خانه » جدیدترین » پرستو مختار؛روایتگر زندگی های پرتلاطم

پرستو مختار؛روایتگر زندگی های پرتلاطم

چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱   شماره ۱۵۹۷

پرستو مختار دانش آموخته علوم اجتماعی و جامعه شناسی، پژوهشگر و فعال فرهنگی و اجتماعی است. وی متولد سال ۱۳۵۷ از هنرمندان فعال شهرستان خمین می باشد. از این هنرمند تا کنون سه اثر داستانی بلند به نام های زندگی آرام، ریحانه و دختر مهتاب به چاپ رسیده است.
موضوع داستان «زندگی آرام» که در سال ۱۳۹۳ به چاپ رسیده است پیرامون مسائل اجتماعی خانوادگی می گردد. این اثر در یازدهمین جشنواره «معرفی و انتخاب آثار برتر مکتوب» در زمینه مبارزه با مواد مخدر که از سوی دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در تاریخ اسفندماه ۱۳۹۳ برگزار شده بود، حائز رتبه برتر کشوری شده است.
«دختر مهتاب» در واقع جلد دوم «زندگی آرام» است که در سال ۱۳۹۸ به چاپ رسیده است و طی برنامه ای در دانشگاه پیام نور خمین از آن رونمایی شد.
کتاب «ریحانه» که سومین اثر این هنرمند جوان بــه شمار می رود در سال ۱۳۹۶ توسط اداره کل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان مرکزی رونمایی و در سال ۱۳۹۷ برگزیده جشنواره بین المللی «سرخ نگاران» و نخستین «جایزه کتاب سال آثار دفاع مقدس» شد.
پرستو مختار تاکنون همچنین رتبه برتر کشوری از جشنواره سراسری «نفس» برای داستان کوتاه «فدایی آرزو»، رتبه برتر از جشنواره «منطقه‌ای آفتاب» برای داستان کوتاه «خارج از گود»، برگزیده جشنواره «استانی یوسف» برای داستان کوتاه «خمیر عروسی»، برگزیده جشنواره «استانی محمد رسول الله» برای داستان کوتاه «صلوات» و ده ها رتبه برتر کشوری و منطقه‌ای و استانی دیگر در کارنامه درخشان خود دارد.
وی علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی به فعالیت‌های هنری چون نقاشی و عکاسی هم علاقه‌مند است که ماحصل آن یک نمایشگاه نقاشی انفرادی و شرکت در دو نمایشگاه جمعی بوده است.
مختار هم اکنون در حال تدریس ادبیات داستانی به هنرجویان علاقمند به نویسندگی در شهرستان خمین است و علاوه بر آموزش فنون نوشتاری به ترویج فرهنگ کتابخوانی و راه و روش صحیح زندگی سالم به هنرجویان خود مشغــول می باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.