خانه » جدیدترین » ویترین خیابانی

ویترین خیابانی

یکشنبه ۲۱ اردی بهشت ۱۳۹۹   شماره ۱۲۶۳

در گفتگو با محسن قاسمی از طراحان و کارشناسان تبلیغات بررسی شد؛ جایگاه های بنرهای تبلیغاتی و نقش آن در معرفی کسب و کار و خدمات

ویترین خیابانی

احسان قاسمی

در دنیای امروز استفاده از تبلیغات در معرفی کالاها و خدمات یک امر طبیعی و ضروری است و به طور مستقیم در جذب بیشتر مشتری و کسب درآمد بیشتر تاثیر دارد. تبلیغات می تواند با انواع مختلف و رسانه های مختلف انجام شود، و بسته به نوع کالاها و خدمات شیوه و مدل تبلیغاتی انتخاب می گردد.
با انتخاب یک مدل تبلیغاتی موثر شما می توانید تفاوت و ویژگی های کالاها یا خدمات خود را به مشتریان معرفی کنید و هر چه این تبلیغات هوشمندانه تر و علمی تر باشد، زمان درگیری مخاطب (که همان مشتری است) بیشتر می شود و این همان چیزی است که کارشناسان تبلیغات به دنبال آن هستند. توجه بیشتر و بیشتر به تبلیغات ارائه شده و این یعنی دیده شدن شما توسط مشتریان !
در حقیقت تبلیغات صدای شما در معرفی خدمات و کالای تولیدی شماست و هر چه این صدا رساتر باشد، شما بهتر دیده می شوید و در مکان اقتصادی بهتری قرار می گیرید. با وجود شیوه های تبلیغاتی گسترده در جامعه، استفاده از بنرها به یکی از شیوه های مرسوم و پرمخاطب تبدیل شده است و یکی از شیوه های تبلیغاتی موثر و فراگیر در جامعه پیشرفته امروز استفاده از بنر در ابعاد و اندازه های مختلف است.
ابعاد متنوع و آزاد، امکان چاپ انواع تصاویر، ضد آب بودن، مقاومت در برابر سرمای هوا و آفتاب، قابلیت انعطاف و … باعث شده تا امروزه استفاده از بنر به یک پای ثابت تبلیغات بدل شود.
چاپ بنر تبلیغاتی برای انواع مختلفی از بنرها صورت می گیرد؛ زیرا بنرها بسیار متفاوت هستند از شکل و رنگ و طراحی آن ها گرفته تا هدف از نصب آن ها و مکان های نصب که برای شان در نظر گرفته می شود.
چاپ بنر تبلیغاتی می تواند برای یک کسب و کار کوچک و یا حتی ارگان های بزرگ و معتبر ملی باشد؛ اما نقطه مشترک تمامی بنرهای تبلیغاتی این است که سعی دارند تا با استفاده از یک نماد، نشان ‌واره، شعار، یا پیامی را به مخاطب و بینندگان منتقل کنند و به رسالت خود عمل نمایند.
به منظور آشنایی بیشتر با مختصات تبلیغاتی بنر و بررسی فاکتور های تبلیغاتی این شیوه گفتگوی کوتاهی با محسن قاسمی از طراحان و کارشناسان مجرب تبلیغاتی انجام داده ایم که حاوی نکات قابل تاملی است.

دلایل محبوبیت استفاده از بنر در سال های اخیر چیست؟
اولین فاکتور امکان طراحی و چاپ در ابعاد خیلی بزرگ است که در سایر شیوه های تبلیغاتی چنین قابلیتی دیده نمی شود. مقاومت در برابر سرما و گرمای هوا، دوام رنگ ها، امکان طراحی و چاپ انواع و اقسام تصاویر در مدل سیاه و سفید و رنگی، قابلیت انعطاف پذیری و نصب در زوایای مختلف و ارزانی این تبلیغ در مقایسه با سایر شیوه های مشابه از دلایل استقبال مردم از این شیوه تبلیغاتی است.

