خانه » جدیدترین » پایان دردسر همیشگی

پایان دردسر همیشگی

شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ شماره ۱۷۴۴

بررسی مشکلات سرویس مدارس در گفتگوی وقایع استان با رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر و سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک

فاطمه چاپاری: هر ساله با شروع سال تحصیلی مشکلات مرتبط با رفت و آمد دانش آموزان به مدارس هم آغاز می شود، در کنار تمام مشکلات پیش‌روی خانواده‌ها برای یافتن مدرسه خوب، دردسرهای ثبت‌نام در مدارس دولتی به بهانه محدوده‌بندی، شهریه مدارس دولتی و شهریه‌های گزاف مدارس غیردولتی، تهیه سرویس مدارس هم دردسرهای جدیدی برای خانواده‌ها ایجاد کرده است و به ویژه تهیه سرویس برای خانواده هایی که بیش از یک فرزند دانش آموز دارند بسیار سخت و هزینه بر خواهد بود از طرف دیگر هزینه های بنزین و استهلاک خودرو برای رانندگان به گونه ای است که جابجایی دانش آموزان با نرخ های پایین برایشان صرفه اقتصادی ندارد همین امر هر ساله مدیریت شهری را با چالش مواجه می کند، سال گذشته پیروی نکردن برخی رانندگان از قیمت‌گذاری شورای اسلامی شهر برای سرویس مدارس، زمینه‌ساز نارضایتی شهروندان شد و کار به جایی رسید که شورای شهر چاره ای جز بازنگری در قیمت ها نداشته باشد، تمامی این تجارب مدیریت شهری را متقاعد کرده تا امسال در وهله اول با افزایش ناوگان عمومی شهر در آستانه مهرماه کمی وضعیت ترافیکی را تعدیل نماید و در قیمت گذاری بررسی های کارشناسانه تری داشته باشد.

پیش بینی ۷ شرکت برای ارائه سرویس رفت و آمد دانش آموزی به مدارس
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک می گوید: جلسه ساماندهی شرکت های حمل و نقل دانش آموزی با حضور اداره آموزش و پرورش ناحیه ۱ و ۲ و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری برگزار شد که در پی آن ۷ شرکت که دارای گواهی و مجوزهای لازم بودند برای جابجایی دانش آموزان معرفی شد.
وحید میرنظامی اضافه می کند: این شرکت ها بین مدارس توزیع می شوند و خانواده ها با مراجعه به مدارس می توانند از خدمات این شرکت ها بهره مند شوند.
وی توضیح می دهد: تعرفه ها بر اساس مسافت و نوع خودرو مشخص شده که در اختیار خانواده ها قرار خواهد گرفت. قیمت های مصوب بر اساس طول مسیر برای خودرو تیبا و پراید بین ۵۳۰ تا ۶۶۰ هزار تومان، پژو بین ۶۴۰ تا ۸۴۰ هزار و برای خودرو ون بین ۴۹۰ هزار تا ۶۳۰ هزار می باشد.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان می کند: ما در قیمت گذاری از یک سو با مشکلات مالی مردم که قدرت خرید آنان را کاهش داده مواجه هستیم و از طرف دیگر نیز برخی نرخ گذاری ها برای رانندگان به صرفه نخواهد بود، همین مساله در سال گذشته باعث شد نرخ گذاری دو الی سه بار در شورا مطرح شود و نهایتا هم قیمت ها تغییر کرد اما امسال نرخ ها به گونه ای در نظر گرفته شده تا با چنین مشکلاتی روبرو نباشیم.
میرنظامی ادامه می دهد: گذشته از این، شورای شهر دستور خرید ۷۰ ون را مصوب کرده بود که خوشبختانه از این تعداد ۳۳ ون به تازگی تحویل شهرداری داده شده و در ناوگان عمومی شهر آماده خدمترسانی به دانش آموزان در سال تحصیلی جدید خواهد بود.
وی یادآور می شود: در صدد هستیم تعدادی اتوبوس هم به ناوگان عمومی شهر اضافه کنیم که این امر در کاهش ترافیک شهری و حل مشکلات مرتبط با کمبود وسیله نقلیه عمومی در سطح شهر موثر باشد.

افزایش ۳۳ دستگاه ون به ناوگان عمومی شهر در آستانه مهرماه
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک نیز از افزایش ناوگان عمومی شهر در آستانه مهرماه خبر می دهد.
محمد حسین ساده وند می گوید: با پیگیری های سرپرست شهرداری اراک، تعداد ۳۳ دستگاه ون باقی مانده از ۷۰ دستگاه ون سهمیه ای وزارت کشور که توسط مجموعه مدیریت شهری خریداری شده، تحویل شهرداری اراک شد.
وی خاطر نشان می کند: پس از انجام روند پلاک گذاری تاکسی های ون تحویلی و همچنین تعیین دستورالعمل بهره‌برداری تاکسی ها توسط وزارت کشور، ۷۰ دستگاه تاکسی ون جدید خریداری شده توسط شهرداری اراک به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ملحق می شوند.
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک اشاره می کند: واگذاری خودروهای ون که در دستور کار دولت به شهرداری‌ها است، ون دیزلی است که ۷۰ درصد یارانه آن از سوی دولت و ۳۰ درصد سهم شهرداری است. تاکسی های ون زرد و سفید رنگ با عنوان وانا و با ظرفیت جابجایی ۱۲ نفر به چرخه حمل و نقل عمومی اراک ملحق می شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.