خانه » جدیدترین » پیروزی در گرمای برزیل

پیروزی در گرمای برزیل

دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ شماره ۱۶۱۰

بررسی دیدار صنعت نفت آبادان و آلومینیوم اراک در هفته دوم لیگ خلیج فارس

مهرداد یاری: بازی کردن در هوای گرم آبادان کار بسیار دشواری است هر چند شرایط سخت برای تیم هایی که پتانسیل بالایی دارند اتفاق خوبی است چرا که به آن ها کمک می کند تا زودتر پیشرفت کنند و پخته شوند آلومینیوم نیز رفته رفته توانست در خانه حریف بازی دلخواه خودش را انجام دهد و نهایتا به هدفش که کسب سه امتیاز بازی بود نیز برسد. تیمی که در بازی گذشته در شرایط دشواری قرار گرفت و شکست خورد در این دیدار به ویژه در نیمه دوم توانست با ارائه یک بازی سریع و هوشمندانه رقیب سختکوشش را شکست دهد. آلومینیوم در این دیدار حسین پورحمیدی، وحید محمدزاده، سیدمهران موسوی، میلاد فخرالدینی، یونس اکبرپور، امیرمحمد هوشمند، محمود قائد رحمتی، امین جهان کهن، هانسل زاپاتا، والنتینو یوئل و محمدرضا آزادی را در ترکیب اولیه خود داشت و با سیستم ۴-۳-۳ به بازی می پرداخت که نحوه قرار گرفتن سه نفر خط هافبک به این صورت بود که هوشمند به عنوان هافبک دفاعی عقب تر و قاید رحمتی و جهان کهن جلوتر از او بازی می کردند یوئل وینگر سمت چپ و زاپاتا وینگر سمت راست بودند.
آلومینیوم در فصل جدید علاوه بر نفرات و سیستم بازی، تغییراتی نیز در چگونگی بازی کردن داشته است به این شکل که تیم سعی می کند به نسبت گذشته با صبر و حوصله بیشتری بازی کرده و توپ را بــا دادن پاس های بیشتر، گردش توپ شناورتر و جابجایی بیشتر در زمین به گردش درآورد آلومینیوم چند بار به خوبی توانست بازیسازی را از خط دفاع شروع کرده و با انتقال توپ از طریق ارسال پاس های کوتاهِ سریع و متوالی به نزدیکی های محوطه جریمه حریف رسیده و خلق موقعیت کند که به عقیده نگارنده بهترین همکاری آنها در دقیقه ۶۲ شکل گرفت و آن ها به زیبایی توانستند خطوط دفاعی صنعت نفت را از پیش رو بردارند. آلومینیوم طی سال های اخیر از بازیکن های تکنیکی و سریع در خط حمله خود بهره برده است اما آنچه در بازی جمعه شب شاهد بودیم سرعتی بسیار بالاتر از گذشته است دو وینگر خارجی آلومینیوم قدرت حفظ توپ، دریبلینگ و انتقال توپ بالایی دارند و پشت سر آنها خط هافبک به شدت سریع، پر تلاش و جنگنده ای وجود دارد که مدام آنها را حمایت می کند در نیمه نخست تقریبا همه نبردها بر سر توپ را بازیکن های آلومینیوم بردند و اجازه ندادند خط هافبک صنعت نفت خودش را پیدا کند در بیشتر دقایق بازی در نیمه نخست می توانستید قاید رحمتی را روی زمین و در حال درد کشیدن ببینید چرا که این هافبک جنگنده در تمام مناطقی که توپ و بازیکن حریف وجود داشتند، حضور داشت. اضافه شدن فخرالدینی و اکبرپور نیز به برتری عددی و تکنیکی آلومینیوم کمک شایانی می کرد. با جدا شدن پوریا آریاکیا تصور می شد که جای خالی او همواره در زمین احساس شود اما یونس اکبرپور نشان داد توانایی های لازم برای پر کردن جای ستاره ای مثل آریاکیا را دارد او به سرعت در زمین جابجا می شود و در هیچ صحنه ای برای اضافه شدن به خط حمله یا برگشتن به خط دفاع تعللی نداشت، توپ را بیش از حد نگه نمی داشت و هماهنگ با دیگر بازیکن ها در زمین می چرخید حتی خطای منجر به گل را نیز با سرعت عملی که داشت توانست بگیرد.
نظم و سرعت بالایی که بازیکن های آلومینیوم داشتند تا آنجا جلب توجه می کرد که در اواخر نیمه دوم گزارشگر آبادانی بازی نیز به هماهنگی بیشتر آنها نسبت به رقیب آبادنی شان اشاره ای داشت. این آمادگی بالا باعث شد بیشتر دقایق بازی این آلومینیوم باشد که کنترل همه چیز را در دست دارد و راحت بازی می کند. از طرفی بازیکن های آلومینیوم از نظر فردی نیز از مهارت خوبی برخوردار هستند در ترکیب فعلی آلومینیوم هر بازیکن در پست تخصصی خودش به خوبی وظایفش را انجام می دهد و نفرات جدید نیز به خوبی توجیح شده اند. مهران موسوی در کنار محمدزاده به هماهنگی خوبی دست پیدا کرده اند و روی هوا برتری قابل توجهی دارند هر چند موسوی در فولاد نیز بازی های خوبی انجام می داد و اساسا مدافع خوبی است البته او باید با فخرالدینی به هماهنگی بیشتری برسد چرا که فخرالدینی مدام به حملات اضافه می شود و بر می گردد به همین خاطر فضای بین او و موسوی اگر مدیریت نشود می تواند به نقطه ضعف تیم تبدیل شود در بازی مقابل صنعت نفت نیز چند بار در این فضا برای مهاجمین حریف موقعیت هایی به وجود آمد اما خوشبختانه هیچ‌کدام به گل ختم نشد. با این حال مسیر پیشرفت آلومینیوم همچنان ادامه دارد و با بازگشت مصدومین و آماده شدن بازیکن های مهمی مثل مصطفی احمدی، اسماعیل شریفات و میثم نقی زاده شاهد یک اسکواد عمیق تر و قوی تر خواهیم بود و کادر فنی برای اجرای تاکتیک های خود دست بازتری خواهد داشت.
آلومینیوم در این دیدار تقریبا از همه نظر برتری قابل توجهی نسبت به حریف خود داشت اما رفته رفته با مایل شدن بازیکن های تیم به سمت وقت تلفی، در بازی تیم ضعف هایی پیدا شد بازیکن های آلومینیوم باید توجیه شوند که این تیم نباید با تکیه بر رفتارهایی غیر ورزشی آن هم به شکل ناشیانه تصویر خوب خودش را خدشه دار کند آلومینیوم نیازی نداشت که به شکل سنتی وقت بازی را نگه دارد آن هم وقتی که بازیکن های حریف از دنبال کردن توپ و باز پسگیری توپ عاجز بودند.
هر بار که آلومینیوم اراده می کرد توپ را در زمین بچرخاند تا پشت محوطه حریف آن را انتقال می داد از طرفی بازیکن جوانی مثل احسان حسینی که به او چند دقیقه فرصت رسیده که توانایی های خودش را اثبات کند نباید آنقدر ناشیانه عمل کند که در عرض چند ثانیه کارت زرد اول و دوم را گرفته و اخراج شود و تیمش را در شرایطی سخت قرار دهد!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.