خانه » پیشنهاد سردبیر » «وقایع استان» بررسی می کند؛ آخرین وضعیت نماینده استان در لیگ یک فوتبال کشور/دست های آلوده

«وقایع استان» بررسی می کند؛ آخرین وضعیت نماینده استان در لیگ یک فوتبال کشور/دست های آلوده

یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷  شماره ۱۰۳۶

*** افرادی به دنبال عدم راهیابی تیم فوتبال آلومینیوم به لیگ برتر هستند

***

وقایع استان

یاسر هویدی

***

پس از روی کارآمدن حسین خبیری بعنوان مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک و سپردن سکان رهبری تیم به فراز کمالوند، این باشگاه توانست اوضاع خود را بهبود بخشیده و به روزهای خوب خودبازگردد. آلومینیوم با نتایج خوب و روند صعودی اش در جدول بارقه های امید را در دل فوتبال دوستان اراکی زنده کرده است، حسین خبیری مدیر کارکشته فوتبال ایران در همین مدت کوتاه نشان داد که برای بهبود وضعیت اسفبار باشگاه کمر همت بسته است. این تیم با هدایت فراز کمالوند از چهار بازی ۸ امتیاز کسب کرده، دروازه خود را بسته نگاه داشته است و مهم تر اینکه فاصله ۹ امتیازی خود را با منطقه صعود به ۲ امتیاز کاهش داده است. به بهانه فرارسیدن روزهای خوب این تیم و شرح دقیق شرایط کنونی تیم و باشگاه بر آن شدیم گزارش مفصلی را از آخرین وضعیت این تیم ارائه نماییم که در ادامه می خوانید.
در خصوص وضعیت کنونی باشگاه باید گفت خبیری ویرانه ای را به تمام معنا تحویل گرفت و همین بس که بدانید بنابر گفته استاندار مدیرعامل سابق باشگاه به دلیل اتهامات مالی در بازداشت به سر می برد. در بدو ورود خبیری و با دریافت اولین بودجه تزریقی از سوی کارخانه به باشگاه درصدهای پرداختی به بازیکنان از سوی خبیری مشخص شده و در اختیار قائم مقام وقت باشگاه قرارداده می شود تا مراتب پرداخت به بازیکنان انجام شود. مقدسی نیز درصدها را به میل خود تقسیم می کند و برای نمونه به مسعود پورمحمد بهترین دروازبان لیگ دسته اول از نگاه آمار، فقط ۲% پرداخت می کند در صورتیکه قرار بوده مبلغی حدود ۱۵% قرارداد به این بازیکن پرداخت شود. آگاهی کمالوند و خبیری از دستکاری درصدهای مشخص شده پرداختی به بازیکنان باعث شد خبیـری پست قائم مقامی باشگاه را از چارت سازمانی آن حذف کرده و نادر مقدسی از این سمت برکنار شود، هرچند که مقدسی هم اکنون در سمت مسئول امور مالی باشگاه همچنان مشغول به کار است. باشگاه در زمان دهشمند حدود ۴۰ نفر با عناوین مختلف کارمند داشته که همین امر باعث شد خبیری دست به برچینی این پست های فرمایشی و کاهش هزینه های باشگاه بزند. میزان بدهی های باشگاه در حال حاضر هنوز مبهم است و به بیان ساده تر ابتدا بایستی حسابرسی دقیقی از وضعیت مالی باشگاه صورت پذیرد که خوشبختانه این امر در اولویت برنامه های خبیری است. وضعیت رسانه ای باشگاه نیز با انتخاب امین نجما بعنوان سرپرست روابط عمومی بزودی سامان داده می شود و نجما در اولین گام نسبت به بروز رسانی سایت باشگاه و همچنین تهیه گزارش از میزان بدهی های باشگاه در زمینه امور رسانه ای اقدام خواهد نمود.
همچنان حضور برخی افراد در باشگاه باعث شده روند رو به بهبود آن با کندی روبرو شود. مصطفی رضایی مقام ارشد امور مالی کارخانه ایرالکو است برای روشن شدن وضعیت مالی باشگاه باید هرچه سریعتر مراتب حسابرسی از باشگاه را توسط یک شرکت حسابرس تائید شده انجام داده و گزارش آن را در اختیار رسانه ها قرار دهد. بودجه کلان و هنگفتی در زمان مدیرعامل سابق خرج شده ولی این تیم حتی یک زمین مناسب تمرین ندارد موضوعی که کمالوند به شدت بابت آن معترض است.
اما وضعیت فنی تیم که با سپردن سکان هدایت آن به کمالوند وضعیت دگرگون شده و حالا آلومینیوم یکی از مدعیان اصلی صعود به شمار می رود، این تیم تنها ۲ امتیاز با منطقه صعود به لیگ برتر فاصله دارد که با توجه به تعداد بازی های باقیمانده و کارنامه درخشان و روشن کمالوند در صعـود تیم های تحت رهبری وی به لیگ برتر این مهم دور از دسترس نیست به شرطی که دست افرادی که منافع آنها در گرو درجا زدن این تیم است از مجموعه باشگاه و کادر فنی تیم کوتاه شود.
