. نقاط ضعفی که در حوزه رسانه داریم این است که بیشتر کار خبر رسانی انجام می شود و کمتر به تحلیل و تفسیر رویدادها پرداخته می شود. برای مثال خبرنگاری داشتیم که در تمامی کلاس های ما شرکت کرده بود فقط برای اینکه بتواند گزارش فنی دقیقی از مسابقات آن حوزه ورزشی داشته باشد و یا گاهی خبرها به شکل صحیح اطلاع رسانی نمی شود مثلا در خصوص پریساعرب بانوی قهرمان استان ما که در حال حاضر در تهران ساکن هستند هم رسانه ها حاشیه هایی ایجاد کردند که باید بگویم خانم عرب مستقیم برای رکورد زنی ملی به فدراسیون مراجعه کرده بودند و آنچه در خبرها منعکس شده بود صحیح نبود. اینکه فدراسیون مانع پیشرفت ورزشکار استان شده است صحت ندارد، اصل موضوع این است که مسیری را که بانوی دونده استان انتخاب کرده بود نادرست بود و همین مورد دست آویز تولید خبرهای نادرست شده بود. یکی دیگر از برنامه های من این است که ارتباط با خانه مطبوعات استان را به مراتب قوی تر کنم و ارتباط و تعامل خوبی با خانه مطبوعات و اداره کل ورزش و جوانان استان برقرار کنم و در همین وضعیتی که استان ما به بعنوان نیمه برخوردار محسوب می گردد بتوانیم انعکاس مناسبی از سخت افزارها و زیرساخت های موجود در ورزش داشته باشیم و در صورت تعامل با خبرنگاران می توانیم نقاط ضعف خود را بهتر و بهتر شناسایی نماییم . جا دارد در همین جا اعلام کنم هر خبرنگاری که طرح و پیشنهادی برای پیشرفت ورزش استان دارد اداره کل با تمام وجود از این طرح ها استقبال می کند.در حوزه پژوهش هم بایستی اعلام کنم در این زمینه از دانشجـــویان و دانشگاهیـــان می توانیم استفاده و در زمینه ورزش و حوزه اطلاع رسانی قصد داریم که از پتانسیل حوزه دانشگاه و دانشجویان استفاده نماییم. در شش ماه دوم تفاهم نـــامه ای با جهاد دانشگاهی داشته ایم در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی در تمامی حوزه های ورزش ، رسانه و آسیب های ورزشی برنامه داشته باشیم. در پایان از تمامی اصحاب رسانه و خبر تقاضا دارم برای رشد و کمک به توسعه ورزش استان قدم به پیش بگذارند و دست دوستی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی را بفشارند تا بیش از این شاهد روزهای خوب ورزش استان باشیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.