خانه » اخبار » کرونا و کودکان کار

کرونا و کودکان کار

کودکان کار و خیابانی شهرستان اراک برای پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری کرونا به حال خود رهاشده‌اند

خبرنگار وقایع استان در گزارش میدانی که در شهرستان اراک به‌منظور اقدامات بهزیستی استان برای پیشگیری از مبتلا شدن کودکان کار و خیابانی از مبتلا شدن به بیماری کرونا انجام داد، متوجه شد بسیاری از کودکان بدون ماسک و دستکش در حال کسب درآمد هستند، طی تماسی که خبرنگار با خط اورژانس اجتماعی برای ارائه گزارش انجام داد، فرد پاسخگو بابیان اینکه همه این کودکان در مراکز کودکان کار و خیابانی این شهرستان پرونده دارند، گفت: گزارش به مراکز فوق جهت اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وقایع استان برای پی‌جویی این موضوع امروز صبح، ۵ اسفندماه با زهرا امینی، مدیرکل بهزیستی استان تماس گرفت، وی بابیان اینکه جای هیچ نگرانی در این رابطه نیست، گفت: کودکان کار و خیابانی توسط دو مرکز زیر نظر بهزیستی استان تحت پوشش خدمات حمایتی لازم هستند و علاوه بر آن سازمان بهزیستی کشور اعتباری را برای خرید ماسک و لوازم پیشگیری از مبتلا شدن به این بیماری به‌حساب این مراکز واریز کرده است، و این مراکز باید ماسک و لوازم پیشگیری را در اختیار این کودکان قرار دهند.

وی ادامه داد: اورژانس اجتماعی به‌محض اینکه کودک کار و خیابانی را در سطح شهر بدون ماسک و دستکش مشاهده کند، وی را به داخل اورژانس آورده و پیگیری‌های لازم را برای استفاده از این لوازم انجام خواهد داد.

خبرنگار وقایع استان باوجوداینکه قبل تماس از امینی پرسیده بود که فرصت مصاحبه دارد و وی پاسخ مثبت داد، زمانی که می‌خواست از این مدیرکل اقدامات این دستگاه برای حمایت از مددجویان خود جهت پیشگیری این بیماری را جویا شود، با پاسخ من جلسه دارم و دیگر پاسخ نمی‌دهم مواجه شد و مدیرکل بهزیستی با قطع گوشی همراه خود به این مصاحبه خاتمه داد.

وقایع استان روزهای گذشته با پیگیری و صحبت‌هایی که با برخی کودکان کار و حتی خانواده‌های آن انجام داد، متوجه شد نه‌تنها ماسک و لوازم پیشگیری در اختیار آن‌ها قرار نگرفته است بلکه حمایت‌های اندکی که از طرف این مراکز و بهزیستی استان می‌شده ،قطع‌شده است.

به همین منظور خبرنگار این روزنامه موضوع را از فیروزه علیمحمدی، مدیر مرکز آرامش کودکان آفتاب که یکی از دو مرکز تحت پوشش بهزیستی استان جهت حمایت از کودکان کار است، جویا شد وی بابیان اینکه بهزیستی استان کودکان کار و خیابانی را به حال خود رها کرده است، گفت: اینکه عنوان می‌شود اعتباری از سوی سازمان بهزیستی کشور به مراکز کودکان کار واریزشده است، صحت ندارد و حتی این مرکز از سال‌های گذشته درگرفتن اعتبارات خود مشکل دارد و بهزیستی بسیار دیر و یا حتی واریز نمی‌کند.

وی ادامه داد: به‌عنوان کسی که متولی حمایت از کودکان کار و خیابانی این شهرستان هستم دردناک است که به دلیل عدم‌حمایت‌های بهزیستی استان نمی‌توانم به این کودکان و خانواده‌ای آنان هیچ‌گونه خدماتی ارائه دهم و بنده هم شاهد هستم این کودکان بدون هیچ ماسک و لوازم پیشگیری و حتی با ماسک کثیف در حال کسب درآمد هستند.

مدیر مرکز آرامش کودکان آفتاب در پایان بابیان اینکه به دلیل عدم‌حمایت‌های بهزیستی استان آمار کودکان کار با شتاب بسیار بالایی رو به افزایش است، گفت: در حال حاضر این مرکز ۱۳۵ کودک کار ۶ تا ۱۸ ساله را تحت پوشش دارد ولی به دلیل عدم‌حمایت‌های بهزیستی استان خدمات حمایت‌های آنان به حداقل رسیده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.