اما بعد از بازی با شهرداری ماهشهر و برد آلومینیوم که چهارمین کلین شیت پیاپی این تیم بود، کمالوند استعفای دوم خود را تقدیم باشگاه کرده است. ماجرای استعفای وی از این قرار است که پس از بازی با شهرداری ماهشهر برای بازیکنان غیربومی تیم دو عدد کتلت بهمراه خیارشور به عنوان شام فرستاده می شود، بازیکنی که آن بازی سنگین را با پیروزی پشت سر گذاشته و توان بسیاری از دست داده است باید این تغذیه اش بعنوان شام باشد؟ همین مورد باعث شد که کمالوند دوباره با صدایی رساتر معترض شده و استعفای دوم خود را تحویل خبیری دهد که در زمان تهیه این گزارش مطلع شدیم که خبیری توانسته است طی یک جلسه باکمالوند در تهران رضایت وی را برای بازگشت به تیم جلب نماید؛ البته کمالوند به شرط بهبود شرایط کنونی و رفع موانع موفقیت تیم تلویحا با بازگشت موافقت نموده است.
فوتبال دوستان اراکی کــه سال های سال است در حسرت لیـگ برتر می سوزید بدانید و آگاه باشید دست های آلوده بسیاری در کار است که شبانه روز تلاش می کنند این تیم به لیگ برتر صعود نکند. بعنوان رسانه ای که همیشه برای موفقیت این تیم قلم زده ایم از این لحظه بی مهابا و بدون واهمه از هر چیز تلاش می کنیم دست افرادی که برای ناکامی دوباره این تیم تلاش می کنند را برای شما رو کنیم و در این راه هیچ هراسی نداشته و نداریم. خبیری مدیری است که حضور وی در اراک باعث شده منافع خیلی ها به خطر افتد و همچنین نتایج خوب تیم به رهبری کمالوند ترس را به جان افراد سودجویی انداخته که زالو وار سال های سال خون این فوتبال را می مکند تا از قبل آن منافع بیشتری داشته باشند.
استاندار مرکزی نیز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به کارشکنی برخی افراد برای عدم صعود تیم اشاره نمود. وی با اشاره به بازداشت مدیرعامل سابق باشگاه آلومینیوم اراک گفت: مدیرعامل سابق باشگاه آلومینیوم بازداشت شد، بنده قبل از بازداشت اطلاع داشتم که وی را قرار است بازداشت کنند و بنده هم گفتم اگر به این نتیجه رسیدید بروید تمام مسائلی را که ممکن است در سال‌های اخیر در باشگاه آلومینیوم باشد را احصا و موارد لازم را به اطلاع مردم برسانید.
وی تصریح کرد: عده‌ای در این استان مخالف رفتن تیم آلومینیوم به لیگ برتر هستند و اگر لازم باشد در آینده این را می‌گوییم، ما علاقمند به رفتن این تیم به لیگ برتر هستیم و امیدواریم با تغییرات ایجاد شده به لیگ برتر دست پیدا کنیم گرچه همه این بازی‌ها برای این است که این تیم به لیگ برتر راه پیدا نکند.
وی تصریح کرد: همه شرایط در باشگاه فراهم است، به شایعات توجه نکنید، اکبرزاده نماینده بنده نیست، بلکه به سبب پیشینه ورزشی که در تهران و استان البرز داشته باشگاه درخواست حضور وی را داده که اگر بیرون بیاید بنده خوشحال می‌شوم که بتواند بیشتر به کارهای دفتر برسد.
استاندار مرکزی بیان کرد: اما رفتن وی به درخواست خود باشگاه بوده و بنده هیچ اشرافی به این باشگاه ندارم و باشگاه آلومینوم یک مجموعه ورزشی زیرمجموعه شرکت ایرالکو است.
آقازاده با اشاره به بازداشت مدیرعامل سابق باشگاه آلومینیوم گفت: این بازداشت فکر می‌کنم به سبب یک سری مسائل مالی باشد که براساس اطلاعاتی که به مراجع ذی‌ربط رسیده باید بررسی‌های انجام شود.
در پایان روی سخن ما با هواداران و فوتبال دوستان اراکی است، این تیم به حضور شما روی سکوها و حمایت بیشتر و بهتر نیاز دارد، در سال های اخیر هیچگاه اینچنین به صعود نزدیک نبوده ایم. بیایید و بگذارید با حمایت شما این تیم گام های باقیمانده تا صعود به لیگ برتر را محکم تر بردارد باور کنید زمان در خانه نشستن نیست، آلومینیوم با خبیری و کمالوند به حضور شما نیاز دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.