خانه » پیشنهاد سردبیر » پا طلایی ها

پا طلایی ها

یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ شماره ۱۰۶۲

ورزش استان با درخشش تیم فوتبال «خوشه طلایی» ساوه و صعود به لیگ یک کشور، سال جدید را امیدوار کننده آغاز کرد

پا طلایی ها

یاسر هویدی

سال ۹۷ با تمام فراز و نشیب هایش برای ورزش استان مرکزی به پایان رسید، سالی که با تمام تلخی ها و شیرینی هایش سعی کردیم تمامی اتفاقات و رخدادهای ورزشی را از نظر دور نگاه نداریم و نگاه تک محوری فوتبال پسند را از خط مشی سرویس ورزشی خارج نموده و تلاش کردیم تمامی رشته ها را پوشش دهیم. اتفاق خوشایندی که در سال ۹۷ افتاد رویکرد و توجه بسیار بیشتر به ورزش بانوان بود که این روند در سال ۹۸ با جدیت بیشتری ادامه خواهد یافت. در سال گذشته در زمینه های کلان ورزش و تربیت بدنی نقدهای بسیاری را بر مدیریت کلان استان داشتیم و این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت، در مطلب امروز بعنوان طلیعه شروع بکار همزمان با شماره اول وقایع استان در سال ۹۸ به بررسی رخدادهای ورزشی استان در ایام تعطیلات نوروز می پردازیم.

کار بزرگ خوشه طلایی ساوه
تیم فوتبال خوشه طلایی ساوه توانست مزد مدیریت و برنامه ریزی درست و دقیق خود را گرفته و با پیروزی در دیدار خانگی خود مقابل شهرداری بم دو هفته زودتر از پایان رقابت های فوتبال دسته دوم کشور به مسابقات لیگ دسته اول جام آزادگان صعود کند. این صعود افتخار آمیز و عملکرد فوق العاده تیم خوشه طلایی ساوه بعنوان تیمی که از سوی بخش خصوصی روانه مسابقات شده است درس های بسیاری را خصوصا برای فوتبال اراک بهمراه دارد. این تیم نشان داد ثمره مدیریت سالم و شایسته پروری چیزی جز موفقیت نیست، موفقیت نماینده ساوه بیانگر این بود که می توان با یک مدیریت صحیح و با کمترین هزینه ها به موفقیت رسید، کاری که در فوتبال اراک ۲۰ سال است از انجام آن عاجز هستیم و همه شهرستان ها طی این دو دهه یکبار حداقل رنگ لیگ برتر را به خود دیدند جز اراک. صعود خوشه طلایی ساوه به لیگ دسته اول با تمام حلاوتی که برای اهالی فوتبال و رسانه داشت برای اهالی فوتبال اراک دردی را به درازای بیست سال زنده کرد که چه سرمایه هنگفتی طی این سال های متمادی از کف این شهر رفته و در سایه مدیریت غلط به هیچ جایی نرسیده ایم. ساوه ای ها درس مدیریت فوتبال را بخوبی به اراکی ها آموختند و نشان دادند اگر سلامت کاری با برنامه ریزی همراه شود مسیر به موفقیت ختم خواهد شد. ساوه ای ها همه چیزشان به هم می آمد از مدیریت سالم و کار درست و یکپارچه گرفته تا هزینه کرد بجای بودجه ای که برای این تیم در نظر گرفته بودند. از اعتماد به محسن عاشوری که در سال نخست حضورش در ساوه نتوانسته بود گام های آخر را محکم بردارد و در اولین سال ناکام بود گرفته تا حمایت همه جانبه مدیریت باشگاه از عملکرد کادر فنی و بازیکنان و قراردادهای مالی شفاف باعث شد ساوه یک گام بزرگ در ورزش بردارد. هرچه اراک طی بیست سال برای صعود یک تیم به دسته بالاتر علیل و ناتوان بود ساوه ای ها نشان دادند می توانند با ادامه روند مثبت خود در مدت زمان بسیار کمی به لیگ برتر صعود کنند، وقایع استان ضمن شادباش به ورزش ساوه بابت این موفقیت بزرگ حمایت خود را از این تیم خوب اعلام داشته و با نگاه دقیق تر و حمایتی بیشتر در مسابقات فصل بعد لیگ دسته اول در کنار این تیم خواهد بود.

