خانه » پیشنهاد سردبیر » «وقایع استان» گزارش می دهد؛ برگزاری جشن عاطفه ها در اراک/ بهانه های یک لبخند زیبا

«وقایع استان» گزارش می دهد؛ برگزاری جشن عاطفه ها در اراک/ بهانه های یک لبخند زیبا

پنجشنبه۲۳ شهریور ۹۶   شماره ۶۷۹

سحر یاری: در آستانه سال تحصیلی همه در تکاپوی خرید لوازم التحریر هستند در میان تمام تنوع رنگ ها و مدلها دانش آموزان با شوق و اشتیاق به انتخاب می پردازند؛ اما در این میــان عده ای از دانش آموزان هستند که در این روزها از چنین اشتیاقی در خانه شان خبری نیست نه اینکه آن ها نخواهند بلکه نمی توانند؛ شرایط اقتصادی برای آن ها به گونه ایست که در عین دلخواهی از این لذت محروم هستند. هرچند در این ایام و ایام مشابهی مانند نزدیکی به سال نو خیرین و مردم برای کمک به این دانش آموزان اقدام کنند؛ ولی برخی ارگان های دولتی متولی کمک به نیازمندان نیز به دنبال برگزاری مراسم هایی در راستای جذب کمک های اکثریتی مردم هستند. نزدیک به ۲۳ سال است که یک جشن ملی در راستای مشارکت و همدلی مردم برای یاری به محصلین بی بضاعت و نیازمند برگزار می شود.
جشن عاطفه ها هرسال و در آستانه سال تحصیلی فرصتی است برای به نمایش گذاشتن مهربانی و انسان دوستی، این جشن همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی نیز برگزار خواهد شد.
صندوق های پر از اسکناس های سبز و آبی، کادوهایی با کاغذ رنگی های خوشرنگ روی هم در اندازه های مختلف این ها همه قرار است هدیه ای شوند بر لب دانش آموزی که منتظر است.
امســال برای این جشن یک هزار و ۸۸ پایگاه جمع آوری هدایای مردمی در استان در نظر گرفته شده است.« مهر در انتظار همدلی» شعاری است که هر انسانی را ترغیب می کند که با کمک نقدی یا غیرنقدی در این امر خیر مشارکت داشته باشد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در این خصوص می گوید: جشن عاطفه ها در دو مرحله یکبار پنجشنبه و جمعه هفته جاری در پایگاه های مردمی و بار دیگردر اواسط مهرماه در ۱۹ مهر در مدارس برگزار خواهد شد.
قنبر موسی نژاد آمار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان را ۴۴ هزار خانوار عنوان کرد و ادامه داد: کمک ها و مشارکت های مردمی نکته مهمی است که همیشه به دنبال استفاده از این پتانسیل بوده ایم و کمیته امداد به دنبال ایجاد بستر های لازم برای این گونه اقدامات بوده است که جشن عاطفه ها یکی از آن ها است.
به گزارش وقایع استان به نقل از مهر وی ادامه داد: به ۳۸ هزار خانوار نیازمند استان ماهیانه از طرف کمیته امداد حقوق پرداخت می شود و ۲۲ هزار و ۷۰۰ مورد از این تعداد زنان سرپرست خانوار هستند که بر اساس تحقیقات فقر در این خانواده ها بیشتر است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی تصریح کرد: استقرار اقتصادی و معیشتی زمینه برون رفت این خانواده ها از فقر را ایجــاد می کند که بسترسازی فرهنگی، ارتقاء توان فکری، آموزش مهارت های زندگی و مهارت کسب و کار از مواردی است که می تواند به این خانواده ها کمک شایانی کند.
موسی نژاد اذعان داشت: تلاش ما این است که مشکلات اقتصادی مانعی برای تحصیل کودکان این خانواده ها نشود و یکی از افتخارات کمیته امداد این است که در این سال ها توفیق ترویج فرهنگ نیکوکاری در جامعه را داشته است.
وی افزود: بیش از ۱۷۰ مسجد و مرکز نیکوکاری نیز در روز جشن عاطفه ها در سطح استان آمادگی دریافت کمک های مردمی را دارند که از این تعداد ۱۳۶ پایگاه ثابت و سیار از طرف کمیته امداد دایر خواهد شد و ۲۸ پایگاه را هم بسیج تقبــل کرده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی تشریح کرد: سازمان آموزش و پرورش نیز ۷۵۴ پایگاه را دایر خواهد کرد و مجموعا در استان مرکزی در روزهای برگزاری جشن عاطفه ها ۱۰۸۸ پایگاه ثابت و سیار کمک های مردمی را دریافت خواهند کرد.
وی ادامه داد: بیش از هفت هزار دانش آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی هستند که دو هزار نفر از آن ها یتیم اند و حدود چهار هزار و ۸۰۰ نفر از آنان دارای سرپرست هستند که به نسبت ایتام کمک هــای کمتری را دریافت می کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته در استان مرکزی بیش از ۱۲ میلیارد ریال در جشن عاطفه ها کمک های مردمی جمع شد که امسال مبلغ ۱۵ میلیارد ریال هدف گذاری و پیش بینی شده که برای هر دانش آموز بسته ای دو میلیون ریالی تهیه شود.
موسی نژاد بیان داشت: همچنین اصناف استان مرکزی برای تهیه دو هزار و ۵۰۰ کفش دانش آموزان در شهر اراک اعلام آمادگی کرده اند و همچنیـن برنامه ریزی برای تعامل و بهره گیری از ظرفیت خیریه های رسمی و محلی نیز در دستور کار است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.