خانه » پیشنهاد سردبیر » کوت آبادی سرمربی تیم فوتسال «پیام ولیعصر»/ ارتقای ورزش استان در گرو حمایت مسئولین

کوت آبادی سرمربی تیم فوتسال «پیام ولیعصر»/ ارتقای ورزش استان در گرو حمایت مسئولین

یکشنبه ۱۳ تیر ۹۵   شماره ۳۵۹

توجه به ورزش همگانی و حرفه‌ای در استان مرکزی با توجه به کمبود امکانات تفریحی،می‌تواند سلامت روحی جوانان وعلاقمندان به ورزش را در پی داشته باشد. در سالهای اخیر ورزشهای گروهی استان از قبیل بسکتبال و والیبال در سطح اول مسابقات کشوری موفق عمل کرده‌اند و هندبال اراک نیز سال‌ها در لیگ برتر هندبال فعالیت مستمری داشته است، اما در ورزش‌های پرطرفدار فوتبال و فوتسال موفقیت‌های چشم‌گیری حاصل نشده است. وقتی از فوتسال استان صحبت می‌شود تیم فوتسال شن‌سای ساوه تداعی می‌شود که سال‌ها موفق عمل کرد اما پس از سالها فعالیت موفق، از لیگ برتر سقوط کرد. یکی از تیم‌هایی که در رشته فوتسال استان فعالیت می‌کند، تیم فوتسال پیام ولیعصر اراک است که هدایت آن را موسی کوت‌آبادی بر عهده دارد. کوت‌آبادی متولد سال۱۳۵۷است و ورزش خود را از تیم فوتبال جوانان راه‌آهن آغاز کرده است و هم‌اکنون سرمربی تیم فوتسال پیام ولیعصر است. کوت‌آبادی در مورد آغاز فعالیت پیام ولیعصر به خبرنگار وقایع استان گفت: این تیم از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده است و بنیان و ریشه این تیم به شهرک ولیعصر بازمی‌گردد. این تیم در سال‌های ۸۵ و۸۶ قهرمان جام رمضان استان شده است و از سال ۸۷ وارد رقابت‌های کشوری شده است و تاکنون در رقابت‌های کشوری مشغول فعالیت است. تیم امید پیام ولیعصر در سال ۹۰ قهرمان امیدهای کشور شده و به لیگ برتر صعود کرده است. این تیم یک سال در لیگ برتر فعالیت داشت اما به دلیل مشکلات مالی نتوانست در این رقابت‌ها بماند و امتیاز این تیم به یکی از تیم‌های استان تهران واگذار شد. سپس چارچوب اصلی تیم حفظ شده و با اضافه شدن بازیکنان با تجربه دیگر در مسابقات زیرگروه بزرگسالان به کار خود ادامه دادیم. امسال در سال ۹۵ پنجمین سالی است که در مسابقات زیر گروه بزرگسالان شرکت می‌کنیم. خوشبختانه امسال به دلیل همدلی و انسجام تیمی و با اتکا به تجربه سال‌های گذشته به جمع هشت تیم زیرگروه دسته دوم مسابقات کشوری صعود کرده‌ایم. ادامه مسابقات در گروه یک، با حضور پیام ولیعصر بعد از ماه مبارک رمضان از بیست و سوم تا بیست و پنجم با حضور تیم‌های بهبهان، ایلام و کرمان به میزبانی اراک در سالن آلومینیوم‌سازی برگزار خواهد شد که دو تیم اول این مسابقات به مسابقات لیگ دو کشور راه خواهند یافت که مسابقات آن از اواخر سال جاری آغاز خواهد شد.

کوت آبادی در رابطه با ارتقای ورزش استان در سطح کشوری گفت: هم‌اکنون کاری که شهرداری در ورزش استان انجام می‌دهد بسیار خوب است و اگر به همین شکل ادامه پیدا کند و حمایت مسئولین ورزش استان را نیز داشته باشیم می‌توان آینده‌ی خوبی برای ورزش استان متصور شد. به‌گونه‌ای که هم‌اکنون حضور تیم والیبال شهرداری در لیگ برتر می‌تواند الگو و انگیزه‌ای برای سایر ورزش‌ها باشد.
کوت‌آبادی در خصوص عدم حضور تیم‌های فوتسال و فوتبال استان در رقابت‌های لیگ برتر افزود: در سالهای گذشته لیگ های استان دسته بندی بود و لیگ برتر ،لیگ دو ولیگ یک در سطح استان برگزار می‌شد، در صورتیکه هم اکنون از این مسابقات استقبالی نمی‌شود. شرکت ها و کارخانه‌هایی که می‌توانند تیم‌داری کنند و از زیرساخت‌های مناسبی نیز برخوردار هستند کنار کشیده‌اند ولی تیم‌هایی از قبیل پیام ولیعصر با حداقل امکانات و مشکلات مالی بسیار در این رشته فعالیت می‌کنند و به نظر من شاید مسئولین تیم‌ها به دلیل ترس از برکناری به دلیل عدم تخصص کافی در سطح لیگ برتر علاقه‌ای به حضور باشگاه‌ها در سطح اول کشور ندارند. همان‌طور که تیم فوتبال آلومینیوم در سال ۸۶ با هدایت جواد زرینجه با وجود کسب نتایج خوب در ابتدای مسابقات در پایان کار با مشکلات فراوانی روبرو گردید ودر پلی‌آف لیگ برتر به مس کرمان باخت. اراک از لحاظ امکانات سخت‌افزاری و استعداد بازیکنان در سطح مطلوبی به سر می‌برد اما به دلیل مشکلات یاد شده موفقیتی در رشته‌های فوتبال و فوتسال حاصل نشده است همت مسئولین را می‌طلبد تا کمک کنند و کار را به کاردان این رشته‌ها واگذار کنند تا به موفقیت برسیم.
سرمربی پیام ولیعصر در مورد تیم‌های پایه این باشگاه گفت: تیم امید پیام ولیعصر در مرداد ماه عازم مسابقات زیر گروه کشوری خواهد شد. تیم اتحاد اراک نیز در رده نوجوانان فعالیت می‌کند که ما بیشتر از بازیکنان این تیم در رده امید پیام ولیعصر استفاده می‌کنیم. در سطح کشوری نیز به دلیل مسائل مالی کمتر به تیم‌های پایه توجه شده است.
تیم ملی فوتسال کشورمان در سال‌های اخیر با افت و خیز فراوانی مواجه گردیده است، کوت آبادی در این مورد افزود: در سطح تیم ملی نیز مسائل حاشیه‌ای وجود دارد و کسانی که می‌توانستند به تیم ملی کمک کنند از تیم کنار کذاشته شدند. به عنوان مثال برکناری آقای شمس لطمه بزرگی به ساختار تیم ملی وارد کرد و ما چند سال به تیم های تایلند و ازبکستان و ژاپن باختیم. از مربیان خارجی استفاده کردیم، در صورتیکه در ایران مربیان بزرگی در ورزش فوتسال وجود دارند، اما هم‌اکنون با تغییر سرمربی اوضاع تیم ملی بهبود پیدا کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.