مدیریت واحد عامل صعود خوشه به لیگ یک بود
محمدرضا غفاری رییس هیات فوتبال استان مرکزی در گفتگو با وقایع استان با اشاره به صعود تیم خوشه طلایی ساوه به لیگ یک فوتبال کشور بیان داشت: مدیریت یکپارچه و واحد در تیم خوشه طلایی به هدایت حسین پرویزی(مدیرعامل باشگاه) عامل صعود این تیم بود. وی افزود: ورزشگاه ساوه استانداردهای لازم برای برگزاری بازی در لیگ یک را ندارد که باید با توجه به علاقه مسئولان و مردم ساوه و استان نسبت به رفع ایرادات آن هر چه سریعتر اقدام تا این ورزشگاه با آغاز فصل جدید لیگ یک به نحو شایسته بازسازی شود.
غفاری در پایان با تبریک به کادر فنی و اعضای تیم خوشه و همچنین مردم ساوه که در سال نو توانستند شاهد صعود تیم شان به لیگ یک باشند، تاکید کرد: حمایت های هواداران از تیم خوشه طلایی به مدیریت درخشان حسین پرویزی نوید بخش موفقیت های بیشتر برای این تیم خواهد بود

آلومینیوم همچنان پر امید برای شکست طلسم ۲۰ ساله
رویاهای آلومینیوم برای صعود با غلبه بر مس رفسنجان همچنان تداوم یافته و این تیم امیدواری بسیاری را برای اراکی ها در مسیر صعود به لیگ برتر ایجاد کرده است. رقیب اراکی ها در هفته سی ام تیم خوب و سختکوش مس رفسنجان بود که با هدایت میشوی کروات نتایج خوبی را کسب کرده و اگر در این دیدار آلومینیــوم نمی توانست این رقیب سختکوش را شکست دهد می توان گفت رویای صعود تا حد زیادی از بین رفته بود. به هر حال آلومینیوم در این دیدار فوتبال بهتری را به نمایش گذاشت و در اکثر دقایق این بازی صاحب توپ و میدان بود و موقعیت های زیادی نیز از دست داد تا اینکه در دقیقه ۹۵ ایمان با صفا از روی نقطه پنالتی توانست سه امتیاز ارزشمند برای اراکی ها به همراه بیاورد. نکته بسیار مهم و امیدوار کننده در این دیدار خانگی حضور پررنگ هواداران نسبت به بازی های قبل بود که نشان داد اگر یک تیم نتایج خوبی کسب نماید هواداران اراکی همیشه پای کار هستند. هواداران آلومینیوم نود دقیقه تمام این تیم را تشویق کردند تا ضمن کسب سه امتیاز امیدهای صعود همچنان برقرار بماند.
سه بازی باقیمانده است و آلومینیوم جای کوچکترین اشتباهی ندارد، هفته آینده آلومینیوم در انزلی میهمان ملوان خواهد بود که این هفته توانست در کرمان مقابل مس این شهر که روزگاری از مدعیان صعود بود یک مساوی دشت کند، پس از آن اراکی ها یک هفته استراحت خواهند داشت و در تهران مقابل بادران بازی ماقبل آخر را انجام خواهند داد و در پایان و طی یک دیدار خانگی آلومینیوم از سرخپوشان پاکدشت پذیرایی می کنند که این دیدار برای نماینده استان بسیار حیاتی خواهد بود. خوشبختانه از سه بازی باقیمانده فقط دیدار آخر در مقابل یکی از مدعیان خواهد بود. به ضرس قاطع می توان گفت کسب سه پیروزی در بازی های باقیمانده منتج به صعود آلومینیوم خواهد شد چراکه مدعیان دیگر با هم بازی خواهند داشت.امیدواریم که در پایان این فصل مطالب آخر روزنامه را در تحلیل لیگ دسته اول بنویسیم و صعود به لیگ برتر را جشن بگیریم باور کنید ما هم از نوشتن مطلب پیرامون بازی های لیگ یک خسته شده ایم.
به هر حال در سال ۹۸ سرویس ورزشی وقایع استان همچنان نگاه امیدوار اما منتقد خود را به اتفاقات و رقابت های ورزشی خواهد داشت، بیشترو بیشتر به ورزش بانوان خواهیم پرداخت و تلاش خواهیم کرد به سایر رشته های ورزشی بیش از سال گذشته بپردازیم. آرزوی قلبی ما حضور ورزش استان در سطح اول تمامی رقابت های ورزشی کشور است، می خواهیم در هر تیم ملی در هر محدوده سنی نماینده ای از ورزش استان حضور داشته باشد و بیش از همه چیز به دنبال سالم سازی فضای ورزش استان خصوصا در بعد مدیریتی خواهیم بود. به امید روزهای به مراتب روشن تر برای ورزش استان، سال ۹۸ را کنار شما آغاز نمودیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.