خانه » جدیدترین » اصلاحات یا فروپاشی

اصلاحات یا فروپاشی

خلاصه کتاب «اصلاحات و فروپاشی» نوشته حسن واعظی

شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ شماره ۱۷۴۴

بخش اول
منصور حیدری: تشریح طرح بازسازی شده فروپاشی شوروی در ایران


کتاب «اصلاحات و فروپاشی» با زیر عنوان : تشریح طرح بازسازی شده فروپاشی شوروی در ایران، بقلم حسن واعظی منتشر شده توسط سروش (صدا و سیما ) در سال۱۳۷۹ با حدود ۲۰۰ صفحه شامل مقدمه (۸ صفحه) و سه فصل : فصل اول با عنوان تشریح طرح فروپاشی شوروی(۳۰ صفحه) فصل دوم با عنوان تشریح طرح بازسازی شده فروپاشی شوروی علیه ایران(۵۳ صفحه) و فصل سوم( ۱۰۳ صفحه) با عنوان اسناد و مدارک شامل مصاحبه با ۹ تن از سیاستمداران و متفکران طراز اول روسیه درباره علل فروپاشی و پیامدهای آن است. این کتاب فاقد ارجاعات و ذکر منابعی است که بطور معمول در یک کتاب سیاسی دارای گزاره های نتیجه گرفته شده، و نیز نقل قول از منابع خارجی، معمول است و لذا کتاب را به یک بولتن سیاسی اما مهم تبدیل می کند. متن ذیل خلاصه ای است از مقدمه و فصل های اول و دوم کتاب. سیدمنصور حیدری
مقدمه کتاب: طرح های نظام سلطه جهانی برای اثبات ناکارآمدی جمهوری اسلامی ایران و شکست حکومت اسلامی از طریق استراتژی مهار به دلایل متعددی علی رغم صرف هزینه های کلان و سرمایه گذاری های وسیع نتوانستند به اهداف خود دست یابند و دلایل آن عبارتست از : ۱- شکست استراتژی انزوای ایران در مقیاس منطقه ای و جهانی ۲- ناکامی آمریکا در اجرای قوانین فرامرزی داماتو ۳- ناتوانی آمریکا در جلب حمایت و همکاری کشورهای بزرگ نظیر چین، ژاپن، روسیه، اتحادیه اروپا، هند و جهان اسلام۴- موفقیت جمهوری اسلامی ایران در کشف، استخراج، تولید، بازاریابی و فروش نفت و گاز۵- خوداتکایی نسبتاٌ مطلوب متخصصان ایرانی در بحث تکنولوژی نفت و گاز ۶- شکست سیاست های تبلیغاتی آمریکا و اسراییل علیه ایران۷- عدم موفقیت آمریکا و صهیونیسم در ایجاد اجماع علیه ایران ۸- هوشیاری ملت فهیم ایران و افزایش مشارکت سیاسی آنان در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی بر خلاف فشارهای خارجی برای ایجاد نارضایتی و کاهش حضور مردم در صحنه ۹-استقامت و صبر ملت بزرگوار ایران در برابر مشکلات۱۰- ناکامی آمریکا و اسراییل در کم رنگ ساختن حاکمیت اسلام در جامعه ایران و تضعیف ایمان مردم و روحیه ایثار-فداکاری-جهاد-شهادت-ظلم ستیزی-استقلال طلبی- آزادی خواهی و نفی سلطه گری و سلطه پذیری ۱۱- درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری و هدایت امام گونه ایشان در خنثی سازی طرح ها و برنامه های سیاست مهار ۱۲- اتکاء تئوریسین های آمریکایی به اطلاعات غلط و تحلیل های خلاف واقع از اوضاع داخلی ایران و روحیات ملت ایران ۱۳- ناکامی آمریکا در تخریب چهره اسلام و جمهوری اسلامی ایران و شکست این کشور در مهار نفوذ معنوی ایران در ملتهای منطقه و جهان اسلام و ۱۴- موفقیت جمهوری اسلامی ایران در اجرای سیاست تشنج زدایی .
در آغاز دوره دوم ریاست جمهوری کلینتون در سال ۱۹۹۷ ( ۱۳۷۶) استراتژی جدیدی علیه ایران پایه گذاری شد که مبتنی بر طرح بازسازی شده فروپاشی شوروی می باشد. در این طرح نقاط قوت سیاست مهار نظیر تضعیف بنیه مالی و اقتصادی کشور، کاستن از موقعیت ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک ایران از طریق تداوم تحریم های همه جانبه اقتصادی و ممانعت از توسعه صنایع نفت و گاز و ضربه زدن به اقتصاد داخلی ایران با هدف افزایش نارضایتی های عمومی همچنان به قوت خود باقی ماند و به موازات آن سرمایه گذاری برای ایجاد پایگاه های داخلی، نفوذ در مطبوعات، مزدورسازی و افزایش بحران های داخلی و گسترش مخاصمات میان جناح های سیاسی و سوق دادن جامعه به سمت تشنج و بالا بردن تب اصلاحات و توقعات غیر منطقی و نامعقول در جامعه با هدف تضعیف پایگاه مردمی نظام و ایجاد بحران ناکارآمدی و ترویج اصلاح طلبی مخرب و اصلاحات به سبک آمریکایی برای شکست حکومت اسلامی و نفی تئوری حکومت دینی در دستور کار قرار گرفت. اهداف و استراتژی فوق الذکر دقیقاٌ براساس طرح بازسازی شده فروپاشی شوروی به مرحله اجرا درآمده است.
فصل اول : تشریح طرح فروپاشی شوروی
زمینه های خارجی فروپاشی شوروی :
۱- کشاندن شوروی به مسابقه تسلیحاتی برای سوق دادن این کشور به توسعه تک بعدی
همه صاحبنظران روسیه معتقدند که بیشتر بودجه اتحاد جماهیر شوروی طی سالها صرف مسابقه تسلیحاتی و پیشرفت در عرصه های تکنولوژی هسته ای، موشکی، فضایی و تسلیحاتی شد و دولتمردان شوروی توسعه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و صنعتی را فراموش کردند.
۲-برنامه ریزی برای کشیدن دیوار آهنین به دور اتحاد جماهیر شوروی و محاصره سیاسی- امنیتی شوروی.
۳-محاصره اقتصادی اتحاد جماهیر شوروی توسط آمریکا و غرب و اعمال تحریم های اقتصادی و صنعتی برضد این کشور با هدف تضعیف توان ملی شوروی. در نتیجه صرف هزینه های کلان در مسابقه تسلیحاتی و هدر رفتن ثروتهای عمومی و بی توجهی به سطح زندگی مردم.
۴- بحران سازی های پی در پی و کشاندن اتحاد جماهیر شوروی به جنگهای فرامرزی و تضعیف بنیه اقتصادی شوروی.
۵- برنامه ریزی حساب شده از سوی امپراطوری خبری آمریکا و غرب برای تخریب چهره اتحاد جماهیر شوروی در افکار عمومی بین المللی .
۶- پشتیبانی وسیع از مخالفان نظام حاکم بر شوروی از یک طرف و بی اعتبار ساختن نهادهای قضایی، امنیتی و انتظامی شوروی از طرف دیگر به منظور زمینه سازی برای ترویج آنارشیسم و طغیانهای اجتماعی.
۷- برنامه ریزی برای نفوذ در مقامات طراز اول شوروی با انواع روش ها.
ادامه دارد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.