چه مواردی را در چاپ بنر باید در نظر داشت؟
بنرها دارای ابعاد و اشکال مختلفی هستند و هر کس باید با توجه به ضرورت و نیاز خود اقدام به سفارش بنر بدهد. باید سعی کرد تا بیشترین بهره وری و سود آوری از چاپ بنر تبلیغاتی شکل بگیرد و برای همین منظور، بنر را در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد نصب می کنند تا موثر واقع گردد و به خوبی مورد توجه همه افرادی که در حال گذر هستند قرار گیرد. البته در نصب بنر باید شرایط متعددی را به لحاظ رنگ، ابعاد، درشتی فونت ها و… در نظر قرار داد. برای مثال تابلو های تبلیغاتی که قرار است در اتوبان های بین شهری نصب شوند، باید در ابعادی بسیار بزرگ باشند تا مخاطبان هنگام عبور سریع از بزرگراه، بتوانند به خوبی تبلیغات شهری را ببینند و پیام آن را دریافت کنند، بنابراین عوامل گوناگونی در چاپ بنر تبلیغاتی نقش خواهند داشت. در مجموع عواملی مانند میزان جمعیت، مدت زمان تبلیغات، میزان ترافیک و رفت و آمد در محل نصب تبلیغات، میزان سطح درآمد مردمی که در منطقه نصب تابلوهای تبلیغاتی حضور دارند، بسیار مهم هستند و باید هنگام سفارش و طراحی و نصب بنر به آنها توجه داشت.

چاپ بنر تبلیغاتی و نقش آن در سودآوری را چگونه ارزیابی می کنید؟
چاپ بنر تبلیغاتی در ارتباط مستقیم با میزان درآمد سرمایه گذاران و تولید کنندگان قرار دارد و عموما هزینه زیادی برای آن صورت می گیرد تا بهره وری و سودآوری به طرز چشمگیری افزایش یابد، اما اگر این تبلیغات به خوبی انجام نشود می تواند ضــرر هنگفتی را بــه سرمایه گذار وارد کند و حتی کاهش تولید را در پی داشته باشد؛ بنابراین در چاپ بنر تبلیغاتی باید نکات اصولی و مهم به درستی رعایت گردد تا نتیجه ای معکوس در پی نداشته باشد.

آیا انتخاب مکان مناسب برای چاپ بنر تبلیغاتی مهم است؟
برای آن که چاپ بنر تبلیغاتی سیر موفقی داشته باشد و به بهترین شکل ممکن دیده شود، مناسب ترین مکان برای نصب بنر تبلیغاتی باید انتخاب گردد. برای مثال مکان های پرتردد و پرترافیک که روزانه افراد زیادی در آن حضور دارند و رفت و آمد می کنند، می تواند بهترین گزینه باشد. بزرگترین تابلوهای تبلیغاتی در شهرهای بزرگ می تواند روزانه بیش از یک میلیون بار دیده شود و مکان هایی همچون فرودگاه ها، رستوران ها، مراکز خرید، همایش ها، سالن های کنفرانس و.. برای نصب بنرهای تبلیغاتی بسیار مناسب هستند.

نقش رنگ ها در چاپ بنر تبلیغاتی چه تاثیری در جلب توجه افراد دارد؟
استفاده از رنگ های سیاه و سفید – سفید و قرمز – زرد و مشکی – بنفش و طلایی – زرد و فیروزه ای – سورمه ای و نارنجی در کنار یکدیگر، می تواند با ایجاد کنتراست بالا، باعث شود که بنرهای تبلیغاتی بسیار جذاب به نظر برسند. تبلیغات، زمانی موثر خواهد بود که در کنار ایده خلاقانه از رنگ هایی درخشان و گرم نیز استفاده گردد تا بتواند نظر اکثریت افراد را به خود جلب نماید و فراتر از آن، در ذهن بیننده برای طولانی مدت باقی بماند.

سخن پایانی
بنر در مجموع یک شیوه مناسب و پرطرفدار در دنیای تبلیغات و هر چه نکات بیشتری در به کارگیری از شیوه مدرن به کار ببریم تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. استفاده از رنگ و طرح مناسب، به کارگیری فونت های درشت، حذف جزئیات و درج راه های ارتباطی در پایین بنر، باعث می شود که مخاطب در زمــان کوتـاهی اطلاع رسانی شود. درضمن بهتر است به جای درج تمــامی راه های ارتباطی، یک یا دو راه تماس مهم و کارآمد را با فونت درشت تر در بنر خود درج کنید تا بهتر و بیشتر در ذهن بیننده باقی بماند.
در پایان باید اشاره کرد با توجه به ضریب نفوذ بالای بنر در معرفی مشاغل و خدمات، در روزهای آغازین شروع یک کسب و کار استفاده از بنر همواره به عنوان یک راهکار علمی و منطقی مطرح است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.